Olja!

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Ludvika
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
Tjena jag undrar vad ni har för erfarenheter av Q8'as SBK Racing olja???

Eftersom den verkar gå att få tag i till fina priser så funderar jag på att köra den i mina hojar.:va

Skriv seriösa svar tack!

(Och ja jag har läst olje tråden:) )
 
Jag har den i mina hojar, samt i tjejjens hojar, mina kompisar kör på den i deras hojar också. Det är en bra olja, ingen som fått kopplingsslir av den iallafall vad jag hört.
 
Jag har alltid kört på den, både med min R1 och med min KTM 525 och aldrig haft nåt oljerelaterat problem.

Den funkar hur bra som helst mao.
 
Ja har kört med den hela denna säsongen i min husa o polaren i sin KTM 525a. Många i göteborg som kör sina motarder på den.
 
Förra säsongen gick en KTM 613 herrejösses och en 578 hela SM-säsongen på den oljan utan några som helst oljerelaterade problem. Och så billigt som man kan få tag i en 20l-dunk av den så finns det inget att tveka på.

.
 
Jag köpte 20L dunk av denna olja som jag hade till min Husa 650, inga problem.
 
Då så mina vänner, då hör jag att det är bara att inhandla en 20 liters dunk! :tummenupp
Vart köper man dunken billigast/smidigast och hur är det med frakten???
 
Kört Duccen, Vertematin å min gamla Husa på den oljan. Funkar fint.
Jag köpte en massa förrut via folk i ducceklubben, osäker exakt på var de handlade den dock.
 
Inte på OKQ8,utan på ett företag specialiserat på smörjoljor och tillhörande produkter.
Men det e samma olja.

Frakten + priset blir nog dock säkert dyrare än om man köper dunken via OKQ8 i byn.
Men ja ska kolla upp det, har du någon länk till firman???
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top