Vet du vilket datatool larm du har, misstänker nämligen att vi inte har samma.
Vet du var man hittar koden i fråga? Tacksam för svaret i vilket fall som helst.
Mitt heter S4! hum, nä det verkar kanske inte funka på samma sätt!



Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vet du vilket datatool larm du har, misstänker nämligen att vi inte har samma.
Vet du var man hittar koden i fråga? Tacksam för svaret i vilket fall som helst.
Mitt heter S4! hum, nä det verkar kanske inte funka på samma sätt!Altså, jag tror du måste tänka om i felsökandet, jag tror nämligen inte det är något fel på den. Den kan ha försatts i något läge du inte känner till. Kolla http://www.datatool.co.uk/pdfs/veto_evo_ug.pdf Jag försatte själv mitt i ett läge jag inte fattade mej på för längesedan, var snudd på att sätta ett spett rakt igenom det, fick panik helt enkelt, det tjöt som fan och jag fick inte stopp på det
. Men det var inget fel utan jag som inte läst manualen!
![]()
Tjena,,
Jag köpte en speed triple- 05 (1050) för ett par veckor sen och är tok nöjd med hojjen körde gsxr 600 förut och tycker den är bra mkt roligare. Längtar till våren nu så man får prova den på bana oxå.
Är sugen på att köpa arrow 3-1 systemet men har "tyvärr" redan triumphs orginal effektsystemet på hojjen med mappning så jag är osäker på om det är värt pengarana att byta. Men tycker det låter lite väl lite plus att arrow ser bra mkt snyggare ut. Är det nån som vet om arrow ger mera effekt och låter mer än triumphs orginal effektsystem?? Vad får man ge för ett arrow 3-1 system??? Måste man mappa om med arrow systemet ?? Många frågor där men är tacksam för svar...
Om du nu köper arrow systemet så måste ändra mappning, lätt ordnat till arrow, då en triumph verkstad fixar det åt dig på fem röda(en standard mapp då alltså för 3-1 arrow). Håller med att arrow systemet är riktigt fint och har ett skönt ljud, men vet fasiken om det är värt pengarna. På min hoj 05:a hade jag bara ett slipon (bos), som iofs var riktigt mappad i bänk. Bara det att jag körde lite lite fortare än polaren som har en 07:a med arrow system. Bör ju vara åt andra hållet, skiljer ca 10 kilo i förar vikt(han väger lite mer) men enligt uppgift så ska ju 3-1 systemet ha betydligt mer med effekt. Fick upp min i strax över 260(mätarfart) och hans har ännu inte varit över det(flyggfält med 0 lutning).
Tycker du ska ta en titt på ett mivv slipon(bråkdel av pengarna jämnfört arrow helsystemet). Plus att utsendet är riktigt nice och torde ha ett skönt sound. Det sägs att det går bra att köra med t.o.r mappen till den och om jag fattar din text rätt så bör du redan ha den mappen i din hoj.
Säger bara köp Mivv GP-style![]()
![]()
kolla mitt garage.
Det ser riktigt sjyst ut, har du mappat om den med mivv sliponet eller kör du med orginal mappen? Jag har ju som sagt mappen för T.O effektdämparna i min hoj borde väl gå?? Vart köpte du ditt mivv slipon?
E jävligt nöjd med det sliponet, just nu kör jag med orginalmappen, men jag tänkte att jag skulle mappa om den till nästa år, Kör du med mapp för effektdämpare skall det nog inte vara några problem att köra med Mivvdämparen.
Köpte grejerna ifrån italien, www.carpimoto.com där jag betala 3500:- plus att jag fick grejerna på 5dagar, skulle jag handla hos den svenska generalagenten som är touringbutiken.se skulle det kosta 4500:- och jag skulle få vänta 4veckor!!!! Så valet va ganska enkelt.
Kan bara säga, handla på du kommer att bli nöjd
direktlänk.
http://www.carpimoto.com/content/pr...p_on_cylindrical_Carbon_muffler_Low_Mount.htm
E jävligt nöjd med det sliponet, just nu kör jag med orginalmappen, men jag tänkte att jag skulle mappa om den till nästa år, Kör du med mapp för effektdämpare skall det nog inte vara några problem att köra med Mivvdämparen.
Köpte grejerna ifrån italien, www.carpimoto.com där jag betala 3500:- plus att jag fick grejerna på 5dagar, skulle jag handla hos den svenska generalagenten som är touringbutiken.se skulle det kosta 4500:- och jag skulle få vänta 4veckor!!!! Så valet va ganska enkelt.
---------
3å5 lät billigt! Vad är fraktkostnaden? Finns alla delar med som man behöver? Hur lång tid tar det att skifta mellan originalsystemet och detta? I linköping tillåter man tyvärr inga slipon på bankörningarna. Även om de med dB killers låter mindre än originaltutorna. :-(
mvh Johan
Har du varit i Linköping och kört är dom så hårda verkligen med slipon???Läste på deras sida där stod det ju att bara "Orginalsystem" är tillåtna lät lite som om det inte var för högt decibel så funkar det med annat oxå. Hade tänkt köra i linköping nästa säsong men pallar inte hålla på att byta system varje gång....
MVH Sebbe
Måste fråga en sak för övrigt hade tänkt dreva om den för att kunna få upp den lite enklare i 2an och 3an vad är det vanligaste att derva om till upp en bak eller ?
Vanligast är väl att dreva ner 1 kugge fram och upp 2 eller 3 bak. På så sett så ska man inte behöva byta storlek på kedja.
Finns en längre dikussion i frågan någonstans längre bak i den här tråden.
jo brukar vara så va men sitter 17/42 orgianl om jag inte har helt fel för mig va och bör inte gå under 17 fram eller ? men frågan är kan jag gå upp till 44 bak utan några problem det borde ju nästan gå med orginal kjedja samt kommer den orka med det eller ?
och någon som har tips på någon bra sida som säljer drev till våra hojar har bara hittat 43 drev
E jävligt nöjd med det sliponet, just nu kör jag med orginalmappen, men jag tänkte att jag skulle mappa om den till nästa år, Kör du med mapp för effektdämpare skall det nog inte vara några problem att köra med Mivvdämparen.
Köpte grejerna ifrån italien, www.carpimoto.com där jag betala 3500:- plus att jag fick grejerna på 5dagar, skulle jag handla hos den svenska generalagenten som är touringbutiken.se skulle det kosta 4500:- och jag skulle få vänta 4veckor!!!! Så valet va ganska enkelt.
---------
3å5 lät billigt! Vad är fraktkostnaden? Finns alla delar med som man behöver? Hur lång tid tar det att skifta mellan originalsystemet och detta? I linköping tillåter man tyvärr inga slipon på bankörningarna. Även om de med dB killers låter mindre än originaltutorna. :-(
mvh Johan
Frakten var ca 300:- har jag för mig, allt är med i kartongen, såsom fästen. skulle väl tro att det tog en 30min att montera ner den gamla ljuddämparen å montera det nya sliponet. Det som va lite problen var att få loss sonden som sitter på röret innan dämparen (lite svårt att beskriva) men jag fick ta i ganska bra fär att få loss den, skulle nog värmt lite innan jag försökte, (tips)
Annars va det inte så svårt.
Good luck.
Jag har fått detta problem, dock när hojjen stod på verkstaden. Precis som din så hade min ganska precis åxå gått 1300 mil. Jag lämnade in hojjen för att den hade lite problem med att hålla tomgången ibland vid för hastigt gaspådrag åch snabbt gassläpp. Men sen visade det sig att just slirkopplingen eller vad det kallas för som skall dra igång startmotorn vid tänding, har slitis så pass mycket att den inte funkade som den skall. Hm funkade bra innan jag lämnade in den på verksatden. Hursomhelst så hade den blivit blåfärgad. Har kollat med triumph å ingen kan direkt ge någon förklaring på varför det blivit så, å det tycker att det är en slitagegrej hm inte efter 1300 mil iaf. Inte om det varit en japanare iaf... Hör av dig så kan vi diskuterara mera...
Prova gärna sökfunktionen i tråden. 17/44 funkar bra för mig. 44 finns här: http://www.bandcexpress.com![]()
hallå brukar använda sök men fungerar ju inte att söka i bara denna tråden =( .
Men jag kan då inte hitta något 44 drev på den sidan om man köper kit så är det 1 tand mindre fram än orginal och en mer bak är vad där står jag vill bara gå upp 2 taggar bak ju och inget fram. finns det på sidan eller är jag helt blind ?
![]() |
Forged följer tre baggerbyggen
Tre amerikanska hojbyggare ... |
Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar
Statistik från försäkringsb... |
|
Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar
Trendbrott: Statistik från ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Concept RR
Under den prestigefyllda ut... |
![]() |
Snart dags för Custom Bike Show
Förra året firades den 50:e... |
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |