Frappe
Helvetica X - Stunttroop
- Gick med
- 8 Oct 2007
- Ort
- Sthlm
- Hoj
- Yamaha DTR 125 99, Beta RR50 SM 07, Commencal Furious 09, Sålda: KTM 250 SXF, Yamaha DT50LC, Pitpro pitbike,
Ja, nu är det så att min frambroms har fått en tendens att helt plötsligt "låsa" sig så att det inte går att rulla framhjulet alls, men om man väntar ett tag så går det att rulla igen.
Senast det hände tömde jag ur oljan ur bromsen och drog upp hojen på släppet och åkte hem. Väll hemma fyllde jag på med olja igen för att se att nu händer ingenting i bromsen alls!
Tog loss slangen ner vid oket och tryckte på bromshandtaget och det sprutade ut bromsolja som det skulle satte på det igen och ingenting händer?!
Testade flera gånger om men inget resultat. Det konstiga är att bromsen tar nu om man trycker in handtaget i botten men inte alls tillräckligt för att bromsa, knappt märkbart om man snurrar däcket med handen.
Om ni inte fattar så är det bättre ni skriver det än att inte svara alls för annars kanske jag aldrig får svar..
So please SH, Help me out!
Senast det hände tömde jag ur oljan ur bromsen och drog upp hojen på släppet och åkte hem. Väll hemma fyllde jag på med olja igen för att se att nu händer ingenting i bromsen alls!
Tog loss slangen ner vid oket och tryckte på bromshandtaget och det sprutade ut bromsolja som det skulle satte på det igen och ingenting händer?!
Testade flera gånger om men inget resultat. Det konstiga är att bromsen tar nu om man trycker in handtaget i botten men inte alls tillräckligt för att bromsa, knappt märkbart om man snurrar däcket med handen.
Om ni inte fattar så är det bättre ni skriver det än att inte svara alls för annars kanske jag aldrig får svar..
So please SH, Help me out!