Bikiniburka

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Tittade på nyheterna igår och såg reportaget om bikiniburkor.... tydligen måste vi anpassa oss till religösa övertygelsers för oss udda nycker då det nu erbjuds bikiniburka till de fromma muslimska kvinnor som vill bada i statliga badhus. Är det bra lr anus?Verkade vara positivt enligt reportaget:va.

De e helt anus...:arsele

De är ju så jävla fula allihop utan burka..:mad:

BURKAKRAV på dessa, Överallt, ALLTID. :yoparty

fy fan va fräscht, dom har lyckats göra dom grisiga oaserna vi kallar badhus ännu äckligare.

en muslimsk kvinna i sverige har rätten att använda burka
En svensk kvinna i muslimskt land är tvingad att använda burka…

Hade vår religions män krävt att västerländska kvinnor använde pannband så hade dom i muslimska länder skitigt fullständigt fan i vilket och piskat dom som inte följde deras lagar/religion.

skevt? ja... är vi bättre än dom? ja... borde hucklor, burkor mm förbjudas? JA

De e helt anus...:arsele

De är ju så jävla fula allihop utan burka..:mad:

BURKAKRAV på dessa, Överallt, ALLTID. :yoparty

du har en poäng där faktiskt...

kan vi inte skriva burka bad på ryavärket?

Last edited:
Hmmm, är nudism också en religion?.

Vore ju rätt soft att bada naken :D

och vem badar egentligen på badhus, förutom de alltid hygieniska kidsen och pensionärerna? :confused:

Det handlade inte om att burka i bikini? :D Jag lär höra med polarns' farsa som är burkslav på en gammal klassisk sidovagnscross om detta...

/(J

Var det inte ett reportage om fruntimmer som vill bada utan "topp" på i allmänna badhus i sommras?Kanske är det musslarnas motagerande det här:D

Jag tycker att det är bra.
Ett väl långt steg att gå från burka till topless.
En mellanlandning skadar inte.

Även det problemet löses med bikiniburka.
Anledningen till att ha fillingar under badshortsen torde vara att hålla ner bången.
Inget litet problem för tonåringar.
En åldrande kamelryttare i bikiniburka bör orsaka tillfällig impotens även hos en översexuell tvångsmasturbant.

Last edited:
Jag förstår inte vad det spelar för roll. Låt dom ha burka om dom vill. Eller ska vi kanske införa silveroverall med v-rand för alla, så man slipper gå omkring och störa sig på folk. Enhetlig klädsel för ett enhetligt folk.

Jag förstår inte vad det spelar för roll. Låt dom ha burka om dom vill. Eller ska vi kanske införa silveroverall med v-rand för alla, så man slipper gå omkring och störa sig på folk. Enhetlig klädsel för ett enhetligt folk.

rollen de spelar var väll rätt framgående av artikeln. om kalsonger under badbyxorna försämrar badvattnets renlighet och sätter igen reningsystemet vad gör inte då en helt burka.

var på skara sommarland i sommras var de en hel del religösa människor som plaska runt med hela gardinen och byxorna på sig. säkerligen samma som de haft på sig hela dagen, mycket fräscht

rollen de spelar var väll rätt framgående av artikeln. om kalsonger under badbyxorna försämrar badvattnets renlighet och sätter igen reningsystemet vad gör inte då en helt burka.

Bikiniburkan behöver ju inte vara tillverkad i bomull. Kan väl vara i samma material som badbyxor och baddräkter. Isf ser jag inte problemet.

Bikiniburkan behöver ju inte vara tillverkad i bomull. Kan väl vara i samma material som badbyxor och baddräkter. Isf ser jag inte problemet.

Det är precis det den är, tillverkad i "baddräktsmaterial" alltså...

Själv förstår jag inte varför folk blir så kränkta av att en tjej väljer att klä på sig lite mer i simhallen... Hellre en fin brud i "burkini" än en späcksäck i adidasshorts och tshirt...
burkini230607mos-468x810.jpg

Det är ingen "burka" i benämningen "kopiöst med tyg"... det är bara en mer heltäckande dräkt i samma material som övriga badkläder... Precis som den "rashguard" som surfare använder eller för all del alla "hajdräkt" som simmareliten använder...

Knappast något som smutsar ner.

Tonåringar i surfshorts och sina rostrandiga björn borg under är nog värre.

Last edited:

Det konstiga i det hela är ju att de finns att låna på ett offentligt badhus som finnansieras av staten.Tror inte jag kan gå dit och fråga om de har badbrallor att låna ut för att jag är t.e.x kristen.Hur mycket mer kan det här landet anpassa sig ?

Det konstiga i det hela är ju att de finns att låna på ett offentligt badhus som finnansieras av staten.Tror inte jag kan gå dit och fråga om de har badbrallor att låna ut för att jag är t.e.x kristen.Hur mycket mer kan det här landet anpassa sig ?

Nog brukar det väl finnas badbyxor att låna på badhus.

Sant! Men inte anpassade för ens religion.

Vaddå?!
har de med din religion ballen i pannan så du skulle behöva en extra badmössa med förstärkning fram?

Allvarligt talat är du skrämmande lättkränkt om du tycker att det är jobbigt att man väljer att låna ut burkini vid sidan av baddräkter och badbyxor och badmössor...
Dessutom är det väl så att alla som vill får låna burkini om de vill på samma sätt som muslimska tjejer givetvis får låna en "vanlig" baddräkt om de så vill.

Simhallar vill få in besökare och man har märkt att ett särskillt badplagg efterfrågas... så ordnar man det... Vari ligger problemet?!

Sant! Men inte anpassade för ens religion.

Du tror inte att en ganska stor del av vår kultur grundar sig i kristna värderingar? Jag skulle nog vilja påstå att badbyxor och framför allt baddräkt och bikini är ett resultat av kristendomen.

Hur som helst tycker jag inte det spelar nån roll och jag fattar inte hur man orkar gå omkring och störa sig på sånt där.

Hur som helst tycker jag inte det spelar nån roll och jag fattar inte hur man orkar gå omkring och störa sig på sånt där.
Det är det eviga sökandet efter den utlösande faktorn till samhällets alla problem som ligger bakom. När det ena argumentet tryter tar det andra vid och för varje gång blir dessa både dummare och löjligare. Turligt nog är det självsanerande.

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back