Nu är botten nästan nådd...

I helgen har man varit riktigt lat :trött

Har bara monterat Wilbers styrdämpare, en slider till generatorkåpan, Lightech snabbtanklock, en tändspole och tanken..., men lite o lite så ska den väl bli klar :)

Bifogat

• DSC00012_small.jpg
    DSC00012_small.jpg
    77.8 KB · Visningar: 100
  • DSC00018_small2.jpg
    DSC00018_small2.jpg
    45.7 KB · Visningar: 104
  • DSC00022_small.jpg
    DSC00022_small.jpg
    97.4 KB · Visningar: 118
It´s alive!!!!!!!!!!!!!

Första provstarten ikväll, viiiiiiiiiilket ljuuuuuuuuuuuuuuuud :yoparty

Last edited:
Hittade ett stort o klumpigt svänghjul idag..., det kan ju aldrig vara bra, så det ska väck :D

Däremot är alla dreven inuti motorn lättade från fabrik, något man själv fått göra på sina tidigare Duccar :)

Bifogat

• DSC00033_small.jpg
    DSC00033_small.jpg
    85.2 KB · Visningar: 88
  • DSC00035_small.jpg
    DSC00035_small.jpg
    76.2 KB · Visningar: 89
  • DSC00034_small.jpg
    DSC00034_small.jpg
    86.7 KB · Visningar: 95
Jag vet en som vaknade och trodde det åskade ute när du startade den! :D :tummenupp

Men visst lät det uuuuuuuunderbart, ljudvågorna vibrerade i hela kroppen nästan som på Anderstorp SM/NM 96 när vi blev väckta av ett 20-tal Lamborgini Diablo som skulle ut på sitt kval :D

Det ska bli spännande att få se den live, verkar bli en riktigt fin hoj :tummenupp

/Markus

Så det är där du håller till om nätterna!? :7peta :D

Din 1098a kommer bli kanon! :tummenupp Jag kan ställa upp som test-driver ... :gnissla

Nej nej nej... det är JAG som skulle göra det sa vi ju!

*superlight* det där pusslet ser för svårt ut... det är lika bra du lägger det i några lådor och postar det norrut! ;) :wiggle

Men visst lät det uuuuuuuunderbart, ljudvågorna vibrerade i hela kroppen nästan som på Anderstorp SM/NM 96 när vi blev väckta av ett 20-tal Lamborgini Diablo som skulle ut på sitt kval :D

Ja, det minns jag... :D Fast din brummar nog mer, härligt ljud med de blåsen! :tummenupp

I och för sig Dr... Du testar den först, så allt är ok. Sedan kan ju jag testa den en gång till, för att vara på säkra sidan. :gnissla Om det sedan blir tid över, kan *Superlight* köra den lite han med. :D

Last edited:
Det ska bli spännande att få se den live, verkar bli en riktigt fin hoj :tummenupp

/Markus

Tack, vi ses säkert på banorna till sommaren :)

*superlight* det där pusslet ser för svårt ut... det är lika bra du lägger det i några lådor och postar det norrut! ;) :wiggle

Hehe, frestare där..., jag tror nog de e tillräckligt med pulver för att skrämma skiten ur mig nästa sommar :gnissla

Men till nästa år igen vill jag säkert ha mer :D

Tyvärr inte racebudgeten gick bara precis ihop till en budget budget budget variant. Så gick o skaffa en R6a istället så träning och kanske något inhopp i rookie får se under året :)

Klart du ska köra rookie 600, vi ses på banorna :yoparty

Ja, det minns jag... :D Fast din brummar nog mer, härligt ljud med de blåsen! :tummenupp

I och för sig Dr... Du testar den först, så allt är ok. Sedan kan ju jag testa den en gång till, för att vara på säkra sidan. :gnissla Om det sedan blir tid över, kan *Superlight* köra den lite han med. :D

Hmmmmm, känns som om jag ska låta tändningslåset sitta kvar på hojen... :gnissla

Last edited:
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...