Shooter
www.bombrepa.se
Man måste ha fyllt 40 för att få 7 veckors semester i statens tjänst.![]()
Har fått 7 veckor nu, fast vette fan om man ska va glad åt det...

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Har fått 7 veckor nu, fast vette fan om man ska va glad åt det...Som tur är, följer inte krav på att man ska växa upp, med i paketet!
![]()
Kul namn. Faktiskt!! Fast jag vet inte om vi har behov av dina yrkeskunskaper här. Tyvärr.
Behöver ni en jurist?![]()
Inte med Dashplanen hoppas jag.![]()
Förkortningen eller hela namnet?![]()
Egentligen skulle ledningen behöva en jurist med inriktning på arbetsmiljö, men vi har tvärstopp på nyanställningar...![]()
Nä, det sade de inget om när jag anställdes.Har fått 7 veckor nu, fast vette fan om man ska va glad åt det...Som tur är, följer inte krav på att man ska växa upp, med i paketet!
![]()
Jag hade 6 veckor som mest, men då hade de avtalat bort övertiden. Nu har jag 7 veckor och får betalt för min övertid. Om jag måste göra någon...Men då är det ju inte såååå långt kvar.I den privata sektorn så får man ju aldrig 7 veckor vad jag vet.
![]()
Det är najs med 7 veckor semester, plötsligt fanns det dagar kvar fast jag haft en massa ledigt.Det är klart du ska vara glad!!!
![]()
Jorå, jag har väl börjat inse att de e rätt OK med 7 veckor!Plockade bara ut sportlov och 4 veckor i somras, så det finns lite kvar nu i slutet av året!
![]()
Har hellre en bra lön än 7 veckors semster, svårt att betala hyran med semester lixom.......
Nä, det sade de inget om när jag anställdes.Växa upp?
![]()
Det är najs med 7 veckor semester, plötsligt fanns det dagar kvar fast jag haft en massa ledigt.Det är klart du ska vara glad!!!
Jag hade 6 veckor som mest, men då hade de avtalat bort övertiden. Nu har jag 7 veckor och får betalt för min övertid. Om jag måste göra någon...
Å varför jobbar jag inte statligt då???
Jag är 40+ och har bara 25 dgr.![]()
Du platsar inte! Fel inställning...![]()
Å varför jobbar jag inte statligt då???
Jag är 40+ och har bara 25 dgr.
...Fast å andra sidan lyckas jag att spara semester oxå...![]()
En konsultfirma ringde mig för ett par månader sedan, erbjöd mig vad de tyckte var ett bra jobb.Haha, jag hade kommunal anställning men platsade inte där heller.
Fick bli privata sektorn istället!![]()
De erbjöd mig: lägre lön, färre semesterdagar och mer jobb som dessutom inkluderade ansvar för att jaga kunder och piska anställda. De måste ha rökt på.![]()
En konsultfirma ringde mig för ett par månader sedan, erbjöd mig vad de tyckte var ett bra jobb.![]()
De erbjöd mig: lägre lön, färre semesterdagar och mer jobb som dessutom inkluderade ansvar för att jaga kunder och piska anställda. De måste ha rökt på.![]()
Men det bästa är ju både och!!!![]()
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon
Foto: Andreas Johansson ... |
|
![]() |
Custom Bike Show 2025
Den 7 juni var det åter dag... |
![]() |
Forged följer tre baggerbyggen
Tre amerikanska hojbyggare ... |
Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar
Statistik från försäkringsb... |
|
Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar
Trendbrott: Statistik från ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Concept RR
Under den prestigefyllda ut... |
![]() |
Snart dags för Custom Bike Show
Förra året firades den 50:e... |
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |