Räddad av annan hojåkare

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Vid 13:00ish idag åkte jag gamla södertäljevägen norrut och möter en kille som visar "sakta ner" tänker löv? halka? snut? Och fortsätter i laglig fart som plötsligt kändes stillastående i två minuter, börjar fundera på att gasa igen när det plötsligt, i snett motljus står en snut och skjuter med laserpickan, väl gömda bakom en dunge stog en hel division snutar.

Det kändes allvarligt talat som hela scenen stannade upp när jag passade i sjuttio blås, kändes som att gå igenom tullen med trettio kilo kat i en hemvirkad baktikväska..

TACK till dig som varnade, hade kostat mig 8.000,- och 6 mån utan körkort:gnissla

:yoparty

Jag är minst lika tacksam!
Ngt mer plågsamt för forumet än 6 körkortslösa månader med en (redan i originalutförande) grälsjuk Chronic har jag svårt att tänka mig. :D

Nu gäller det bara att inte Markus blir av med lappen på samma ställe så är julfriden räddad, han skulle ju också åka idag. :gnissla

Last edited:
Ngt mer plågsamt för forumet än 6 körkortslösa månader med en (redan i originalutförande) grälsjuk Chronic har jag svårt att tänka mig. :D

Nu gäller det bara att inte Markus blir av med lappen på samma ställe så är julfriden räddad, han skulle ju också åka idag. :gnissla

Ja det var faktiskt svin ute även i Roslagen.
Såg ett jävla äckligt snutt-svin i Brottby.
Sedan körde jag om en brud i en SAAB, då kändes det bra igen.
Harcore!!!!1111 :yoparty

Ps, hur vet man att en böter kommer kosta 8000? :va
Dagsböter, var går gränsen för det och vad hur räknas det ut? Inte på bruttolön väl? :gnissla

Ps2. Batik med kat. :rofl

Muhahaha.

Skönt för dig Chronic, dessutom skönt att veta att folk hjälper varandra där ute
:tummenupp

För ett par veckor sedan så körde jag bulten i bil (gud förbjude) och blinkade som en rabiat tok på alla hojar jag mötte. De trodde säkert jag var mupp men efter ett par kilometer så upptäckte de varför.

Såg ett jävla äckligt snutt-svin i Brottby.
Sedan körde jag om en brud i en SAAB, då kändes det bra igen.
Harcore!!!!1111 :yoparty

Ps, hur vet man att en böter kommer kosta 8000? :va
Dagsböter, var går gränsen för det och vad hur räknas det ut? Inte på bruttolön väl? :gnissla

Ps2. Batik med kat. :rofl

Fan du skriver ju så illa så man tror du e full!

Lite om tecken i trafiken?

För några år sedan fick jag höra att en hand på hjälmen betyder "Varning POLIS"
Stämmer detta eller har ni andra tecken?
Beskriv gärna eller gör bilder??
:confused: :confused:

Hum, jag åkte ju samma väg också idag, på eftermiddan, å jag såg inte tillstymmelse till snutar nånstans :va

Har du inte tagit körkort männscha? Normalt sett gör man polismans tecken för att sänka farten, det är ganska allmänt. Att hålla på å vifta tre varv åt höger med vänstra handens ringfinger för fartkontroll, 4,2 varv åt höger med högra handens tumme för körkortskontroll mm är ju bara ett jävla otyg, ingen hinner se det iaf, eller så tror dom att du vinkar, å blir glada, å kör ännu fortare :gnissla

Last edited:

enligt mig så är varning för polistecknet ena handen i vädret med pekfingret upp och snurra på handen.

Har du inte tagit körkort männscha? Normalt sett gör man polismans tecken för att sänka farten, det är ganska allmänt. Att hålla på å vifta tre varv åt höger med vänstra handens ringfinger för fartkontroll, 4,2 varv åt höger med högra handens tumme för körkortskontroll mm är ju bara ett jävla otyg, ingen hinner se det iaf, eller så tror dom att du vinkar, å blir glada, å kör ännu fortare :gnissla

Har hört nåt om att snurra med näven i luften som för att beskriva en saftblandare, haha. Lät jobbigt, kör med polismans tecken eller alt, gamla hederliga blinka med helljuset.

Hum, jag åkte ju samma väg också idag, på eftermiddan, å jag såg inte tillstymmelse till snutar nånstans :va

Körkort?? Nä, men jag har legitimation!!:tungan :tungan

Polismans tecken! Polis.jpg

Last edited:
Såg ett jävla äckligt snutt-svin i Brottby...

Det är alltid sjukt mycket kaliser där! Det verkar som att ledningscentralen bara går på enkla saker som ortsnamn och sånt när de fördelar bilarna till misstänkta oroshärdar :dummer

Lastbilschaffisar har (eller hade?) varning i form av ett "V-tecken" med pekfingret och långfingret pekandes horisontellt åt vänster

Muhahaha.

Skönt för dig Chronic, dessutom skönt att veta att folk hjälper varandra där ute
:tummenupp

För ett par veckor sedan så körde jag bulten i bil (gud förbjude) och blinkade som en rabiat tok på alla hojar jag mötte. De trodde säkert jag var mupp men efter ett par kilometer så upptäckte de varför.

Ett par timmar zienare var jag i dina hemtrakter...Trosa style... Inga snyttar fannn...

Vafan:näsblod

Fan vilken skum hoj jag körde förresten, VM i långslagig gas, behövdes omtag för fullgas,,annars var det lite kul, enda HP2 med denna utrustning i Sverige, lättad, Öhlin, acra helssystem.

Fast ändå skitskum hoj...vad ska man göra med den egentligen

AAaarrrrgghhh

Bifogat

• BMW 1 mindre.JPG
    BMW 1 mindre.JPG
    185.2 KB · Visningar: 458
Last edited:
snyttarna brukar hänga inom 2 mils radie från Nyköping :tummenupp
Ett varningens finger för eventuella kontroller vid järnatrakten om man kommer från södertälje/pershagen.

Nä, nu har jag varit seriös alldeles för länge.

Bajveck!

Ett par timmar zienare var jag i dina hemtrakter...Trosa style... Inga snyttar fannn...

Vafan:näsblod

Fan vilken skum hoj jag körde förresten, VM i långslagig gas, behövdes omtag för fullgas,,annars var det lite kul, enda HP2 med denna utrustning i Sverige, lättad, Öhlin, acra helssystem.

Fast ändå skitskum hoj...vad ska man göra med den egentligen

AAaarrrrgghhh

Ja HP2 är balla. Jag ser fram emot att få se en HP2 sport, från bilderna jag sett så tyckar jag att den verkar riktigt ball och snygg. Gillar den funktionella designen med synlig mekanik.

Ja HP2 är balla. Jag ser fram emot att få se en HP2 sport, från bilderna jag sett så tyckar jag att den verkar riktigt ball och snygg. Gillar den funktionella designen med synlig mekanik.

Ja med min lavisch lifestyle fick jag skriva en önskelista på lånehoj överhelgen, sporten var #1 men hade inte börjat levereras så denna hoj var faktiskt #3..BMW = choose between a rock and a hard place

Sen sitter man där med cylindrar som sticker ut en halvmeter på varje sida, fattar inte att de framhärdar

Plus att den kostar 170.000,- rätt mycket stålar, då är ju en Ducati Hypersport ( tror jag den heter )säkert fetare ändå

Last edited:
Kanonbra att man varnar varandra, men att kalla poliserna för grisar mm. mm. tycker jag bara tyder på en lägre intelligens för dom utför bara sitt jobb, individen som står och håller i laserpickan gör ju inget annorlunda än den som löder kretskort på Ericsson, just det SITT JOBB! Sen är det upp till oss om vi vill försöka blåsa dom i sitt yrkesutövande, vi som har körkort vet ju vad som gäller det står på stora skyltar (dom är till och med så stora att man skulle kunna slå ihjäl sig på dom) hur fort man får köra, jag själv kör mycket fortare, men kalkylerar med att det kan gå åt h*lv*t* också, så klaga inte på dom som gör sitt jobb utan klaga i stället på dom som missbrukar sin ställning i sammhället och ägnar sig åt övergrepp.

ps. fy f*n va påhopp jag kommer att få nu, ska bli kul att följa denna debatt.

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back