Hur e de med bana egentligen?

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Ort
Hörby
Hoj
KTM 150 SX 2012
Har de hänt ngt här nere i skåne som indikerar på ngn motardbana än? Läste för ett tag sen att det kanske var ngt på G i Tomelilla tror jag det var - ngn som vet? Skulle vara riktigt kul o testa köra bana alltså - tänker främst en racehoj 450-650cc då, ngn som har tips man kan köra? En liten gocartbana inomhus där man bara kan använda 1-2:an lockar väl inte så värst får jag nog säga..
 
Det var nog inte interessant...

Hej!

Det verkar väl inte vara så intressant för då hade det redan skett.
Alla säger att dom vill ha någonstans o köra men ingen som fixar det.
Verkar fan omöjligt att få någon jävla stans o köra i skåne på sommarhalvåret, thank good så är det snart racehousesässong.
Jag har gett upp motardandet och kör cross, 5 crossbanor innom 4 mils radie
funkar bättre än 2 motardbanor innom 30 mils radie.
Man vill ju köra motard inte buss.
 
Om sommaren kör jag på sturup. Till nästa säsong ska jag köra i fogdarp hade jag tänkt, även om inte banan är fin är det en bana. Lockarps gocartbana tillåter det inte längre pga bullret. Har tänkt att höra med klippan, hbgs, k-stads och halmstads gocartbanor till nästa säsong.

Det är märkligt för det borde finnas intresse, vet 3 st från skåne som körde motard sm i år. Med tanke på hur långt folk åker för att köra på ålandsbanan borde det inte vara svårt att få ihop folk. :)
 
kristianstad utesluts.. har en ''svärfar'' som e' med i KKK å de evrkar omöjligt å få köra där.. har frågat ett par ggr..
 
Om sommaren kör jag på sturup. Till nästa säsong ska jag köra i fogdarp hade jag tänkt, även om inte banan är fin är det en bana. Lockarps gocartbana tillåter det inte längre pga bullret. Har tänkt att höra med klippan, hbgs, k-stads och halmstads gocartbanor till nästa säsong.

Oki, hur ofta har man möjlighet att köra på Sturup då? E de typ 1 gång i veckan eller bara ngn gång ibland? Fogdarp - menar du den lilla gocartbanan ut med E22:an mellan Rolsberga och Hörby?
 
Om sommaren kör jag på sturup. Till nästa säsong ska jag köra i fogdarp hade jag tänkt, även om inte banan är fin är det en bana. Lockarps gocartbana tillåter det inte längre pga bullret. Har tänkt att höra med klippan, hbgs, k-stads och halmstads gocartbanor till nästa säsong.

Det är märkligt för det borde finnas intresse, vet 3 st från skåne som körde motard sm i år. Med tanke på hur långt folk åker för att köra på ålandsbanan borde det inte vara svårt att få ihop folk. :)

På Sturup går det.
Ingen av andra ovanstående kartbanor tillåter stormotard.
Lockarp är dessutom nu endast besiktiad för max 125cc.

Fogdarps gamla kartbana ska man vara mkt försiktig att bullra på , gnäller grannarna är det slutkört.
 
På Sturup går det.
Ingen av andra ovanstående kartbanor tillåter stormotard.
Lockarp är dessutom nu endast besiktiad för max 125cc.

Fogdarps gamla kartbana ska man vara mkt försiktig att bullra på , gnäller grannarna är det slutkört.

Attans... Ska försöka ringa och tjata lite i vilket fall som...

Fogdarp gäller 95db, själv har jag tur att aprilian är så tyst som den är. Någon här som är sugen på åland och örebro till nästa säsong?

Oki, hur ofta har man möjlighet att köra på Sturup då? E de typ 1 gång i veckan eller bara ngn gång ibland? Fogdarp - menar du den lilla gocartbanan ut med E22:an mellan Rolsberga och Hörby?

Högsäsong är det nästan en gång i veckan, dock så är det dyyyyyrt(510kr för totalt 75min körtid på en fyra timmars bandag). Jag kör med ssemseoch då kan man samla poäng när de kör på tex knudan (mycket tråkigare bana för motard och man får 1300 poäng för en heldag/09.00-16.00).

Jepp fogdarp utanför Hörby. Har du tänkt att köra med duccen eller?
 
Last edited:
Jepp fogdarp utanför Hörby. Har du tänkt att köra med duccen eller?[/QUOTE]

Nej det tror jag inte - i så fall om man sålt crossen mot en motard istället men det verkar som sagt inte lätt att ha tillgång till bana helt enkelt. Hade det funnits möjlighet att köra typ en gång i veckan på sturup exempelvis så hade jag nog gjort det - men det är klart att ca 500:- /tillfälle är ganske mkt i längden. Hade ju varit kanon om man betalt kanske 2-3000:- ngnting för att ha möjlighet att köra 1 gång / vecka på en säsong. Men man kan ju helt klart åka dit och testköra i alla fall ngn gång så man får se om det verkar kul.
 
Aa, srw är najs att köra på. Iofs ingen motardbana men det går fint att köra motard där ändå..
 
De pratas ju om att bygga en motorbana i hörby, vi kan ju försöka få dem till att få det möjligt att kunna dra om den till gocartbana hade den då kunnat ligga i anslutning till crossbanan är bara det ett stort plus. Är vi ett helt gäng som ligger på borde det kunna lösa sig! :)
 
Jaså, det visste jag inte. Skulle det vara runt crossbanan då eller? Har ju varit en hel del gnäll där tidigare på grannarna så jag tror det blir svårt att få en till bana där:va Men kul hade det varit:tuttar
 
Går en utbildning i Ljungbyhed just nu och väldigt ofta hyr de ut två mindre flygfält som används som motorbana till folk, vi hade säkert kunnat få köra där. Ska höra så fort jag har möjlighet. :)


Jaså, det visste jag inte. Skulle det vara runt crossbanan då eller? Har ju varit en hel del gnäll där tidigare på grannarna så jag tror det blir svårt att få en till bana där:va Men kul hade det varit:tuttar

Haha, grannar är ett jävulskap.. Har ingen aning om vart det skulle byggas men läste i tidningen att det var prat om en motorbana då de ville få stopp på buskörningen i Hörby.
 
Ni får börja med minimoto eller minisupermotard istället.
Samma rejs bara i lite mindre skala :D

Kostar ca 1300-1400 för medlemsskap och träningskort för en säsong.
Låga driftskostnader på hojarna.

Malmö automobilklubb
www.mak.nu
 
Går en utbildning i Ljungbyhed just nu och väldigt ofta hyr de ut två mindre flygfält som används som motorbana till folk, vi hade säkert kunnat få köra där. Ska höra så fort jag har möjlighet. :)

oj de här lätt intressant har dock köpt touring motard nu men hade varit kul o sladda lite :yoparty fått något svar???
 
oj de här lätt intressant har dock köpt touring motard nu men hade varit kul o sladda lite :yoparty fått något svar???

Äh, det går fint att köra där med den också. :) Har varit på sturup i fyra veckor nu så nästa vecka ska jag fråga. :)

Men vafan, är det ingen här som knattrar omkring på racehouse?
 
Jaså, det visste jag inte. Skulle det vara runt crossbanan då eller? Har ju varit en hel del gnäll där tidigare på grannarna så jag tror det blir svårt att få en till bana där:va Men kul hade det varit:tuttar

Vafan släng på 18/21 slicks och häng med in på racehouse. Lär ju knappast vara tråkigt. ;)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top