Hayabusa turbo.THE DREAM

Status
Ej öppen för fler svar.
I dint belive that the Swedes had problem reading Norwegian.... what are the world coming too ?

Suzuki states that no 1 cylinder is the far left one when you sit on the motorcycle and since all the coils are numbered from 1 to 4 you have to put the no 1 coil on the sparkplug of no 1 cylinder who is the cylinder to the far left.

In the old days you had "waste fire" so it didnt matter if you echanged no 1 and 4 and 2 with 3 but nowadays it DO matter since the coils only fires the spark plugs every 720 degrees of crank rotation.
 
I dint belive that the Swedes had problem reading Norwegian.... what are the world coming too ?

Suzuki states that no 1 cylinder is the far left one when you sit on the motorcycle and since all the coils are numbered from 1 to 4 you have to put the no 1 coil on the sparkplug of no 1 cylinder who is the cylinder to the far left.

In the old days you had "waste fire" so it didnt matter if you echanged no 1 and 4 and 2 with 3 but nowadays it DO matter since the coils only fires the spark plugs every 720 degrees of crank rotation.

Hehe! Njae de är rätt lätt att läsa sålänge man drar några paraleller till engelskan (som i detta fallet coils)
:)

Där ser man ang numreringen på cylindrarna iaf! På bilar gäller från kamstyrningen
 
I dint belive that the Swedes had problem reading Norwegian.... what are the world coming too ?

Suzuki states that no 1 cylinder is the far left one when you sit on the motorcycle and since all the coils are numbered from 1 to 4 you have to put the no 1 coil on the sparkplug of no 1 cylinder who is the cylinder to the far left.

In the old days you had "waste fire" so it didnt matter if you echanged no 1 and 4 and 2 with 3 but nowadays it DO matter since the coils only fires the spark plugs every 720 degrees of crank rotation.


ok nu förstår jag :tummenupp.

jag brukar alltid märka upp saker och ting själv de blir lättast så. men du har rätt.

jag är bara 20 år jag har mycket kvar att lära. så ni måste ha lite förståelse:rolleyes:
 
idag har man inte gjort så mycket. jag har kollat frigången mellan gaffelbenen och intercoolern och justerat lite små grejor bara, väntar på efiboxen etc:yoparty .
 
idag så punktade pappa ihop röret med turbo. men de vart lite snet så efter lite justering så vart de perfekt. ska helsvetsas imorgon :yoparty

en idolbild och en bild på dom 2 värsta hojarna i sundsvall :D
 
Skulle man inte kunnat vrida kompressorsidan ca 100 grader framåt och laddat direkt upp i vänstra icgaveln , allt för att eliminera snäva rörböjar och sågade turboaggregat.

Ser bra ut.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top