Vart hittar jag billigast tapeter?

m.eriksson

Redneck prostitute
Gick med
25 May 2006
Hoj
Ny 2009
Jag ska flytta, och måste tapetsera om hela min gamla lgh... :huvet

Vart hittar jag den billigaste vita tapeten :va

Det funkar inte o bara slaska på lite billig färg då? brukar va det enklaste alltenativet om det inte är för många lager tapet på väggen.

Köp billig takfärg samt spackel på Ö&B, spackla och sen rollar du alla väggarna vita :D
Det kan de knappast klaga på, deet är ju inte olagligt att gilla vitt... Fast deet är inget vidare med takfärg på väggarna men det rör väl inte dig?
Annars är det rusta, de hade extremt billig tapet i Örebro senast jag var där. Typ vit med gröna ränder, antagligen något de hade kvar på lager från -92?

jag måste tapetsera om pga av jag har målat väggarna, så måla går rätt fetbort.. :D
dock är det bra gjort, spacklat å så, så det är väl bara att smaska upp ny tapet ovanpå? :va

Ok, då är det ju värre... Men är det som du säger så ja, då är det bara att kasta upp några våder lite här och där.
Som sagt, Rusta på Radiatorvägen! Billigt klister har de också.

jag måste tapetsera om pga av jag har målat väggarna, så måla går rätt fetbort.. :D
dock är det bra gjort, spacklat å så, så det är väl bara att smaska upp ny tapet ovanpå? :va
Bara o slänga upp kan ju moppa utav väggen först bara dam o fett o skit kan vara bra o få den:tummenupp

Ok, då är det ju värre... Men är det som du säger så ja, då är det bara att kasta upp några våder lite här och där.
Som sagt, Rusta på Radiatorvägen! Billigt klister har de också.

gott mos. då ska jag göra ett besök där imörra :tummenupp

edit: f.ö tror jag besiktningsgubben var pervo, han hade mobilen hängandes på utsidan av brallorna, det är bara pervos som har det

Och bibliotekarier.

Last edited:
Ge lägenheten till mig så slipper du tapetsera om..=)

Den är redan en polare som fått den, så vi tänkte att han skulle få tapetsera om, men bes mannen var ju pervo som sagt, så jag måste tapetsera om innan han får flytta in, dock får ju han stå för alla grejorna, men ändå : )

Den är redan en polare som fått den, så vi tänkte att han skulle få tapetsera om, men bes mannen var ju pervo som sagt, så jag måste tapetsera om innan han får flytta in, dock får ju han stå för alla grejorna, men ändå : )

Nackdelen med billig tapet är att den kan vara sjukt jobbig att sätta upp. Åtminstånde om man vill att det ska se ok ut. Med tanke på att din polare ändå ska bo där kan det vara en idé att kosta på en bra tapet, för bådas skull.

Nackdelen med billig tapet är att den kan vara sjukt jobbig att sätta upp. Åtminstånde om man vill att det ska se ok ut. Med tanke på att din polare ändå ska bo där kan det vara en idé att kosta på en bra tapet, för bådas skull.

Såndäringa "utjämningstapet" eller underlagspapp... kan det vara nåt som hjälper till?
Eller menade du att den billiga tapeten är svår i sig att sätta upp oavsett underlag?

Funkar de inte bra ändå om din polare säger att han vill ha de som de ser ut nu?
Tjejen hade målat om i nån udda färg i köket i sin förra lägenhet som hon va lite orolig för, men de som skulle flytta dit älskade färgen så den fick va kvar.

Såndäringa "utjämningstapet" eller underlagspapp... kan det vara nåt som hjälper till?
Eller menade du att den billiga tapeten är svår i sig att sätta upp oavsett underlag?

Billig tapet är överlag svårare, papperstapet, sladdrigare o allmänt jävligare.

Last edited:

Oavsett underlag så är billig paperstapet ett elände ur arbetssynpunkt. Den blir tunn, blöt och skör. Visst, skiter man i resultatet och accepterar överlappning i tepetskarvarna så blir det väl ok, men ska det se bra ut så är en kvalitetstapet betydligt enklare att smacka upp.

Det blir att handla på Krafft måleri, farsan hade bra rabatter där genom jobbet.. :tummenupp

Andreas: man kan ju tycka det, men gubben var som sakt pervo :huvet :huvet (hoppas han inte åker hoj :rolleyes: )

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back