Ska bygga garage! Behöver inspiration!

Tikka

Världens bästa medlem
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
Yamaha Yzf R6 -03
Nu behöver jag inspiration, och jag kom inte på något bättre ställe att hitta den en på sporthoj så klart!:Bugar

I Februari ska vi flytta från vår gammla ruttna villa med ett sketet 1 bils garage man inte kan göra ett skit i.

Och självklart skiter jag fullständigt i nya huset. Det är ju garaget jag bryr mig om nu!

Det finns inget garage där så det ska byggas från grunden.
Och när man endå kör från grunden så kan man ju lika gärna slå på stort! Right?

Jag drömmer om ett stort garage med svart/vitt klinkers golv och väggar.
Med överflödigt mycket lysrör i taket.
En lång och vacker alu bänk med gummiöverdrag.
Fina svarta skåp och lådor för att verktyg och maskiner.
Perfekt värme både sommar och vinter.

Så snälla, fina, söta sporthojare!
Bättra på min dröm med lite egen inspiration.
Gärna bilder:rolleyes:

En sån här lär du ju hänga upp på väggen iaf :tummenupp

4915b.jpg

Tycker det är lite lite hojar i den kalendern :rolleyes: :gnissla

Väggtavla med krokar, spik och hållare för alla dina verktyg uppsatta fint så dem syns för alla som är i garaget. Med ritade linjer runt verktygen med :mattias

En ordentlig stereo som man kan kräma på lite med är också gött, kylskåp är ovärderligt :D

Fast vänta nu.. skulle du skruva i garaget eller bara komma ifrån gnället inne i stugan? :va

Race Deck är ett ganska smart alternativ till kakel. Dock inte gratis...
http://www.racedeck.com/
Ett billigare alternativ är självhäftande kakelliknande plattor i plast som man helt enkelt fäster på golvet, men jag har läst att många har problem med fukt tränger in under plattorna och bidrar till mögel.
Ett sista tips angående golvet är att fixa det innan du kör in en bil. Du vill inte ha smuts, salt, mm från bilarna på betonggolvet när du sätter igång och målar/kaklar/klistrar.

När det gäller verktygsförvaring så rekommenderar jag att alla lådor ska ha kullager.

kablar för El, IT, TV, osv bör dras innuti vägar för en cleanare look. Ska du ha ismaskin i kylen så bör du dra fram vatten också... :D

Viktigt att tänka på är också hur avloppet ska utformas. Du vill inte ha det på högsta punkten tex...

Lycka Till!

Plywood på vägggarna & 6 mm gips på det är ett måste, kör du inge plywood så kan det bli problem att hänga upp saker. Mån måste då leta reda på reglar hela tiden för att fästa i. Sätter du plywood så är det bara skruva upp, det håller garanterat.

Ett svetsbord/station är ett måste, med utsug o tjock stålskiva till bord.

Svarv och fräs, tryckluftsrör draget lite överallt så man kan koppla in slangen där det känns bra.

Ballt golv, stereo, tv, mc-lyft, bil-lyft, öl/cola-kyl.

Om du bygger så att du har en vind ska den ha en soffa samt biljardbord + flipperspel samt en extra stor kyl. Glöm inte att ha ett fack med täcke samt kudde om du ibland tröttnar på gnället eller glömmer bort att mecka och dricker för mycket öl! :fakta

Ballt golv, stereo, tv, mc-lyft, bil-lyft, öl/cola-kyl.

Om du bygger så att du har en vind ska den ha en soffa samt biljardbord + flipperspel samt en extra stor kyl. Glöm inte att ha ett fack med täcke samt kudde om du ibland tröttnar på gnället eller glömmer bort att mecka och dricker för mycket öl! :fakta

Ballt golv ( x)
stereo ( x)
Tv ( )
Mc lyft ( x)
bil lyft ( )
Öl/ colakyl ( x )

Biljard är idrott så de går bort:D

Saknar Tv å bil-lyft:huvet ÄÄ mecka bil går bort med:)

Glöm inte högtryck i slang i taket, spottar i golvet (perfekt när man mekar), relaxavdelningen med biljard, pingis, gym, bastu, avsvalningsrum, projektor, stor kyl, bar, bastubalja utanför, ljudanläggning och en ring för fyllesparring!

*/ ?>
Nyheter
Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...