Modifieringar XT660 X/R

Har org.hasplåt på samt båge från Off The Road å dom tillsammans funkar fin fint... Väl beprövad hehe. Sen jag ryckte snorkeln och ställde upp co1 med 10 så märkte jag en markant skillnad trots att jag har en -07:a med lambdasond. :va K&N filter samt luftburkssida e nästa investering...
 

Bifogat

  • 3.JPG
    3.JPG
    165 KB · Visningar: 202
Nu har jag ändrat så mycket från originalet så jag vet inte vad som gett mest. Slip-on, dna luftfilter, dna luftburkslock, pclll och drevat upp med 3 kuggar bak. Oavsett om pc´n ger nån effekt eller inte så vill hojjen resa sig på 2:an och ibland 3:an. Det är bara min feghet och okunskap i wheelande som håller ner framhjulet i backen. Kommer iaf att testa att mappa hojen till våren. Hittade ett ställe i sötällje som verkar bra. Var å prata me killen som mappar där och enligt honom skulle det inte vara några problem att trixa med lambdan.
 
Nu har jag ändrat så mycket från originalet så jag vet inte vad som gett mest. Slip-on, dna luftfilter, dna luftburkslock, pclll och drevat upp med 3 kuggar bak. Oavsett om pc´n ger nån effekt eller inte så vill hojjen resa sig på 2:an och ibland 3:an. Det är bara min feghet och okunskap i wheelande som håller ner framhjulet i backen. Kommer iaf att testa att mappa hojen till våren. Hittade ett ställe i sötällje som verkar bra. Var å prata me killen som mappar där och enligt honom skulle det inte vara några problem att trixa med lambdan.


Var köpte du dina DNA filter?
Vore kul om du kunde skriva och berätta om hur det gick när du har lämnat
in den för mappning. Vad kör du på för mapp nu?
Har du ryckt snorkeln? Många frågor blev det:confused:
 
Luftfiltret köpte jag från Touringbutiken och luftfilterlocket beställde jag från samma. Men det tog sån tid för locket att komma så jag hann hitta ett på blocket för mindre än halva priset.
Snorkeln är bortryckt ja, det glömde jag. Och jag kör med en mapp från nån här på forumet, kommer dock inte ihåg vem.
 
Någon som vet nån som "släppt" tillbehör till Tenerén. Touratech har i alla fall inte kommit ut med sina, undrar när dom gör det?

Ha de//Dyson
 
Någon som vet nån som "släppt" tillbehör till Tenerén. Touratech har i alla fall inte kommit ut med sina, undrar när dom gör det?

Ha de//Dyson
Off the road, Hepco&Becker, Metal Mule är några, finns fler. Tex har Sebring, Akra, GPR och Leovince slipons och helsystem.
 
Är det någon här på forumet som har "nya" Tenerén och har svenska instruktionsboken??

Ha de//Dyson
 
tjena, har en xt660x -06a men leo slipon burkar, kan man fixa så den blir lite lättare att köra på bakhjulet?? går ju bara på 1ans växel. ska man köpa mindra framdrev??

mvh
 
tjena, har en xt660x -06a men leo slipon burkar, kan man fixa så den blir lite lättare att köra på bakhjulet?? går ju bara på 1ans växel. ska man köpa mindra framdrev??

mvh

1 kugg mindre på bakdrev eller som jag köpte, 3 kuggar större bak (rast då kanske du måste köpa längre kedja), köp sen DNA filter + DNA stage 2. Och ryck snorkeln så ska den bli lite lättare att få upp. Min vill upp på 2:an och ibland 3:an fast jag inte vill. För jag vet inte hur man gör för att inte ramla när man kör på bara ett hjul! :rolleyes:
 
tjena, har en xt660x -06a men leo slipon burkar, kan man fixa så den blir lite lättare att köra på bakhjulet?? går ju bara på 1ans växel. ska man köpa mindra framdrev??

mvh

Snackar vi gaspådrag nu?
Min orginal xt660x går på gasen på 1:an och koppling 2:an 3:an känns dock helt död.
Försök koppla upp den på 2:an sen växlar du tills du känner dig nöjd med växel valet :)

"2:an 3:an"
Här går det visselrigen lite uppför men den orkar lika fint på plan mark också
http://www.youtube.com/watch?v=WQ32Y5YCC4Q

Har funderat på att prova dreva om min lite men jag är mest sugen på att byta till en snabbare och lättare hojj istället :)
 
Last edited:
tjena, har en xt660x -06a men leo slipon burkar, kan man fixa så den blir lite lättare att köra på bakhjulet?? går ju bara på 1ans växel. ska man köpa mindra framdrev??

mvh

Hej, skit i att dra upp den på bakhjulet i 1.ANS växel då den är alldeles för ivrig, jag tränade att dra upp den i 2:an för att växla upp i 3:an på bakhjulet. 2:an är också lite för ättrig att köra i medans 3:an e är absolut lättast. Dra upp den i 2:an och växla tills 3:an så har du det gott på hjulet.
Jag har ocksp leo-vince x3 och drevar ner 1 kugg fram, tycker dock inte det märks så mycket med den kuggen mindre, du lär dig inte lättare för det, det e känslan du ska få in först, sen 1 kugge hit eller dit kvittar om det bara gäller bakhjulsåkning.
Mvh: Coffe
 
Last edited:
Hej, skit i att dra upp den på bakhjulet i 1.ANS växel då den är alldeles för ivrig, jag tränade att dra upp den i 2:an för att växla upp i 3:an på bakhjulet. 2:an är också lite för ättrig att köra i medans 3:an e är absolut lättast. Dra upp den i 2:an och växla tills 3:an så har du det gott på hjulet.
Jag har ocksp leo-vince x3 och drevar ner 1 kugg fram, tycker dock inte det märks så mycket med den kuggen mindre, du lär dig inte lättare för det, det e känslan du ska få in först, sen 1 kugge hit eller dit kvittar om det bara gäller bakhjulsåkning.
Mvh: Coffe

Dreva ner en kugg fram, då måste väll 1:an vara helt obrukbar? Jag tycker att 1:an är låg som den är redan nu.
 
1 kugg mindre på bakdrev eller som jag köpte, 3 kuggar större bak (rast då kanske du måste köpa längre kedja), köp sen DNA filter + DNA stage 2. Och ryck snorkeln så ska den bli lite lättare att få upp. Min vill upp på 2:an och ibland 3:an fast jag inte vill. För jag vet inte hur man gör för att inte ramla när man kör på bara ett hjul! :rolleyes:

Vart kan ja beställa drev?? vad är DNA stage 2?? och vart sitter snorkeln??:)
Är lite noob:huvet
 
Vart kan ja beställa drev?? vad är DNA stage 2?? och vart sitter snorkeln??:)
Är lite noob:huvet

Ta loss sadeln så kommer du att se en ca 20x20 cm stor hårdgummibit som sticker upp från luftburken. Vrid och bänd lite så kommer den att lossna. Är det bara ett ovalt hål rakt ner i luftburken så är snorkeln borta.
 
Jaha då har man köpt en xt660r :)
GPR pipor och powercommander. Vet dock inte om snorkeln är ryckt på den. Lite lyft gentemot min gammel xt. Sweet :tummenupp
 
Dreva ner en kugg fram, då måste väll 1:an vara helt obrukbar? Jag tycker att 1:an är låg som den är redan nu.

Helt riktigt, 1:an var redan för låg och inte blir det bättre av att dreva ner men som sagt märktes 1 kugg inte så mycket som jag trodde. Skall dreva tillbaka till orginal till våren.
 
Testa att dreva upp 3 kuggar bak till ett 48 kuggars. Nu vet jag inte om det är likgiltigt med att dreva ner fram, men jag tycker inte att 1:an är oanvändbar, däremot är accelerationen bra mycket bättre än innan.
 
Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back
Top