Ursäkta,Nu snackar du faktiskt emot dig själv.Så var det faktiskt på 70talet, inga mataffärer hade öppet efter klockan 18, bensinmackarna sålde... bensin... (och luftfilter, tändstift, fläktremmar, termostater osv...) men inte en enda korvjävel.
Folk lyckades hålla sig mätta ändå, genom planering.
Jag som jobbar normala butikstider har inga problem att hinna med att gå på systemet, eller MC butiken, eller apoteket eller någon annan butik som har normala öppettider.
Ditt argument är löjligt, vuxna människor klarar av att planera och att hålla eget lager för spontantillfällena.
Ovuxna människor och alkisar klarar inte det.
Alltså måste det vara för dessa vi ska öka tillgängligheten?![]()
Är du per autamatik hetsätare för att du handlar leverpastej en söndagkväll på närköpet.
Gillar bolaget för deras service o utbud men ogillar tanken på att allt ska va så jävla planerat.
Vi är alla olika,några gillar strukturerade liv,några planerar 5 min framåt.
Vissa har inte råd att ha en välfylld vinkällare,fylle hylla på 2*0,5 m etc.
Nån gång får man fatt på nån fin köttbit som man blir sugen på ett speciellt vin el ngn go pilsner.
Har hyfsat stort lager av bärs o vin hemma men handlar ändå på bolaget vid speciella tillfällen.
Denna diskussionen handlar inte om spritberoende el omognad.
Den handlar om att vi kan ta ansvar för vårt eget välbefinnande.
Trots att jag är nästan-nykterist har jag alltid en mindre kollektion av viner och välsmakande öl hemma. .
Jag visste det.
Du har aldrig haft roligt i ditt liv....
Last edited: