Suzuki Bandit 1200-tråden

Turbulens

:) Tackar för erbjudandet,men min tanke var att komma från turbulensen genom att komma ÖVER glaset.Då jag reser mig lite minskar oljudet och jag får en JÄMN luftström emot mig!
mvh holm44:tuttar

Orginalglaset har en tendens att styra luftflödet rätt på hjälmen om man är mellan 175 - 185. Jag har ett givi touringglas du kan få prova. Det är ca 10 cm högre. Dessutom ett Yoshi doublebouble som sitter på hojen just nu. Bägge är bättre än orginalet. Kostar runt 1000 lappen. Ett orginalglas kostar betydligt mer.
 
:) Tackar för erbjudandet,men min tanke var att komma från turbulensen genom att komma ÖVER glaset.Då jag reser mig lite minskar oljudet och jag får en JÄMN luftström emot mig!
mvh holm44:tuttar

Japp. Bort med kåporna hel å hållet :tummenupp Mycket snyggare i min smak.
Jag har då inget problem med turbulens, bara vinddraget i högre farter... :rolleyes:
 
Jag har en liten fråga hoppas någon har svar. Min båge slirar på lamell vid hård körning, det ser ut som jag har en gsx koppling monterad, alltså inga diafragma fjädrar(ursäkta stavning) utan 5 vanliga tryckfjädrar. Hur fixar jag det, lameller och stålskivor i bra skick. B12-97 Mvh Rikard
 
En får be om ursäkt om det tagits upp förut men varför är det ett hål i kåpglaset (kåpglaset inte kåpan) på min knarr fram, ser ut som nått luft insläpp men till vadå? Kommer ju bara in massa skit på instrumenteringen vad jag har märkt..
En annan fråga, är det nån som tycker orginaldämpen är lite för tyst?
 
En får be om ursäkt om det tagits upp förut men varför är det ett hål i kåpglaset (kåpglaset inte kåpan) på min knarr fram, ser ut som nått luft insläpp men till vadå? Kommer ju bara in massa skit på instrumenteringen vad jag har märkt..
En annan fråga, är det nån som tycker orginaldämpen är lite för tyst?

"Hålet" är just ett luftinsläpp som ska minska turbulensen bakom kåpan. Vet dock inte om det gör någon egentlig skillnad. Fast nu får man ju nöjet att torka insekter från INSIDAN av kåpglaset...

Originaldämparen är GRYMT tyst. Lite roligt i jämförelse med mitt helsystem på gamla Banditen. Än så länge kör jag med originalburken, tycker det är rätt behagligt. Kanske blir nytt slip-on till våren.
 
Hej alla!
Har problem med ojämn gång under 3000 varv, enligt en lokal handlare skulle jag ta bort, ihopkopplingen av vakumslangarna som förre ägaren gjort från samtliga förgasare till bensinkanen. Tycker den går ännu ojämnare nu, någon som vet hur det skall vara????
 
Hur långt har den gått? Är det ngt trim på den?
Plugga vacumnipplarna högst upp på cyl 1-2, 4 samt se till att slangen till vacumstyrningen till bensinkranen sitter på enbart på 3:ans förgasare. Plugga går med slangstumpar som man vikt och buntbandat ihop.
Börja sedan med att justera ventilerna och synka sedan förgasarna.
Hjälper inte det är det dags att plocka isär förgasarna kontrollera och göra rent, Justera flottörnivå osv osv
 
Hur långt har den gått? Är det ngt trim på den?
Plugga vacumnipplarna högst upp på cyl 1-2, 4 samt se till att slangen till vacumstyrningen till bensinkranen sitter på enbart på 3:ans förgasare. Plugga går med slangstumpar som man vikt och buntbandat ihop.
Börja sedan med att justera ventilerna och synka sedan förgasarna.
Hjälper inte det är det dags att plocka isär förgasarna kontrollera och göra rent, Justera flottörnivå osv osv

Den har gått 7500 mil, och skall ha trimkam, samt Dyna 2000 tändning. Jag har pluggat som du specificerat från att ha varit från alla förg, och synkat förgasarna. Läste något inlägg om att någon hade förlängt "vacumslangarna" för snabbare synkning, därför undran.:huvet
 
Den har gått 7500 mil, och skall ha trimkam, samt Dyna 2000 tändning. Jag har pluggat som du specificerat från att ha varit från alla förg, och synkat förgasarna. Läste något inlägg om att någon hade förlängt "vacumslangarna" för snabbare synkning, därför undran.:huvet

Det var jag med flera som har förlängt dem. Mer för snabb åtkomst för kontroll. Behövs det verkligen synkas måste man ändå rycka tank för att komma åt. Mina 3 slangar hänger bakom vänster sidokåpa, med korta mässingsrör och orginalgummiduttar.

7500 mil ! Då kan nog emulsionsrören börja bli slitna i förgasarna och/eller munstycken och nålar. Använd sökfunktionen och leta just på emulsionsrör så finns en del skrivet. Emuslionsrören är de som nålen går ner i och huvudmunstycket sitter i. Min (gen2) har "bara" gått 1500 mil kortare men en viss tendens till att det är svårt att hålla jämn gas på låga varv börjar märkas.
 
Det var jag med flera som har förlängt dem. Mer för snabb åtkomst för kontroll. Behövs det verkligen synkas måste man ändå rycka tank för att komma åt. Mina 3 slangar hänger bakom vänster sidokåpa, med korta mässingsrör och orginalgummiduttar.

7500 mil ! Då kan nog emulsionsrören börja bli slitna i förgasarna och/eller munstycken och nålar. Använd sökfunktionen och leta just på emulsionsrör så finns en del skrivet. Emuslionsrören är de som nålen går ner i och huvudmunstycket sitter i. Min (gen2) har "bara" gått 1500 mil kortare men en viss tendens till att det är svårt att hålla jämn gas på låga varv börjar märkas.

Enligt förra ägaren skulle dessa emulsionsrör vara bytta, men de kan man ju inte lita på, kanske ide att lämna in den för översyn?:gnissla
 
Hej!
Jag köpte en eftermarknadsdämpare till en gsxr1100 92-98 som jag trodde skulle passa min Bandit. Denna dämparen är dock 2cm längre än orginalet och passar ej, vad göra?
//Robban!
 
Olika Banditer

Fan, försökte starta en poll i befintlig tråd men är för dum för att fixa det...

Vad jag undrar är helt enkelt vilken typ av Bandit just DU kör, och varför.

Själv kör jag sen i somras en 2008 1250 SA men körde mellan 2000 och 2008 en 1999:as 1200 S. Varför jag (fortfarande) kör Bandit är helt enkelt det härliga vridet kopplat till den låga försäkringen.

Varför kör DU Bandit?

/Anders
 
Samma som du. Vrid / Försäkringskrona. Mycket MC för nypriset också.
Har den nog ett par år till, har inte tröttnat ännu i alla fall.

:tummenupp
 
Hej!
Jag köpte en eftermarknadsdämpare till en gsxr1100 92-98 som jag trodde skulle passa min Bandit. Denna dämparen är dock 2cm längre än orginalet och passar ej, vad göra?
//Robban!


Hej, ta den i nånstans om du montera den?
om inte så kan du använder den o gör egna dogbones som passar.
 
Nu har min varit på verkstad, och ibland ska man ha tur. V killen såg och kände till denna sk.a Califoniamodel, som en gång varit utrustad med katasylator. Då denna avgasrening plockats bort till förmån för ett 4 till 1 system, har man klippt av slangarna från kanistern till förg utan att förstå att de måste pluggas, således fanns hål underfrån rätt upp till insuget, inte undra på att den drog tjuvlufft och gick ojämnt. Kan ju vara bra att veta.
 
Hej alla,
jag undrar lite, jag har idag en GSF 650 som jag är grymt nöjd med! Men börjat snegla lite på en 1250! Så vad är skillnaden? förutom att den har större motor? Är det vrooooom skillnad eller är den bara lättare att vara 2 på?
Har även sneglat på en FZ1-s... grrr den med! Ska väl tilläggas att jag mest kör mellan rödljusen i stan och kanske en och annan mil på småvägar.

Fisken
 
Hej alla,
jag undrar lite, jag har idag en GSF 650 som jag är grymt nöjd med! Men börjat snegla lite på en 1250! Så vad är skillnaden? förutom att den har större motor? Är det vrooooom skillnad eller är den bara lättare att vara 2 på?
Har även sneglat på en FZ1-s... grrr den med! Ska väl tilläggas att jag mest kör mellan rödljusen i stan och kanske en och annan mil på småvägar.

Fisken

Det borde vara samma skillnad som mellan 600 och 1200. Dvs rejält mer vrid samt lägre varvtal på varje växel vid motsvarande hastighet. Provkör 1250 i vår när tillfälle ges. KGK-suzuki brukar på sin hemsida ange var deras roadshow är så man har tillfälle för provkörning. brukar läggas ut i mitten slutet av mars


Nu har min varit på verkstad, och ibland ska man ha tur. V killen såg och kände till denna sk.a Califoniamodel, som en gång varit utrustad med katasylator. Då denna avgasrening plockats bort till förmån för ett 4 till 1 system, har man klippt av slangarna från kanistern till förg utan att förstå att de måste pluggas, således fanns hål underfrån rätt upp till insuget, inte undra på att den drog tjuvlufft och gick ojämnt. Kan ju vara bra att veta.

(Bensin)Gasåtervinning skall det var inte katalysator. Nästan alla californiamodeller av suzuki har något liknande åtminstånde fram till 2001. Består av slangar och en behållare se bif bild(gen2)
 

Bifogat

  • untitled.JPG
    untitled.JPG
    108.9 KB · Visningar: 157
Hej alla,
jag undrar lite, jag har idag en GSF 650 som jag är grymt nöjd med! Men börjat snegla lite på en 1250! Så vad är skillnaden? förutom att den har större motor? Är det vrooooom skillnad eller är den bara lättare att vara 2 på?
Har även sneglat på en FZ1-s... grrr den med! Ska väl tilläggas att jag mest kör mellan rödljusen i stan och kanske en och annan mil på småvägar.

Fisken

Åkte tidigare FZ1 s -06 som nu är bytt till en 1250SA -08 och skillnaden tycker jag är att FZ1:an känns lite smidigare och sportigare medans Banditen vinner på sitt sköna bottendrag, vilket passar min körning... Men provkör båda till våren och skaffa en egen uppfattning om vad som passar dig.
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top