Skriv-vad-du-vill-tråden

Kul namn. Faktiskt!! Fast jag vet inte om vi har behov av dina yrkeskunskaper här. Tyvärr.

Behöver ni en jurist? :)

Förkortningen eller hela namnet?:)

Egentligen skulle ledningen behöva en jurist med inriktning på arbetsmiljö, men vi har tvärstopp på nyanställningar...:gnissla

Inte med Dashplanen hoppas jag. ;)

Jo lite, men tack och lov flygs dom ju inte numera så det blir ju inte så mycket!:) Vill du veta vad dom kallas?:D

Lussefikat är ju bestämt till den 14 dec, och de blir efm / kvällen. Var den lilla frågan som inte kan sägas än pga att jag är kanske med ny lägenhet då :lol

Men Yasha och jag kommer med info så fort jag vet :)

Förkortningen eller hela namnet?:)

Egentligen skulle ledningen behöva en jurist med inriktning på arbetsmiljö, men vi har tvärstopp på nyanställningar...:gnissla

Både ock!!

Arbetsmiljö, ptfff sånt vill jag inte jobba med...

Tack Pucken för jättegod lunch samt trippen till Theofils, nu har jag äntligen coooooola spottar!!

Har fått 7 veckor nu, fast vette fan om man ska va glad åt det...:rolleyes: Som tur är, följer inte krav på att man ska växa upp, med i paketet!:D
Nä, det sade de inget om när jag anställdes. :confused: Växa upp? :va
Det är najs med 7 veckor semester, plötsligt fanns det dagar kvar fast jag haft en massa ledigt. :D Det är klart du ska vara glad!!! :tummenupp

Men då är det ju inte såååå långt kvar.:) I den privata sektorn så får man ju aldrig 7 veckor vad jag vet.:va
Jag hade 6 veckor som mest, men då hade de avtalat bort övertiden. Nu har jag 7 veckor och får betalt för min övertid. Om jag måste göra någon...

Det är najs med 7 veckor semester, plötsligt fanns det dagar kvar fast jag haft en massa ledigt. :D Det är klart du ska vara glad!!! :tummenupp

Jorå, jag har väl börjat inse att de e rätt OK med 7 veckor!:) Plockade bara ut sportlov och 4 veckor i somras, så det finns lite kvar nu i slutet av året!:tummenupp

Nä, det sade de inget om när jag anställdes. :confused: Växa upp? :va

Jag hade 6 veckor som mest, men då hade de avtalat bort övertiden. Nu har jag 7 veckor och får betalt för min övertid. Om jag måste göra någon...

FUSK med 7 veckor ju

Å varför jobbar jag inte statligt då???
Jag är 40+ och har bara 25 dgr. :mad:

...Fast å andra sidan lyckas jag att spara semester oxå...:va

:D de har jag med :rolleyes: fast jag var ju i å försig sjukskriven juni och juli :rolleyes:
Tror inte man behöver nå mer än 25 dagar (inte alls avis) man kan ju bli bortskämd annars...

Haha, jag hade kommunal anställning men platsade inte där heller.
Fick bli privata sektorn istället!:tummenupp
En konsultfirma ringde mig för ett par månader sedan, erbjöd mig vad de tyckte var ett bra jobb. :arsele

De erbjöd mig: lägre lön, färre semesterdagar och mer jobb som dessutom inkluderade ansvar för att jaga kunder och piska anställda. De måste ha rökt på. :D

De erbjöd mig: lägre lön, färre semesterdagar och mer jobb som dessutom inkluderade ansvar för att jaga kunder och piska anställda. De måste ha rökt på. :D

Haha, det var omvänt från vad min nuvarande arbetsgivare erbjöd.
Mer lön och inget personalansvar eller ansvar att jaga jobb.
Frågan är om de rökt på? :lol

En konsultfirma ringde mig för ett par månader sedan, erbjöd mig vad de tyckte var ett bra jobb. :arsele

Snacka om att gå på hampan för hårt, eller som vi brukar säga på jobbet: Har du DRUCKIT hasch?:)

Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back