Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
vet riktigt fräsch 1-serie med få ägare, svartmetallic med full dokumentation, 2 ägare varav den första är ordförande i bmw-klubben i sverige, tror den rullat runt 9000mil, har för mig att det är en 05-06 ej säker dock, just nu står den avställd för vintern men skicka pm vid intresse så vidareförmedlar jag kontakten (han som har bilen har inte satt ut den på annons utan avvaktar nog till våren)
ställa av en BMW på vintern? galenskap!
Köpte en ny 2008 120d M inkl allt. Rejält uppdaterad förvisso men jag är kanonnöjd. 3-serien (eller Rinkebyracer) undviker jag.![]()

143Hk dieseln är en pärla. Personligen har jag svårt med 1 seriens utseende.
Tycker däremot den nya E90 Coupe är bland det vackraste som rullar på 4 hjul.
Inte samma kvalitet som övriga sortimentet, inte samma vägegenskaper heller. Långt ifrån kanon om man pressar dem. Om man ser till själva köregenskaperna skulle jag säga att det är det sämsta BMW har gjort sedan Z3:an, möjligtvis undantaget Z8:an.
A4:an är ett bra köp, 3:an likaså även om den är, som sagt, lite trist bakifrån. Men 3:an är en helt annan bil än 1:an.
Kul förresten att 3-serien kallas "Rinkebyracer" av en kille som kör en 120 diesel med M-paket.![]()
Hur funkar det när man skall ha med lite extra prylar i bilen? Tycker att kofferten där bak är på gränsen till liten.
Står just nu och velar som fan mellan en A4 Avant, en 3-serie eller en 1-serie. 1-serie kanske lite liten, A4 lite för stor och 3-serien i kombi version lite tråkig bakifrån( lite dyr också..)![]()
![]()
![]()

alla bilar är prisvärda och sköna att köra på sitt sätt. Ska det vara bil ska det vara BMW thats it.
Har BMW någonsin varit prisvärd ? Tycker inte jag, kanske M3 då om man jämför prestanda mot motsvarande Porsche exempelvis..
Beror väl på vad man vill ha för sina pengar, kvaliten, motorn, designen, servicen, väghållningen, o.s.v tycker jag BMW är överlägsna med. Men som det låter på dig verkar det inte som du åkt en nyare bmw, verkligen kört den själv och förstått dig på vad det är man menar med att bmw är så bra.
Polaren jobbar som mekanier på en stor volvo verkstad, han kör alla möjliga bilar om dagarna även volvos nysate, lyxigaste bla bla och även andra märken. Han tyckte och tänkte som dig och alla andra som inte gillar bmw tills han verkligen provkörde en. Han vart helt såld, och då körde han bara en 320 med minimal utrustning. Så jag förstår dig om du tycker som du gör.
Beror väl på vad man vill ha för sina pengar, kvaliten, motorn, designen, servicen, väghållningen, o.s.v tycker jag BMW är överlägsna med. Men som det låter på dig verkar det inte som du åkt en nyare bmw, verkligen kört den själv och förstått dig på vad det är man menar med att bmw är så bra.
Polaren jobbar som mekanier på en stor volvo verkstad, han kör alla möjliga bilar om dagarna även volvos nysate, lyxigaste bla bla och även andra märken. Han tyckte och tänkte som dig och alla andra som inte gillar bmw tills han verkligen provkörde en. Han vart helt såld, och då körde han bara en 320 med minimal utrustning. Så jag förstår dig om du tycker som du gör.
|
Márquez obeveklig i Misano
Misano gav Márquez hans fem... |
|
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |