Vad skulle du rösta på idag?

Vad skulle du rösta på om det var val idag?

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.
Tyckte bara det var ett konstigt sätt att utrycka sig på. Att kalla sig själv för att leva utanför systemet bara för att du inte jobbar heltid, det låter mer som ett outlaw uttalande från HA eller liknande "vi vil leva utanför det svenska systemet"
personligen tycker det är jättebra att folk får välja själv om dom vill jobba heltid eller några timmar i veckan. Allt detta tack vare ett modernt svenskt sossesamhälle :tummenupp

Tyckte bara det var ett konstigt sätt att utrycka sig på. Att kalla sig själv för att leva utanför systemet bara för att du inte jobbar heltid, det låter mer som ett outlaw uttalande från HA eller liknande "vi vil leva utanför det svenska systemet" personligen tycker det är jättebra att folk får välja själv om dom vill jobba heltid eller några timmar i veckan. Allt detta tack vare ett modernt svenskt sossesamhälle :tummenupp
Du ska nog inte ta det så bokstavligt. Det var mer ett ironiskt svar på Kantians formulering: "Tro inte att du står utanför systemet".

Oookej, jag plockar timmar på McD eller kassan på ICA då eller hur menar du?

Vad är problemet? Vissa behöver tryggheten, andra inte. Jag har full respekt för dom som vill hålla på och stämpla in och ut varje dag, gå upp kl 6 och lägga sig 22, få sin lönecheck en gång i månaden och låta cheferna ta besluten men jag är inte nån av dom. Jag är till och med imponerad över hur fan man orkar spendera sitt liv på det sättet.

Det jag är impad över är småföretagarna.
Satsar sin egen ekonomi och liv på ngt dom tror på.
Slåss mot fack och krångliga regelverk.
Oftast till en timpeng som en LOansluten aldrig jobbat för.
Har själv prövat men är alldedes för bekväm f det.
Heders till er företagare.:tummenupp

Du ska nog inte ta det så bokstavligt. Det var mer ett ironiskt svar på Kantians formulering: "Tro inte att du står utanför systemet".

Spot on, Stuff! :tummenupp Du känner också Cuntian märker jag.:näsblod

Det jag är impad över är småföretagarna.
Satsar sin egen ekonomi och liv på ngt dom tror på.
Slåss mot fack och krångliga regelverk.
Oftast till en timpeng som en LOansluten aldrig jobbat för.
Har själv prövat men är alldedes för bekväm f det.
Heders till er företagare.:tummenupp

Ändå får man mest skit av Svensson som verkar tro det är en dans på rosor att ha företag. Och att man tjänar massor med pengar. "Du tar väl det på firman bara!", som om allt skulle vara gratis om man "tar det på firman". :rolleyes:

Last edited:
Bensinskatten...invandringen...nedmonteringen av försvaret...kriminalpolitiken.

Som sagt: sedan när togs beslut utifrån vad majoriteten tycker i det här landet? :gnissla
Eftersom en majoritet ville ha en borgerlig regering får man ligga som man bäddar. Du verkar inte förstå att vi inte har direktdemokrati i det här landet och således kan inte alla beslut vara helt förankrade i samhället. Samtidigt är alla dessa beslut sådana som inte är oföränderliga. Men när man verkligen är i behov av samhällets åsikt rörande betydande frågor, mha av folkomröstningar, så togs besluten efter majoritetens röst - 1994 och 2003. Det funkade att sitta hemma och fälla tårar för att man inte kastar ut invandrarna eller låste in bovarna i hundra år när man gick i högstadiet, nu är det bara tecken på dumhet. Vill du förändra något så kan du faktiskt göra det.

HAH! Den var bra, du har förmodligen lite för höga tankar om Bozo. Fast du räddade ju honom de facto ur hans sedvanliga snickesnack så det var väl bra för honom vilket samtidigt förklarar hans överdrivet positiva reaktion.

Last edited:
Du verkar inte förstå att vi inte har direktdemokrati i det här landet och således kan inte alla beslut vara så förankrade i samhället.
Jo, därav min kommentar "sedan när togs beslut utifrån vad majoriteten tycker i det här landet?"

Underhållande att man måste förtydliga det :cpparty

Jo, därav min kommentar "sedan när togs beslut utifrån vad majoriteten tycker i det här landet?"

Underhållande att man måste förtydliga det :cpparty
Och jag vidhåller fortfarande, 1994 och 2003. Vad är det du inte förstår med direkt demokrati kontra representativ demokrati?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna