Vad skulle du rösta på idag?

Vad skulle du rösta på om det var val idag?

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.
Man måste kunna läsa mellan raderna och inse att sanningen kanske inte är svart/vitt och att sådan statistik kan vara missvisande.
Hur stor del av de asiatiska invandrarna är arbetslösa, beroende av bidrag, kommer hit från krigsdabbade områden, är förföljda flyktingar och kommer
hit kanske tom ensamma från splittrade familjer.
Man måste ta sådana sociala aspeker i betänkande när man undersöker orsakerna till skillnaden i kriminalitet mellan olika invandrargrupper.

På tal om förmildrande omständigheter eller?

Håller med, men jag trodde du var en av de som inte anser att strängare påföljder hjälper...?

(Håll i hatten för snart kommer nån och pekar med hela handen mot USA...) :)
När det handlar om återfallsförbrytare hjälper det samhället att kunna döma dessa för alla brott istället för bara ett.

Om inte jag hört fel så är en anledning att Canada selekterar sina invandrare och favoriserar dem med hög utbildningsnivå.

De är smarta där borta, många amerikaner som påverkar dem.

Det är väl knappast anledning att våldta och plundra, utan snarare skulle man kunna förvänta sig lite tacksamhet...?

Hur menar du?!?!

Last edited:
Det är väl knappast anledning att våldta och plundra, utan snarare skulle man kunna förvänta sig lite tacksamhet...?

Vikingarna var ganska duktiga på att plundra och våldta också...
Varför ska invandrare vara så tacksamma för?
Tacksamma för att stora delar av deras familjer omkommit i krig, för att de tvingas fly för att inte bli dödade och förföljda, människor som förlorat allt, varit med om trauman, kommer till ett främmande land med en främmande kultur, ett land som sätter dem i förorter och inte ger dem jobb och där de diskrimineras pga sitt ursprung?
Ska de vara tacksamma?
Vad är det för skev människosyn, som att säga till en adpoterad unge:
Nu ska du vara tyst och tacksam!
Har inte de lika mycket människovärde som vi?
Så varför ska de vara tvungna att gå omkring och vara tacksamma hela tiden?

När det handlar om återfallsförbrytare hjälper det samhället att kunna döma dessa för alla brott istället för bara ett.

Där håller jag inte med. Rejält straff vid första förseelsen så innebär det mindre tid i det fria och därmed mindre kriminella på gator och torg.

Hur menar du?!?!

:arsele

Tacksamma för att stora delar av deras familjer omkommit i krig, för att de tvingas fly för att inte bli dödade och förföljda, människor som förlorat allt, varit med om trauman, kommer till ett främmande land med en främmande kultur...

Du - Det är inte svenskar som ställt till med allt elände de flyr ifrån. När någon sträcker en hjälpande hand åt mitt håll så biter jag inte av den vid axeln och det är väl vanligt hyfs i de civiliserade delarna av världen...?

...ett land som sätter dem i förorter och inte ger dem jobb och där de diskrimineras pga sitt ursprung...

Ja, det är ju så de blir behandlade - som boskap... :rolleyes:

Ska de vara tacksamma?
För den hjälp de erbjuds här, ja.

Är du på riktigt eller? :confused:

Last edited:
När någon sträcker en hjälpande hand åt mitt håll så biter jag inte av den vid axeln och det är väl vanligt hyfs i de civiliserade delarna av världen...?

Ja, men de kommer ju inte från någon av de civiliserade delarna av världen? :dummer

Varför har integrationen gått så dåligt i Sverige om man jämför med ex Canada som har en stor invandring och där det funkar bra!
Vi kanske skulle skicka våra kära poltiker dit för ett studiebesök och så kanske de skulle lära sig hur man skall integrerar människor från andra länder i Sverige. :)

Som nämndes tidigare i tråden är Kanada ganska selektiva när det gäller vilka invandrare man försöker integrera. Den största gruppen invandrare kommer som skilled workers med anhöriga. Det finns ett online-test på kanadensiska immigrationsmyndighetens hemsida som indikerar ifall man har de kvalifikationer (utbildning, språkkunskaper, arbetslivserfarenhet osv.) som krävs för att kunna söka uppehållstillstånd som skilled worker. Kan vara intressant att fylla i, jag är inte så säker på att den genomsnittlige SH-medlemmen skrapar ihop de 67 poäng som för tillfället är gränsen. Utöver det kan det krävas läkarintyg på att den ansökande inte har några smittsamma sjukdomar eller ett hälsotillstånd som på annat sätt kan komma att belasta sjukvården utöver det normala, samt utdrag från brottsregister i alla länder där man uppehållit sig mer än sex månader.

Så, en invandring bestående av högutbildade friska ostraffade personer verksamma i efterfrågade yrken och med goda kunskaper i det nya landets språk verkar vara ett framgångsrecept vad gäller integration, är du överraskad?

Last edited:
Man får ju skilja på invandrare och flyktingar. Antar att det är en hyffsad stor del som kommer hit till Sverige som flyktingar medan I Canada mest tar emot invandrare.

Edit: En kompis arbetate för några år sedan i Canada men eftersom hans fru inte fick arbetstillstånd så vände de hemmåt igen efter 4 år. Var visst svårt att få tillstånd ifall du inte hade en speciell utbildning.

Last edited:
Tacksamma för att stora delar av deras familjer omkommit i krig, för att de tvingas fly för att inte bli dödade och förföljda, människor som förlorat allt, varit med om trauman, kommer till ett främmande land med en främmande kultur, ett land som sätter dem i förorter och inte ger dem jobb och där de diskrimineras pga sitt ursprung?
Ska de vara tacksamma?

Vikingarna!? Människovärde? Främmande kultur?

Vad har det med våldtäkter att göra? Ska VI vara tacksamma för att vi får ta emot dom eller? Ska vi skämmas för att vikingarna var ute och krigade för 1000år sedan?

Hade jag varit tvungen att fly nånstans och något folk i ett land någonstans hade tagit emot mig, lärt mig deras språk gratis i fina skolor, gett mig psykologhjälp för mina minnen, gett mig mat, kläder och husrum i varm lägenhet med nya möbler och TV och dessutom bidrag utan motprestation så inte fan hade jag gått ut och misshandlat, rånat och våldtagit utan jag hade varit JÄVLIGT tacksam! Och jag hade fan inte gnällt!

Men det kanske bara är jag.:rolleyes:

Du - Det är inte svenskar som ställt till med allt elände de flyr ifrån. När någon sträcker en hjälpande hand åt mitt håll så biter jag inte av den vid axeln och det är väl vanligt hyfs i de civiliserade delarna av världen...?
Sverige har inte varit helt ärliga dom heller, Bofors finns till för en anledning. Vad jag vet är det inte mjölkpaket som tillverkas där, den utrustningen hamnar och används någonstans i världen. Förmodligen där det sker väpnade konflikter.

Är det inte USA med allierade som rotat runt i dom flesta muslimska länder, och bombat tillbaka dom till stenåldern.
Så vart ska dom ta vägen?

Nej Bofors säljer inte till krigförande länder, Hävdar man!
utan går lite omvägar, det var inte så länge sen dom blev granskade av svt/eller kalla fakta, kommer inte ihåg vilket. Där man säljer massor till USA helt öppet, och hävdar att det inte är ett krigförande land!

Sverige är helt klart en av världens bästa länder, men helt fläckfria är bara naivt att tro.

Ska de vara tacksamma?

1. Sverge som land fanns inte under vinkingatiden.
2. I aftonbladet stod det att 9/10 invandrare som kommer till Sverige inte har något skyddsbehov, dvs. de flesta är inte förföljda, har inte sett några strider på nära håll etc etc.
3. Är det något negativt att "sätta" de i förorter? Fattar inte varför det här kommer upp på tapeten hela tiden. Man ska väl vara tacksam sålänge man får nånstans att bo. Måste de bo mitt i centrala Stockholm, Lidingö osv? De har ju möjlighet att flytta vart de vill efter de kommit tillrätta.

Vikingarna!? Människovärde? Främmande kultur?

Vad har det med våldtäkter att göra? Ska VI vara tacksamma för att vi får ta emot dom eller? Ska vi skämmas för att vikingarna var ute och krigade för 1000år sedan?

Hade jag varit tvungen att fly nånstans och något folk i ett land någonstans hade tagit emot mig, lärt mig deras språk gratis i fina skolor, gett mig psykologhjälp för mina minnen, gett mig mat, kläder och husrum i varm lägenhet med nya möbler och TV och dessutom bidrag utan motprestation så inte fan hade jag gått ut och misshandlat, rånat och våldtagit utan jag hade varit JÄVLIGT tacksam! Och jag hade fan inte gnällt!

Men det kanske bara är jag.:rolleyes:

-bombat land
-halva familjen mördad
-i händerna på smuggelmaffia
-främmande land
-bottenskiktet av samhället
-bli förnedrad för sitt namn/religon
-leva på existensminimum

Vad är det du inte fattar?:huvet

Vad har det med våldtäkter/invandrare att göra?

2. I aftonbladet stod det att 9/10 invandrare som kommer till Sverige inte har något skyddsbehov, dvs. de flesta är inte förföljda, har inte sett några strider på nära håll etc etc.
3. Är det något negativt att "sätta" de i förorter? Fattar inte varför det här kommer upp på tapeten hela tiden. Man ska väl vara tacksam sålänge man får nånstans att bo. Måste de bo mitt i centrala Stockholm, Lidingö osv? De har ju möjlighet att flytta vart de vill efter de kommit tillrätta.

Nej det har dom inte! Dom blir även diskriminerade på bostadsmarknaden,
gjordes en granskning på det för några år sen.

Där en invandrare ringde och fick beskedet att det inte fanns något ledigt. En svensk ringde upp direkt efter och fick välja mellan flera lediga lgh.

Last edited:

Så länge det är bostäder värdiga en människa. På Uppdrag granskning fick man ju se dom som hade vattenskadade bostäder fulla av mögel och kackerlackor. Sånt ska inte förekomma i Sverige. Att det ens är tillåtet att hyra ut såna råtthål förstår jag inte.

Å andra sidan har jag jävligt svårt att förstå varför en av familjerna hade bott kvar i samma lägenhet i 10 år, trots att dom haft kackerlackor fulla väggarna sen dag 1. Men det förändrar inte det faktum att det är helt åt helvete att dom hamnade där från första början.

Nu tror jag inte att alla får bo i såna lägenheter, men tydligen så förekommer det ju. Jag hade då själv skövlat och plundrat dagarna i ända ifall jag blivit placerad i ett hem fullt av mögel och ohyra. Fy fan va vidrigt det var.

2. Det är betydligt färre, under 5%.
3. Det är ju de själva som väljer var de ska bo, detta har så väl moderater som socialdemokrater som vänsterpartister och sverigedemokrater uppmärksammat och kommenterat.

2. Det är betydligt färre, under 5%.
3. Det är ju de själva som väljer var de ska bo, detta har så väl moderater som socialdemokrater som vänsterpartister och sverigedemokrater uppmärksammat och kommenterat.

Rätt på 3 men fel på 2...

-Bofors, suck! Varför ska vi svenskar alltid ta oss skulden för allt som nåt jävla världssamvete.

-Om USA startar krigen borde dom och deras allierade också ta hand om flyktingarna. Även dom kriminella, som Sverige tar emot i dagsläget.

-Allt ont här i världen är hyresvärdarnas fel. Kan inte alla förstå att dom bedriver en verksamhet som måste gå plus annars finns inga bostäder överhuvudtaget. Vattenskador och kackerlackor är med största sannolikhet dom boendes eget fel. Iaf kackerlackorna som dras dit pga dåliga sanitetsförhållanden. Typ, släng resten av kebabrullen på marken bara Abuuu!

I Hjällbo bröt vissa upp parketten och eldade med i vardagsrummet. Spis och ugn användes även som värmekälla dygnet runt. Gratis el är gott.

-Allt ont här i världen är hyresvärdarnas fel. Kan inte alla förstå att dom bedriver en verksamhet som måste gå plus annars finns inga bostäder överhuvudtaget. Vattenskador och kackerlackor är med största sannolikhet dom boendes eget fel. Iaf kackerlackorna som dras dit pga dåliga sanitetsförhållanden. Typ, släng resten av kebabrullen på marken bara Abuuu!

Fel..

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...