Hayabusa turbo.THE DREAM

Status
Ej öppen för fler svar.
I dint belive that the Swedes had problem reading Norwegian.... what are the world coming too ?

Suzuki states that no 1 cylinder is the far left one when you sit on the motorcycle and since all the coils are numbered from 1 to 4 you have to put the no 1 coil on the sparkplug of no 1 cylinder who is the cylinder to the far left.

In the old days you had "waste fire" so it didnt matter if you echanged no 1 and 4 and 2 with 3 but nowadays it DO matter since the coils only fires the spark plugs every 720 degrees of crank rotation.
 
I dint belive that the Swedes had problem reading Norwegian.... what are the world coming too ?

Suzuki states that no 1 cylinder is the far left one when you sit on the motorcycle and since all the coils are numbered from 1 to 4 you have to put the no 1 coil on the sparkplug of no 1 cylinder who is the cylinder to the far left.

In the old days you had "waste fire" so it didnt matter if you echanged no 1 and 4 and 2 with 3 but nowadays it DO matter since the coils only fires the spark plugs every 720 degrees of crank rotation.

Hehe! Njae de är rätt lätt att läsa sålänge man drar några paraleller till engelskan (som i detta fallet coils)
:)

Där ser man ang numreringen på cylindrarna iaf! På bilar gäller från kamstyrningen
 
I dint belive that the Swedes had problem reading Norwegian.... what are the world coming too ?

Suzuki states that no 1 cylinder is the far left one when you sit on the motorcycle and since all the coils are numbered from 1 to 4 you have to put the no 1 coil on the sparkplug of no 1 cylinder who is the cylinder to the far left.

In the old days you had "waste fire" so it didnt matter if you echanged no 1 and 4 and 2 with 3 but nowadays it DO matter since the coils only fires the spark plugs every 720 degrees of crank rotation.


ok nu förstår jag :tummenupp.

jag brukar alltid märka upp saker och ting själv de blir lättast så. men du har rätt.

jag är bara 20 år jag har mycket kvar att lära. så ni måste ha lite förståelse:rolleyes:
 
idag har man inte gjort så mycket. jag har kollat frigången mellan gaffelbenen och intercoolern och justerat lite små grejor bara, väntar på efiboxen etc:yoparty .
 
idag så punktade pappa ihop röret med turbo. men de vart lite snet så efter lite justering så vart de perfekt. ska helsvetsas imorgon :yoparty

en idolbild och en bild på dom 2 värsta hojarna i sundsvall :D
 
Skulle man inte kunnat vrida kompressorsidan ca 100 grader framåt och laddat direkt upp i vänstra icgaveln , allt för att eliminera snäva rörböjar och sågade turboaggregat.

Ser bra ut.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top