Tjena!
Det är så att min ZX7R har förmodligen krökta ventiler efter att kamkedjespännaren rasat. Jag ska riva ner toppen och ta en titt på hur ventilerna ser ut.
Detta har fått mig att titta på andra motorer. Jag har för längesedan hört att ZX9R motorn ska passa rakt av, och då vill jag minnas att det är 94-97 motorn som passar. Men den ska ju inte vara så bra, då den har problem med cylinderfodren osv vilket resulterar i förstörda topplockspackningar over and over again.
Min dröm hade varit att få dit en ZX9R 98 > motor, alltså 152 hästarn. Såvitt jag vet ska den vara mycket bättre än den äldre motorn... och mer effekt skadar aldrig.
Men nu till min fråga: Är det alltför mycket jobb att få en ZX9R motor att passa? Är det svårare att få ner den nyare ZX9R (94-97) maskinen än den äldre (94-97)?
Det är inget fel på 750:in heller, men jag har inte tittat vad ventilerna kostar men jag antar att jag får en beggad motor för reparationskostnaderna.
Det är så att min ZX7R har förmodligen krökta ventiler efter att kamkedjespännaren rasat. Jag ska riva ner toppen och ta en titt på hur ventilerna ser ut.
Detta har fått mig att titta på andra motorer. Jag har för längesedan hört att ZX9R motorn ska passa rakt av, och då vill jag minnas att det är 94-97 motorn som passar. Men den ska ju inte vara så bra, då den har problem med cylinderfodren osv vilket resulterar i förstörda topplockspackningar over and over again.
Min dröm hade varit att få dit en ZX9R 98 > motor, alltså 152 hästarn. Såvitt jag vet ska den vara mycket bättre än den äldre motorn... och mer effekt skadar aldrig.
Men nu till min fråga: Är det alltför mycket jobb att få en ZX9R motor att passa? Är det svårare att få ner den nyare ZX9R (94-97) maskinen än den äldre (94-97)?
Det är inget fel på 750:in heller, men jag har inte tittat vad ventilerna kostar men jag antar att jag får en beggad motor för reparationskostnaderna.