Yamaha FZ-tråden

Vilken toppenkvalité på fz6, drygt 2000mil och motorras. Vet dock inte vad som orsakat det än.
Small till i motorn, bakhjulet låste sig och hela sidan duschades med olja och nu är där ett 60x50mm stort hål i blocket. :huvet
Men nu får jag ju prova hur smidig deras garanti är. Hade ju förstås inte planerat att avsluta säsongen så här tidigt.

OMG ... Jag håller tummarna! Hoppas de inte kör någon "har du läst det finstilta" grej
 
Sådär ja... Nu sitter 16t drevet på plats och jag kan bara rekommendera alla FZ1-piloter att göra samma sak.... För ca 200:- får ni en hoj som svarar MKT bättre över hela registret och blir ännu roligare att gasa med..

Var det svårt?? Nä, plocka bort vänster fotpinne med växellänkarm och bort med kåpan över drevet. Sen tog jag min nyköpta muttermaskin från Biltema och 36mm hylsa. Lossnade direkt..

Jag inhandlade även ny låsbricka (50:-) men använde den gamla. Det går att vrida den på utgående axels spline. Dra åt med ca 85Nm, har jag för mig.

Jag jämförde hastighetsmätaren mot GPS och mätaren visar nu 11% för mycket. Blir nog en Speedo Healer till våren.

Varför väntade jag SÅ länge med denna mod?!?!?!:huvet :huvet :huvet
 
Det låter nog som något som man skulle göra på en naken FZ6:a .. Finns det någon som har drevat ner sin FZ6:a här ?
 
Jaha det blev en Fz1 riktigt rollig hoj att köra men är inte nyd med cross styret föra ägaren monterat på hojen så jag måste ha ett nytt!
Jag vill ha ett så rakt som myligt och inte för brätt, har ni några förslag?!
 
Bör man mappa om när man bytt till Leovince sbk slipon, eller går den optimalt direkt. Det är en fz6-n s2-08. Någon som prövat drevat om den, till vad isf och upplever du hojen nu.
 
Bör man mappa om när man bytt till Leovince sbk slipon, eller går den optimalt direkt. Det är en fz6-n s2-08. Någon som prövat drevat om den, till vad isf och upplever du hojen nu.

Jag anser att man bör mappa hojen efter byte av rör. Montera power commander och mappning och du får en helt ny hoj. Har "avgastrimmat" 2 hojar och båda visade högre effektkurva efter mappning och bänkkörning. Att bara montera slipon är liksom att gå halva vägen. Tipset är att ringa Motospeed i Västerås. Dom har fullständig koll på detta.:tummenupp
 
Markfrigång

Det klagas en del på att man skrapar fotpinnarna lättpå Fz1 an. Ärdet någon som håller med här och vad har ni gjort åt det? Rear sets eller?
 
Ja ha då har man skrivit under på en 2008 FZ1 då bara å vänta tills nästa Lördag sen e de bara å gasa.
Det blev en silver för ingen annan färg gick att uppbringa här i London, men polarn e lackerare så det blirvinterprojektet.
Skulle testa en R6 med men efter rundan med FZ:an så bestämde jag mig fan va kul hoj :tummenupp
 
Ja ha då har man skrivit under på en 2008 FZ1 då bara å vänta tills nästa Lördag sen e de bara å gasa.
Det blev en silver för ingen annan färg gick att uppbringa här i London, men polarn e lackerare så det blirvinterprojektet.
Skulle testa en R6 med men efter rundan med FZ:an så bestämde jag mig fan va kul hoj :tummenupp

Grattis ! önskar att jag hade nog med pengar till en FZ1 ...
 
Fan va gött . Jag hämtade den nya hojen 15:00 och kunde inte släppa den tills för en timme sen . Hela kvällen på goa vägar söderom London och sen ett par timmar gatlopp i stan.
Jag e helt slut men nu e däcken inslitna så det blir en tur imorgon med :tummenupp
 
Sådär ja... Nu sitter 16t drevet på plats och jag kan bara rekommendera alla FZ1-piloter att göra samma sak.... För ca 200:- får ni en hoj som svarar MKT bättre över hela registret och blir ännu roligare att gasa med..

Var det svårt?? Nä, plocka bort vänster fotpinne med växellänkarm och bort med kåpan över drevet. Sen tog jag min nyköpta muttermaskin från Biltema och 36mm hylsa. Lossnade direkt..

Jag inhandlade även ny låsbricka (50:-) men använde den gamla. Det går att vrida den på utgående axels spline. Dra åt med ca 85Nm, har jag för mig.

Jag jämförde hastighetsmätaren mot GPS och mätaren visar nu 11% för mycket. Blir nog en Speedo Healer till våren.

Varför väntade jag SÅ länge med denna mod?!?!?!:huvet :huvet :huvet

Tack för tips och instruktion på mekning av 16t drev. Efter 136 mil igår, Uppsala-Lund-Uppsala, har min XJR fått ge efter för en FZ1-N ABS. Lika bra att fixa denna mod direkt i vinter nu när jag har instruktionen:tummenupp Var inhandlar jag en Speedo Healer månne? :confused:
 
Tack för tips och instruktion på mekning av 16t drev. Efter 136 mil igår, Uppsala-Lund-Uppsala, har min XJR fått ge efter för en FZ1-N ABS. Lika bra att fixa denna mod direkt i vinter nu när jag har instruktionen:tummenupp Var inhandlar jag en Speedo Healer månne? :confused:

Hoppas du blir nöjd med FZ:an.. Jag monterade ett Yoshi slip-on och bara älskar ljudet..

Ang Speedo Healer:
http://www.bikersneed.se/SpeedoH/speedo.htm

Jag beställer min i vinter.....

//cage
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top