Vad skulle du rösta på idag?

Vad skulle du rösta på om det var val idag?

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.
Så var det faktiskt på 70talet, inga mataffärer hade öppet efter klockan 18, bensinmackarna sålde... bensin... (och luftfilter, tändstift, fläktremmar, termostater osv...) men inte en enda korvjävel.

Folk lyckades hålla sig mätta ändå, genom planering.

Jag som jobbar normala butikstider har inga problem att hinna med att gå på systemet, eller MC butiken, eller apoteket eller någon annan butik som har normala öppettider.

Ditt argument är löjligt, vuxna människor klarar av att planera och att hålla eget lager för spontantillfällena.
Ovuxna människor och alkisar klarar inte det.
Alltså måste det vara för dessa vi ska öka tillgängligheten? :va
Ursäkta,Nu snackar du faktiskt emot dig själv.
Är du per autamatik hetsätare för att du handlar leverpastej en söndagkväll på närköpet.
Gillar bolaget för deras service o utbud men ogillar tanken på att allt ska va så jävla planerat.
Vi är alla olika,några gillar strukturerade liv,några planerar 5 min framåt.
Vissa har inte råd att ha en välfylld vinkällare,fylle hylla på 2*0,5 m etc.
Nån gång får man fatt på nån fin köttbit som man blir sugen på ett speciellt vin el ngn go pilsner.
Har hyfsat stort lager av bärs o vin hemma men handlar ändå på bolaget vid speciella tillfällen.
Denna diskussionen handlar inte om spritberoende el omognad.
Den handlar om att vi kan ta ansvar för vårt eget välbefinnande.

Trots att jag är nästan-nykterist har jag alltid en mindre kollektion av viner och välsmakande öl hemma. .

Jag visste det.
Du har aldrig haft roligt i ditt liv....

Last edited:
Håller den här diskussionen igång fortfarande?

Det är bara att inse att det finns de som vill bli ledda och dirigerade. Dessa människor trivs bra på vänsterkanten, i fackförbund och röstar rött vart fjärde år. Förbud och svartvita lagar och förordningar är trygga och hjälper denna gråa massa att undvika egna beslut och därmed exponeras för personligt ansvar.

Många skrattar åt de varningsdekaler som återfinns överallt i det amerikanska samhället, men om man måste välja så föredrar jag dessa framför ett totalt förbud av produkter och aktiviteter.

Så var det faktiskt på 70talet, inga mataffärer hade öppet efter klockan 18, bensinmackarna sålde... bensin... (och luftfilter, tändstift, fläktremmar, termostater osv...) men inte en enda korvjävel.

Tror du på fullt allvar att mackar slutade sälja biltillbehör för att det kanske är roligare att syssla med fastfood? Eller kan det bero på att kunder som behövde biltillbehör började köpa allting på biltema, mekonomen eller dylikt?

Men den enstaka gången du behöver någonting till bilen på en söndag, när biltillbehörsfirmorna har stängt så förväntar du dig att det ska finnas på en mack?

Men den enstaka gången du behöver någonting till bilen på en söndag, när biltillbehörsfirmorna har stängt så förväntar du dig att det ska finnas på en mack?

Precis. Om man nu måste köra bil på en söndag så får man väl se till att ha diverse reservdelar hemma. Kan man inte planera i förväg så ska man inte köra bil. Så enkelt är det. :rolleyes:

Precis. Om man nu måste köra bil på en söndag så får man väl se till att ha diverse reservdelar hemma. Kan man inte planera i förväg så ska man inte köra bil. Så enkelt är det. :rolleyes:

Kör volvo av äldre modell så behövs inga reservdelar i bilen. Vid behov kan man återfinna lämpliga reservdelar om man bara gör ett litet svep längs de närmaste 200 meterna dike och kikar under ett par buskar.

SD ska tydligen finnas på youtube är det någon som vet var klippen finns?

Sd aktiva på Youtube

Sverigedemokraterna har mycket mer material på videosajten Youtube än socialdemokraterna. Partiets klipp tycks alla ha lagts upp för en och samma sak: Att locka väljare, skriver journalisten och statsvetaren Anders Utbult på debattsajten Newsmill.se.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1042&a=861339&rss=2216

Tror du på fullt allvar att mackar slutade sälja biltillbehör för att det kanske är roligare att syssla med fastfood? Eller kan det bero på att kunder som behövde biltillbehör började köpa allting på biltema, mekonomen eller dylikt?

Jag klagar inte speciellt mycket på att bildelarna har försvunnit från mackarna, desto mer på korvjävlaförsäljningen.

:hihi :pannkyss

Kör volvo, vid behov kan man återfinna lämpliga reservdelar om man bara gör ett litet svep längs de närmaste 200 meterna dike och kikar under ett par buskar.

Är det nåt sånt här du menar? :rolleyes: :näsblod

Bifogat

• skrattbloggen_0141.jpg
    skrattbloggen_0141.jpg
    67.1 KB · Visningar: 38
Last edited:
Jag klagar inte speciellt mycket på att bildelarna har försvunnit från mackarna, desto mer på korvjävlaförsäljningen.

Ok det låter väl rimligt. Men då antar jag också att du tycker att bensinmackar ska ha samma avans på bensin som på 70-talet också?

Nej, just ja, det går inte för då skulle bensinen vara åt helvete för dyr. För att bensinmackar överhuvudtaget ska finnas kvar måste mackarna locka med annan försäljning. Fastfood och ett mindre utbud av livsmedel är ett måste idag för att mackar ska gå runt.

Sedan när togs beslut utifrån vad majoriteten tycker i det här landet?
1994 och 2003. Var inte en sådan bitterkaka. Majoriteten tyckte inte heller att Socialdemokraterna skulle styra landet 2006 även om man kan tvista om den frågan. Redan när du gick till jobbet idag tog du ett beslut utifrån vad majoriteten tycker; åtta timmars arbetsdag och skatt. Tro inte att du står utanför systemet :pannkyss

Ditt argument är löjligt, vuxna människor klarar av att planera och att hålla eget lager för spontantillfällena.
Ovuxna människor och alkisar klarar inte det.
Alltså måste det vara för dessa vi ska öka tillgängligheten? :va

Och med ditt argument kan ju butikerna ha öppet 2 gånger i veckan, säg måndag och torsdag. Om bara folk planerar tillräckligt bra så funkar det kanon :tummenupp :rolleyes:

Och med ditt argument kan ju butikerna ha öppet 2 gånger i veckan, säg måndag och torsdag. Om bara folk planerar tillräckligt bra så funkar det kanon :tummenupp :rolleyes:

Det skulle funka, och funkade för många människor i glesbygd som handlade av "konsumbussen" som körde förbi en eller två gånger i veckan.

På samma sätt fungerar det fortfarande i dag att beställa systemvaror via lantbrevbäring för väldigt många människor.

Jag säger inte att jag vill ha det så, jag säger bara att dom som inte kan klara av att göra sina ärenden mellan 10-17 på systembolaget skulle klaga lika mycket om dom hade slut sprit till efterfesten och den lokal ICA butiken stängde redan 22 på lördagar.

Folk blir helt enkelt aldrig nöjd.

Folk blir helt enkelt aldrig nöjd.

Det ska helt enkelt vara 24 timmars öppet med RFID-taggar på varorna så man inte behöver packa upp varorna på bandet, vilket slöseri att plocka omkring med varorna som man gör idag.

Tror att det finns sådana butiker i USA idag.

Tror att det finns sådana butiker i USA idag.

"Laxomat" säljer färdiga fiskrätter med hjälp av RFID. Dygnet runt utan personal.
Laxomat

..problemet med RFID är att det kostar för mycket. Det funkar om det man säljer har lite marginaler men man kan ju inte slänga på en RFID-märkning för flera kronor när man ska priskonkurrera med "vanliga" matkedjor...

Last edited:
1994 och 2003. Var inte en sådan bitterkaka. Majoriteten tyckte inte heller att Socialdemokraterna skulle styra landet 2006 även om man kan tvista om den frågan. Redan när du gick till jobbet idag tog du ett beslut utifrån vad majoriteten tycker; åtta timmars arbetsdag och skatt. Tro inte att du står utanför systemet :pannkyss
Bensinskatten...invandringen...nedmonteringen av försvaret...kriminalpolitiken.

Som sagt: sedan när togs beslut utifrån vad majoriteten tycker i det här landet? :gnissla

Last edited:
Fast min arbetsvecka består av sex timmar per dag, fyra dagar i veckan. Däremot får jag betalt för full tid. Så om att befinna sig på jobbet 40 timmar per vecka är din definition på att tillhöra systemet står jag utanför :arsele

Jag jobbar precis hur mycket eller lite jag vill, och det är jag som får ta konsekvenserna av det. Gillar inte inrutat liv. Så jag är väl inte heller med i systemet då. Har ingen aning om vad som händer med pappaledighet, sjukersättning eller liknande för mig.

Men sossekollektivet trampar på i Palmes fotspår och avskyr alla som inte rättar in sig i ledet.:rolleyes:

Västa Outlaws som står utanför systemet. Där jag kommer ifrån kallas det för deltidsjobbare

Last edited:
Västa Outlaws som står utanför systemet. Där jag kommer ifrån kallas det för deltidsjobbare

Oookej, jag plockar timmar på McD eller kassan på ICA då eller hur menar du?

Vad är problemet? Vissa behöver tryggheten, andra inte. Jag har full respekt för dom som vill hålla på och stämpla in och ut varje dag, gå upp kl 6 och lägga sig 22, få sin lönecheck en gång i månaden och låta cheferna ta besluten men jag är inte nån av dom. Jag är till och med imponerad över hur fan man orkar spendera sitt liv på det sättet.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm