Vart hittar jag billigast tapeter?

Oavsett underlag så är billig paperstapet ett elände ur arbetssynpunkt. Den blir tunn, blöt och skör. Visst, skiter man i resultatet och accepterar överlappning i tepetskarvarna så blir det väl ok, men ska det se bra ut så är en kvalitetstapet betydligt enklare att smacka upp.

Överlapp är å andra sidan standard även när målare kastar upp tapeterna. Köper du vanliga borosan så ska du ju sätta med överlapp, easy-up kommer jag inte ihåg hur det var med men där kan man väl sätta kant-i-kant :va

Överlapp är å andra sidan standard även när målare kastar upp tapeterna. Köper du vanliga borosan så ska du ju sätta med överlapp, easy-up kommer jag inte ihåg hur det var med men där kan man väl sätta kant-i-kant :va

Jag vet. Antingen är målare ena lata rackare som bara gör så som det är enklast eller så har jag haft tur.
Jag vägrar nämligen att överlappa. Det ser ju riktigt eländigt ut! Hittils har det gått hur bra som helst att sätta kant-i-kant även om det stått på tapeten att man ska överlappa. Dock har papperstapeten vållat en arbetsinsats ang passningen som inte är av denna värld.

Varför ska man överlappa? Det funkar ju uppenbarligen utan, och dessutom är det mkt snyggare!

Jag har satt en billig tapet en gång kant mot kant och det drog iväg på en del ställen tyvärr. Nu var det bara i ett litet kök så det störde ingen, men då lärde jag mig att överlappa alltjämt när det är skittapet du handskas med.

Och ja, målare är en slöa jävlar! Fort ska det gå och för jävligt ser det ut allt för ofta tyvärr. Eller så är det för att jag är en anal pedant och vägrar tapetsera fult. Själv är bäste dräng, bara rörmokeriet som jag lämnar iväg när det blir för avancerat som att dra i golv eller vägg tex.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back