FettSnok
96% enligt läkaren
Hehe
Hade en såndär mätmatador vid en kontroll en gång. Han greja och dona med sin mätare, sen skulle han koppla in varvtalspickupen, för de skall ju genomföra mätningen vid en viss kolvhastighet osv osv.
-"Var sitter stiften?"
-"De sitter i toppen..."
-"Jag hittar inga tändkablar.."
-"Nej, den här modellen har inga sådana"
-"Nähe, då får jag gå efter din varvräknare då"
-"Varsågod..."
Han kikar och konstaterar att varvräknare var det ont om...
-"Jamen, den låter i alla fall för mycket"
-"Ofan..."
-"Du kan köra..."
Sen tacka jag för samtalet och fortsatte ljudligt vidare.
Enskilda "bedömanden" och "Nokainden" är inte värt skit i rätten. Har vi nu ett förhatligt rättsystem så är det väl trevligt om man nån gång kan gå fri från lite sund civil olydnand och inte behöver mörda och våldta för att slinka undan lagens långa arm.
Hejochgodkväll...
Bara för att en såndär hemsk moppe brölar med 120dB betyder det inte att du blir hörselskadad av denna när den vrhåålar förbi på gatan. Såvida du inte av ren princip stoppar örat i ljudförstärkarmynningen, vilket förvisso inte skulle förvåna mig. Ljudet klingar av (haha..) med avståndet då luft är mycket dåligt på att bibehålla och överföra svängningar.
Hade en såndär mätmatador vid en kontroll en gång. Han greja och dona med sin mätare, sen skulle han koppla in varvtalspickupen, för de skall ju genomföra mätningen vid en viss kolvhastighet osv osv.
-"Var sitter stiften?"
-"De sitter i toppen..."
-"Jag hittar inga tändkablar.."
-"Nej, den här modellen har inga sådana"
-"Nähe, då får jag gå efter din varvräknare då"
-"Varsågod..."
Han kikar och konstaterar att varvräknare var det ont om...
-"Jamen, den låter i alla fall för mycket"
-"Ofan..."
-"Du kan köra..."
Sen tacka jag för samtalet och fortsatte ljudligt vidare.
Enskilda "bedömanden" och "Nokainden" är inte värt skit i rätten. Har vi nu ett förhatligt rättsystem så är det väl trevligt om man nån gång kan gå fri från lite sund civil olydnand och inte behöver mörda och våldta för att slinka undan lagens långa arm.
Det finns säkert en anledning till att någon bemödat sig med att lagstifta ljudvolymen vid just 93, och inte 120.
Skit samma, om några år har nog opinionen vuxit sig så stark att sportmotorcyklar förbjuds totalt i trafiken. Keep it up!![]()
Hejochgodkväll...
Bara för att en såndär hemsk moppe brölar med 120dB betyder det inte att du blir hörselskadad av denna när den vrhåålar förbi på gatan. Såvida du inte av ren princip stoppar örat i ljudförstärkarmynningen, vilket förvisso inte skulle förvåna mig. Ljudet klingar av (haha..) med avståndet då luft är mycket dåligt på att bibehålla och överföra svängningar.