Visst, men det är inte det som är på tapeten.
Poängen är ju att det är snudd på bedrägligt att skruva på grövre krökar om man tappar effekt upp till 5500-6000 varv, det är ju i princip hela användbara registret.
Original CDI bryter ju ungefär vid 8100 varv.
Och hur många är det egentligen som byter till en sk. high-rev CDI?
Klart vevstakslagren går på löpande band om man åker omkring på varvstoppet hela tiden
Tillägg: Hade grövre krökar varit svaret på bättre register så hade nog Honda skruvat dit dessa på fabriken i Hamamatsu. Det är ingen slump att de ser ut som de gör.
(Fast på min moppe sitter det ett akrasystem på)