Alla som hoppar från Västerbron DÖR!!!111 Eller?

Homo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2006
Ort
på tiptop
Hoj
80talet 80talet va kunde gå snett va kunde gå galet
glöm inte att det är farligt att hoppa från hög höjd. oftast slår man sönder hornhinnan och annat skit i ögonen. tänk på det. inte så kul att ha colabottnarna på
 

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
kattcalle skrev:
2411793 Snowboardskadan som du fick efter du hoppat ut från Columbiafärjan varpå du ramlade ner fritt fall från yttre rymden, gjorde en 720 nedför mnt everest ridandes en lavin, och räddade 18 sherpas.

Nej men, var du där? :D

kattcalle skrev:
Eller gick det helt enkelt dåligt i skidskolan i Sälen, herr Extrem? :p

Nej, men jag kraschade faktiskt när jag åkte snowboard i Trysil. Vred knäet riktigt tokigt då.

Homo skrev:
2411913 glöm inte att det är farligt att hoppa från hög höjd. oftast slår man sönder hornhinnan och annat skit i ögonen. tänk på det. inte så kul att ha colabottnarna på

Jasså? Jag som trodde att det var helt riskfritt! :va
Över 20m börjar vara så pass högt att riskerna för mindre skador är ganska stora, just därför jag inte rekommenderar det åt någon.
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
IronMike skrev:
2411910 Var det ni som hoppa hemmagjord bungyjump av cykeldäck från alviksbron en gång i tiden?

:va

maniacs iaf..

Själv har jag hoppat 16 meter, slog i armarna så hårt att jag fick blåmärken & blodblåsor, samt ont i nacken trots att jag enl filmen landa fint..

Tror aldrig man kan bli riktigt erfaren och duktig i den branschen, går bra sålänge man klarar sig...tills den dagen en kastvind kommer å man landar på ryggen eller magen. Ungefär som rysk roulette, går felfritt tills det klickar fel.

Vill man känna fritt fall, så varför inte utan plask, bungy eller fallskärm?

Jag tror att man kan bli duktig och erfaren även inom detta.. Sen att du inte är det är en annan femma.
 

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
Jag och killen min var vid Brostugan den 6/8. Då var de 2 unga killar som hoppade från Bron där. Drottningholmsbron. Var de ni kanske???
Visst fasen ser det ballt. Jag var sjukt impad men samtidigt, är det inte farligt... :rolleyes:
Även om man är väldigt duktig och erfaren kan de ju verkligen gå fel. Fy fan tänk att landa på magen eller nåt!
 

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Fy fan säger jag.
Rekordet hålls väl av någon Harry som verkade som stuntman under sina glansår. 110 meter hoppade han, från en luftballong rakt ner i sjön.

Klart impad av att ni vågar.
 

Dropdead

Guest
ajfan, ta mig baklänges! (höll jag på att säga... ehum) :rolleyes:

men jävlar. Jag blir höjdrädd bara jag ser bilderna. Men så vågar jag aldrig hoppa i vatten öht heller. Trappa eller sandstrand is the shit..
 

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Dropdead skrev:
2414609 ajfan, ta mig baklänges! (höll jag på att säga... ehum) :rolleyes:

men jävlar. Jag blir höjdrädd bara jag ser bilderna. Men så vågar jag aldrig hoppa i vatten öht heller. Trappa eller sandstrand is the shit..
Haha, med ditt nick hade jag hållt mig ifrån dylika aktiviteter ;) :näsblod
 

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Bilder finns numera i första inlägget.
Kan ju uppdatera med att säga att jag ännu inte slagit detta hopp. Denna sommar bjöd inte på mycket hopp över huvudtaget, men nästa sommar har jag siktet inställt på högre höjder, och svårare trick.

Dock slog jag nytt personligt rekord i volt från hög höjd förra sommaren då jag gjorde en mollbergare från den 22m höga Färjsundsbron på Åland.
[YOUTUBE-ID]_Fisd3XGBpo[/YOUTUBE-ID]
 

Dark_Messenger

Guest
Men va fan.. Jag är skräckslagen varje morgon jag hoppar ur sängen. :D
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Tranebergsbron är 32m hög som mest.
Västerbron har jag inte fått fram någon höjd på men vet att den är högre längre ut, sitter även en skylt ungefär mitt på bron som säger att man befinner sig på stockholms högsta markpunGkt.

För övrigt, riktigt coolt hopp, något jag själv inte skulle palla med att göra.
 

Tussilago

Jesus died so we could ride!
Gick med
1 Jul 2007
Ort
Göteborg(Tyvärr under ett gäng nötter som går inom
Hoj
GSX-R1000 K6
Bilder finns numera i första inlägget.
Kan ju uppdatera med att säga att jag ännu inte slagit detta hopp. Denna sommar bjöd inte på mycket hopp över huvudtaget, men nästa sommar har jag siktet inställt på högre höjder, och svårare trick.

Dock slog jag nytt personligt rekord i volt från hög höjd förra sommaren då jag gjorde en mollbergare från den 22m höga Färjsundsbron på Åland.
[YOUTUBE-ID]_Fisd3XGBpo[/YOUTUBE-ID]

Imponerande!!

Jag står ju och darrar när jag dyker i från en brygga....
 

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Villa Filip
Hoj
R6´99 R7ed.
Kom o tänka på den här...52.4m
Läste nånstans att den fysiska gränsen för vad en normal människokropp tål, med tanke på att behålla sina kotor på plats etc ligger vid ung. 45m höjd & rakt ner i vattnet. Kanske är bull, ingen aning, men att nån skulle hoppat från 110m som nån skrev för länge sen förhåller jag mig högaktningsfullt rejält skeptisk till
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Fy fan Petter din jävla idiot!!:D

Har aldrig hoppat högre än från tian. Det är visserligen inga som helst problem men upp mot 15m skulle man nog börja tveka lite. Och då snackar vi inga mollbergare och saltomortaler. :rolleyes:

Hoppar ni utan skor alltså? Trodde man brukade göra det vid högre höjder.


:tummenupp
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Var det här dom där tre snubbarna kom eller?

[YOUTUBE-ID]Q2opf_g3Q0k[/YOUTUBE-ID]

Kom o tänka på den här...52.4m
Läste nånstans att den fysiska gränsen för vad en normal människokropp tål, med tanke på att behålla sina kotor på plats etc ligger vid ung. 45m höjd & rakt ner i vattnet. Kanske är bull, ingen aning, men att nån skulle hoppat från 110m som nån skrev för länge sen förhåller jag mig högaktningsfullt rejält skeptisk till

Satan vad högt det där var :näsblod
 
Last edited:
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top