Iphone 3g

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Eftersom jag nu flyttar till land med 3G täckning samtidigt som Apple släpper sin skönhet funderar jag på att köpa en.
Går det som tidigare att köpa den i USA och glömma att aktivera abonnemanget för att sedan ta den i väskan med sig hem och cracka den här?

tror inte heller att det går, har en kompis som har gamla versionen, den funkar utmärkt, men det är ngt med inställningarna som är mysko på tr3ge (hehe) versionen

Fast köper du den i USA så har den inte 3G, dom kör väl som vanligt sitt eget race därborta för att världsstandarden inte duger?

USA köpta lurar funkar väl bara som GSM lur här?

tror inte heller att det går, har en kompis som har gamla versionen, den funkar utmärkt, men det är ngt med inställningarna som är mysko på tr3ge (hehe) versionen
AT&T och Apple har gjort en mycket vassare kryptering (lr va det heter) till den nya..

Den gamla hackades och fungerade mer eller mindre fel/bugg-fritt efter typ 2-3 månader.

Om du vill ha en iaf får du
Antingen binda dig till telias tokdyra abonemang eller så köper man den (ännu tokdyerare) från Italien där den säljs med kontantkort. Här
Eller här

Jag köpte en här och blev blåst...

Kan tillägga att typ 2 månader innan den skulle släppas steg priset för en 2g med dryga 100$

Fast köper du den i USA så har den inte 3G, dom kör väl som vanligt sitt eget race därborta för att världsstandarden inte duger?

USA köpta lurar funkar väl bara som GSM lur här?

Joo :)

[YOUTUBE-ID]mcD2FxNO49k[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Om du vill ha en iaf får du
Antingen binda dig till telias tokdyra abonemang eller så köper man den (ännu
Köpte min för 3,4k och band upp mig i 18mån till Telia Vänner, inte speciellt tokdyrt abonnemang... 69:- i månaden betalar man utan tillval. Jag valde dock till fri datatrafik och fria sms så jag betalar 367:- /mån., kan även välja att avbeställa dom tjänsterna och gå tillbaka till att betala 69:- i månaden när som helst...

apple fans är svåra är prata med..hoppas du inte är för långt nere i appleträsket bara :)
Iphone i sig som maskin, är ren ingenjörskonst i mina ögon. Slank..fin..stor skärm..gränssnitt mmm..
i daxläget finns det ingen maskin som kan mäta sig med dess prestanda och användarvänlighet.
men....och det STORA MENNET :) är att apple som företag tänker så jäävla skevt..utan att lära sig av sitt egna förflutna.
Nämligen allt det som utlovas med mpgx avkodning är styrt av företaget i sig...som ipods programvara Itunes. Med detta program som enda åtkomst och tagna licenser för alla ingångar i maskinen(förutom 3,5mm pluggen såklart + d e en utgång :P) gör att du som kund är låst och beroende av apple för överföring, avkodningsstöd, garantier mmm
Apple är ett av de företag som bildar spetsen av den pil som vill punktera nedladdningsbubblan (bcuz it gonna blow soon, därav liknelsen :) ). inom jäävlitt kort kommer de stora japanska aktörerna släppa liknande maskiner med ännu bättre processorer som gör att laddtider, energihunger, storlek mm minskar.
Nya lågenergiskärmar är påväg ut till marknaden snart och den nya batterieran kommer att starta inom kort med RUGGIGA passningstider. När jag säger ruggig så menar jag typ...(vill inte chocka dig nu) 2 års passningstid!!!!
Snar framtid efter ditt påkostade/nerjobbande köp så kommer din Ipone vara som Ipod e idag...blek i sina konkurrenters skugga!design design design...knepet att locka ögon ;)

Köpte min för 3,4k och band upp mig i 18mån till Telia Vänner, inte speciellt tokdyrt abonnemang... 69:- i månaden betalar man utan tillval. Jag valde dock till fri datatrafik och fria sms så jag betalar 367:- /mån., kan även välja att avbeställa dom tjänsterna och gå tillbaka till att betala 69:- i månaden när som helst...
Hur mycket av det får du ringa för?
Jag fick ett sms av telenor idag.
"Hej David vi har skickat en faktura till dig på 357kr för förra månaden"
Så det är typ vad jag ringer/smsar för varje månad..

