Skriv-vad-du-vill-tråden

7 veckor semester... vad skall man med det till? Jag har alltid haft 6 veckor och aldrig lyckats göra av med dem, sen kan man bara spara 5 dagar och resten blir utbetalt...
Värdelöst med mycket ledighet om man inte kan ta ut den. Måste nog lära av Frisen du med, han brukar säga till mig: "Yasha, du måste lära dig att det inte är fult att ta det lugnt ibland". Klok ung man. :krama

Vi måste ta ut minst 20 dagar ledigt, resten får vi spara. Tror jag? :va

Se till att ta vara på dina tre veckor nu då! Knoddarna växer upp och vill inte veta av en.

(vilket till viss del är rätt skönt, men det är då man får sitta hemma och vara orolig för allt de hittar på där ute i världen. Och vad världen hittar på med dem. *ångest*)

Men shit Kakan, du kan ju inte servera allt för dem, det är det de har sina fruar till. Här ska de ju kunna visa att de är intelligenta, självständiga varelser som kan imponera på breeewdarna genom sin tekniska excellens och slutledningsförmåga. :mattias

Inte snöpa pöjkarna så. Låt dem få ha sin manlighet kvar, här på det manligaste av alla manliga forum.:D

:hoppskrat

FK kan göra en mer än :mad: :gnissla :huvet

Men får lämna in lite papper så får jag se om de godkänner min lön eller inte. Surt om de inte gör det för det skiljer ca 40000:- mellan vad dom tycker jag tjänar och vad jag har tjänat. Men övertid räknas visst inte :rolleyes:

Men får lämna in lite papper så får jag se om de godkänner min lön eller inte. Surt om de inte gör det för det skiljer ca 40000:- mellan vad dom tycker jag tjänar och vad jag har tjänat. Men övertid räknas visst inte :rolleyes:
Och har du RIKTIG "tur" i deras bedömning, som ju enligt reklamen är baserad på fakta och inte på känslor, så tycker de att du borde ha kunnat jobba och inte varit sjukskriven så du inte får några pengar alls!!!

Nu kanske jag är lite hård, elak och dömande, men... jag hoppas att jag har fel.

Jag hoppas att du är en av dem som har fått okej redan.

:rolleyes:

Värdelöst med mycket ledighet om man inte kan ta ut den. Måste nog lära av Frisen du med, han brukar säga till mig: "Yasha, du måste lära dig att det inte är fult att ta det lugnt ibland". Klok ung man. :krama

Vi måste ta ut minst 20 dagar ledigt, resten får vi spara. Tror jag? :va

Se till att ta vara på dina tre veckor nu då! Knoddarna växer upp och vill inte veta av en.

(vilket till viss del är rätt skönt, men det är då man får sitta hemma och vara orolig för allt de hittar på där ute i världen. Och vad världen hittar på med dem. *ångest*)

Vi får ha max 40 dar sparade sedan måste man ta ut ledigt.

FK går på uppgifter från Skatteverket och din taxerade inkomst.

Last edited:
Och har du RIKTIG "tur" i deras bedömning, som ju enligt reklamen är baserad på fakta och inte på känslor, så tycker de att du borde ha kunnat jobba och inte varit sjukskriven så du inte får några pengar alls!!!

Nu kanske jag är lite hård, elak och dömande, men... jag hoppas att jag har fel.

Jag hoppas att du är en av dem som har fått okej redan.

Det frågade hon oxå om och blev upplyst om att man jobbar inte utan handskar och det går inte att få på när man har två fingrar ihoptejpade, vilket hon kunde förstå, plus att jag kan inte hjälpa någon upp från golvet eller i säng m.m

Plus att innan så var handen gipsad så det kunde hon inte säga något emot.

Så det verkr bara som om det är lönen som vi inte är överens om :D

FK går på uppgifter från Skatteverket och din taxerade inkomst.

Nej dom ringde mitt lönekontor och fick vad jag ska ha i ordinarielön och att jag har jobbat extra skulle visst inte räknas om det inte gjordes på regelbunden basis. Tycker oxå att det inte är konstigt att hon inte ringde och frågade vad jag hade tjänat, det var visst inte intressant :va

Men det var nu upp till mig att visa fram papper på min lön eftersom hon inte fick tag i lönekontoret under lunchen :rolleyes:

Last edited:
Det frågade hon oxå om och blev upplyst om att man jobbar inte utan handskar och det går inte att få på när man har två fingrar ihoptejpade, vilket hon kunde förstå, plus att jag kan inte hjälpa någon upp från golvet eller i säng m.m

Plus att innan så var handen gipsad så det kunde hon inte säga något emot.

Så det verkr bara som om det är lönen som vi inte är överens om :D

Nej dom ringde mitt lönekontor och fick vad jag ska ha i ordinarielön och att jag har jobbat extra skulle visst inte räknas om det inte gjordes på regelbunden basis. Tycker oxå att det inte är konstigt att hon inte ringde och frågade vad jag hade tjänat, det var visst inte intressant :va

Men det var nu upp till mig att visa fram papper på min lön eftersom hon inte fick tag i lönekontoret under lunchen :rolleyes:

Märkligt kan jag bara säga, alla pengar man skattar för räknas till inkomster vare sig man vill eller ej.

Själv hade jag inte det problemet när jag var sjuk i somras....

Märkligt kan jag bara säga, alla pengar man skattar för räknas till inkomster vare sig man vill eller ej.

Själv hade jag inte det problemet när jag var sjuk i somras....

Ja jag blev oxå rätt paff. Och :va :confused: därför jag ska försöka att få igenom att vad jag tjänar/tjänat ska gälla även om det inte är min ordinarielön utan vad jag verkligen skattar för och inget annat.

Men shit Kakan, du kan ju inte servera allt för dem, det är det de har sina fruar till. Här ska de ju kunna visa att de är intelligenta, självständiga varelser som kan imponera på breeewdarna genom sin tekniska excellens och slutledningsförmåga. :mattias

Inte snöpa pöjkarna så. Låt dem få ha sin manlighet kvar, här på det manligaste av alla manliga forum.:D

Puh! Nu har jag att göra ett tag med uppslagsverket...:rolleyes:

Tack för tipsen Y, skall utforska! Hur mycket tar du för en hel kurs i SH:s fantastiska vlärd:va

Puh! Nu har jag att göra ett tag med uppslagsverket...:rolleyes:

Tack för tipsen Y, skall utforska! Hur mycket tar du för en hel kurs i SH:s fantastiska vlärd:va
Vad vet jag? :confused: Jag är ju bara en simpel... chey! :tuttar

Kom på lussefika så ska jag lära dig allt jag kan, det går garanterat FORT! :D Men, det fina i den kråksången är, att det finns fler antika SH:are på plats som kan fortsätta inviga dig i vår fiiiiina värld. FOR FREE!!! :pannkyss

:rofl

(f-n vad roligt man kan ha åt och för sig själv, nedbäddad i sängen)

Först é man inte manlig å nu får man visst inte vara mallig heller!? :mad:
Nu tycker jag att du är lite cheyig. :mad:

Vad vet jag? :confused: Jag är ju bara en simpel... chey! :tuttar
Simpel=Enkel=Okomplicerad=Fantastisk ur manlig synvinkel, eller...?:)

Kom på lussefika så ska jag lära dig allt jag kan, det går garanterat FORT! :D Men, det fina i den kråksången är, att det finns fler antika SH:are på plats som kan fortsätta inviga dig i vår fiiiiina värld. FOR FREE!!! :pannkyss

Kan bli intressant det där fikat...:rodnar Kan bli jobbigt åxå... Är Ni många "antika"...:D

Både ock!!

Arbetsmiljö, ptfff sånt vill jag inte jobba med...

Tack Pucken för jättegod lunch samt trippen till Theofils, nu har jag äntligen coooooola spottar!!

Fi fan, tre sidor spamm sen jag dumpade Tant vid hennes jobb.

Skulle ni jobba för Puck så skulle ni få sparken DiReCkT !!!:D

:va beror ju på nu om ni menar alla över 35, 40, 45 eller ännu äldre ;)

Tror Y hänför sin antika sida till hur länge hon hållit till på SH, inte levnadsålder. Har jag fel så kan jag inte skriva "Ni", då är jag en av relikerna själv...:rolleyes:

Spamma gott på en stund!:D

Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back