R1 och R6-tråden!

har inget med mc att göra men frågan lyder såhär:

hur många brudar har skrivit i r1/r6 forumet ren spontan fråga :D
 
Då förstår jag vad du menade.

Men du, inte vill han förstöra posörhojen med järnringar stora som armband på överallt? :D

Behöver han ju inte heller dummer :) Orginalskruvarna passar utmärkt i dessa bleck!:tummenupp

har inget med mc att göra men frågan lyder såhär:

hur många brudar har skrivit i r1/r6 forumet ren spontan fråga :D

Mindre än en handfull skulle jag tro, Slappa inräknat:hihi
 
Last edited:
Brickan på höger sida ser ut som dom brickorna som sitter på dom vag bilarna jag jobbar med..........
 
Last edited:
Jo jag tror jag vet vad han menar:) , och jag ville väl egentligen mest påtala att de plåtblecken är en del av D-zuz öglor. Ett set om 6st med skruvar & bleck brukar kosta ca 300kr.

Dzus%20-%20Panex%20-%20D-ring%20and%20Clip.jpg

jajamen, har inga D-zuz men ser exakt så ut. ska nog beställa fler än två.
 
Vilka fälgar är samma R6 och R1?
Passar alla framfälgar om man byter bromsskivor? och kanske distanser?

Någon som har stenkoll?
 
Läste nya motorad idag och i tidningen kommer R6an på 5e plats !? Men i dvdn som följde med kommer den 2a totalt i hela klabbet?! Jag fattar nada är den svenska pressen mesiga eller vad handlar det om? "för extrem för gata" jag har kört min hela sommaren går hur fint som helst.
 
Läste nya motorad idag och i tidningen kommer R6an på 5e plats !? Men i dvdn som följde med kommer den 2a totalt i hela klabbet?! Jag fattar nada är den svenska pressen mesiga eller vad handlar det om? "för extrem för gata" jag har kört min hela sommaren går hur fint som helst.

Samma här,inga problem.

Men,om man får svära i kyrkan,har även kört nya cbr600an och ska man pendla til jobbet eller åka på en tur med tanten eller annat sådant som inte är rent kurvnöje så är den ett mycket bättre alternativ

Mycket skön,både effektleverans och sittställning,jämfört med R6an.

Förmodligen ett bättre alternativ då den är mycket lättkörd som första sportis och bekvämare till vardagskörning men vem fan vill ha det bekvämt!

Henrik
 
Lite min poäng med vem köper en supersport 600 för att åka bekvämt man vill väl ha det värsta pengar kan köpa i klassen? Nu har jag förvisso inte kört nån cbr600RR men jag tycker jag sitter som en kung på min hoj. Är den snabbast ska den vinna i mitt tycke.
 
Läste nya motorad idag och i tidningen kommer R6an på 5e plats !? Men i dvdn som följde med kommer den 2a totalt i hela klabbet?! Jag fattar nada är den svenska pressen mesiga eller vad handlar det om? "för extrem för gata" jag har kört min hela sommaren går hur fint som helst.

Menar du tidningen "Sporthojen"? Det var ju så mycket tester i det numret att man inte visste är det ena slutade och nästa började...

Har klämt 7-8 mil idag, jag behöver ingen annan hoj än den jag har! Love it. Ställer nog av den snart, då börjar meksäsongen!
 
Lite min poäng med vem köper en supersport 600 för att åka bekvämt man vill väl ha det värsta pengar kan köpa i klassen? Nu har jag förvisso inte kört nån cbr600RR men jag tycker jag sitter som en kung på min hoj. Är den snabbast ska den vinna i mitt tycke.

De väger ju ihop en massa faktorer vilket jag tycker är skitbra. Alla hojar kan vara bäst på något men en hoj som är bra på allt är svårare att få fram. Rettan är ju känd för att vara en bra allroundcykel, det är det som jag gillar med den. Inte bäst på nått egentligen men ganska bra på allt.

Ett precisionsinstrumet på rejsspråk.
 
Har en R1:a 99:a få ägare (60 åring som knappt kunde leda den) och har precis rullat över 3000mil.

Växellådan känns lite sladdrig, lite svårt att få i lägena riktigt bra när man kör. Kan det räcka med oljebyte? Eller är det dags att börja leta en begagnad låda? Allt funkade perfekt när jag började köra iår men nu innan jag ställde av kändes det som sagt lite sladdrigt.
 
Har en R1:a 99:a få ägare (60 åring som knappt kunde leda den) och har precis rullat över 3000mil.

Växellådan känns lite sladdrig, lite svårt att få i lägena riktigt bra när man kör. Kan det räcka med oljebyte? Eller är det dags att börja leta en begagnad låda? Allt funkade perfekt när jag började köra iår men nu innan jag ställde av kändes det som sagt lite sladdrigt.

Tidiga Rettor är kända för att kunna få lite prob med växellådan.

Den där 60-åringen som knappt kunde leda den kanske drog en Keyser Söze, mao han var stadens wheelie-kung som har nött ner hela hojjen!
 
Batteri?

Hej.
Har ett dåligt batteri i hojen(R1:a, om det är någon skillnad). Tror att jag har läst i denna tråden om hur många ampere det skall vara på det, men hittar inte nu. Någon som vet hur många amps. det skall vara på det?
 
Tidiga Rettor är kända för att kunna få lite prob med växellådan.

Den där 60-åringen som knappt kunde leda den kanske drog en Keyser Söze, mao han var stadens wheelie-kung som har nött ner hela hojjen!

Ok är det bara byte som gäller då? Vilka modeller passa 98-00?
Kan tillägga att ny olja ej är i motor och den har några år på nacken dock inte många mil.
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top