apple fans är svåra är prata med..hoppas du inte är för långt nere i appleträsket bara :)
Iphone i sig som maskin, är ren ingenjörskonst i mina ögon. Slank..fin..stor skärm..gränssnitt mmm..
i daxläget finns det ingen maskin som kan mäta sig med dess prestanda och användarvänlighet.
men....och det STORA MENNET :) är att apple som företag tänker så jäävla skevt..utan att lära sig av sitt egna förflutna.
Nämligen allt det som utlovas med mpgx avkodning är styrt av företaget i sig...som ipods programvara Itunes. Med detta program som enda åtkomst och tagna licenser för alla ingångar i maskinen(förutom 3,5mm pluggen såklart + d e en utgång :P) gör att du som kund är låst och beroende av apple för överföring, avkodningsstöd, garantier mmm
Apple är ett av de företag som bildar spetsen av den pil som vill punktera nedladdningsbubblan (bcuz it gonna blow soon, därav liknelsen :) ). inom jäävlitt kort kommer de stora japanska aktörerna släppa liknande maskiner med ännu bättre processorer som gör att laddtider, energihunger, storlek mm minskar.
Nya lågenergiskärmar är påväg ut till marknaden snart och den nya batterieran kommer att starta inom kort med RUGGIGA passningstider. När jag säger ruggig så menar jag typ...(vill inte chocka dig nu) 2 års passningstid!!!!
Snar framtid efter ditt påkostade/nerjobbande köp så kommer din Ipone vara som Ipod e idag...blek i sina konkurrenters skugga!design design design...knepet att locka ögon ;)
Det ligger verkligen nått i det du säger...
Dock tycker jag det är ganska okej att ett företag stänger ute andra företag, då det oftast betyder bättre servis osv, men helt klart dyrare för oss...

Ang det där me pilen mot piraten, så tycker jag det är lite oroväckande att man nu ser ett så klart samband mellan typ Google - Youtube - Apple.

När man går in på limewire och samtidigt har iTunes uppe så kommer det upp en lista på allt man tankat och laddat ner i LW - Obehagligt

Last edited:
Jo men tänker man så så kan man ju aldrig köpa elektronik för det kommer bättre nästa månad å nästa å nästa

Ja jag har en Iphone och är sjukt nöjd :tummenupp

Jag med :tummenupp

Jo men tänker man så så kan man ju aldrig köpa elektronik för det kommer bättre nästa månad å nästa å nästa

Ja jag har en Iphone och är sjukt nöjd :tummenupp

VIsst, så tänker jag med..men just vad det gäller Ipone så kommer den utvecklingen att gå mkt mkt snabbare än den vanliga processen med ny elektronik.
Du måste vara sjukt nöjd med att inte kunna MMS:a :wiggle
Du måste vara sjukt nöjd med att allt som pressas ner i din maskin skickas som feedbacktillbax till fruktfolket :wiggle
De gjorde samma sak med Mcintoshdatorn. o de gick ner i graven för sin stil av kundlåsning.
Ifs har de ett nytt vapen idag som e design...får se hur länge d håller:D

Hur mycket av det får du ringa för?
Jag fick ett sms av telenor idag.
"Hej David vi har skickat en faktura till dig på 357kr för förra månaden"
Så det är typ vad jag ringer/smsar för varje månad..

Det ligger verkligen nått i det du säger...
Dock tycker jag det är ganska okej att ett företag stänger ute andra företag, då det oftast betyder bättre servis osv, men helt klart dyrare för oss...

Ang det där me pilen mot piraten, så tycker jag det är lite oroväckande att man nu ser ett så klart samband mellan typ Google - Youtube - Apple.

När man går in på limewire och samtidigt har iTunes uppe så kommer det upp en lista på allt man tankat och laddat ner i LW - Obehagligt

yepp, o detta e bara det du SER..tänk vad mkt information som utbyts mellan dig och apple som inte är synligt.verkligen skrämmande.FRA kan juh slänga sig i väggen !!!

Hur mycket information skickas till Apple när man använder genius-baren? Kan de tex se var man "köpt" sin musik?

http://www.simplehelp.net/2007/07/04/how-to-use-amarok-to-manage-your-ipod-in-ubuntu/

Ingen onödig info skickas till några äckliga företag här inte :foliehatt

hahaha....hade ingen aning om att det fanns ett företag som kapade ipods! thnx för infot dude !:yoparty
hackers har alltid haft min nördiga rezpect!:yoparty

Hur mycket information skickas till Apple när man använder genius-baren? Kan de tex se var man "köpt" sin musik?

vad jag vet så reggas filer. De känner igen artistens låt baserad på filstorleken ända ner till sista biten.

e la inte så farligt...men ändå..d e bara början...

Last edited:
vad jag vet så reggas filer. De känner igen artistens låt baserad på filstorleken ända ner till sista biten.

e la inte så farligt...men ändå..d e bara början...

Någon som vet hur det är med detta? Är det någon risk att aktivera iTunes Genius? :confused:

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon