Fille Radfyra
Ny medlem
Tjena!
Jag står i begrepp att köpa en cross/endurohoj att lära mig åka offroad på och så småningom kunna köra lite motionslopp. Jag är verkligen helt rudis på området så jag undrar om det finns någon som kan upplysa mig lite om vad som gäller?
Måste man ha någon licens eller gå någon slags utbildning för att få köra på bana? Måste man ha någon speciell försäkring på hojen eller mig själv om/när något skulle hända? Är det öppen åkning på banorna eller krävs medlemskap? Finns det någon klubb i sthlms-området man kan träna med som nybörjare och få lite tips angående åkteknik, bromsning, kurvtagning etc.?
Hojen är oreggad och jag kommer alltså transportera den med bil till banorna.
Tacksam för alla svar, om jag har glömt något viktigt så får ni gärna fylla i mina kunskapsluckor!
Mvh - Felix
Jag står i begrepp att köpa en cross/endurohoj att lära mig åka offroad på och så småningom kunna köra lite motionslopp. Jag är verkligen helt rudis på området så jag undrar om det finns någon som kan upplysa mig lite om vad som gäller?
Måste man ha någon licens eller gå någon slags utbildning för att få köra på bana? Måste man ha någon speciell försäkring på hojen eller mig själv om/när något skulle hända? Är det öppen åkning på banorna eller krävs medlemskap? Finns det någon klubb i sthlms-området man kan träna med som nybörjare och få lite tips angående åkteknik, bromsning, kurvtagning etc.?
Hojen är oreggad och jag kommer alltså transportera den med bil till banorna.
Tacksam för alla svar, om jag har glömt något viktigt så får ni gärna fylla i mina kunskapsluckor!
Mvh - Felix