Samåkning i Mora,Orsa??

Hallå
Trevlig tråd. Minst 2 pojkar från Våmhus följer med någon gång om vi får :pannkyss

/Tomas

klart d! fler= roligare,ibland iaf...:D du/ni får ha koll på tråden så dyker d säkert upp nån repa. vart brukar ni hålla till??

klart d! fler= roligare,ibland iaf...:D du/ni får ha koll på tråden så dyker d säkert upp nån repa. vart brukar ni hålla till??

Härligt:tummenupp

Ja vi håller väll mest oss runt orsasjön ,mot älvdalen. Har inte blivit så mkt mer:)

kolla dagtid,kan vara så att nån skriver samma dag d blir åkning. på veckorna brukar d vara kl.18.00 på kajen.

Ja det skulle ha varit jäklig kul:) men har ett problem,jag få igentligen inte åka min hoj. Jag har mellankort men har en tung hoj:rolleyes: :rolleyes: Får väll börja åka den i maj igentligen. Men vi får se ,kanske man får ett ryck och kör på tur:)

Ja det skulle ha varit jäklig kul:) men har ett problem,jag få igentligen inte åka min hoj. Jag har mellankort men har en tung hoj:rolleyes: :rolleyes: Får väll börja åka den i maj igentligen. Men vi får se ,kanske man får ett ryck och kör på tur:)

Synd att min 750 är behov av en renovering för den är 25kw reg men låtbli å
stana om farbror blå kommer:D

Någon som är sugen på lite raktframracing på lördag? :hojbusa

"Night Cruisers Färnäs & Custom Car Club
avslutar säsongen med ett

Klubbrace 6/9

Orsa Tallheds Flygplats kl 12.00"

Förra året fick man åka bäst man ville och om man ville vara med på en bracketstege i slutet av dagen så kostade det 100kr där pengarna gick till vinnaren om jag inte minns fel :)

blir nog en vända till tallhed men titta bara inte köra för min del. vi får forska lite om vi ska träffas innan.

:tuttar Det där va ju riktigt kul att köra på tallhed:) det är något man vill göra någon mer gång. kul att få lite tider
flexbert du skulle åkt lite du med:gnissla
/Tomas

:tuttar Det där va ju riktigt kul att köra på tallhed:) det är något man vill göra någon mer gång. kul att få lite tider
flexbert du skulle åkt lite du med:gnissla
/Tomas

Vad blev det för tider då? :)

Jag är för snål för att åka med mina slöa moped :tungan

följer ni/du me till falun på lör så kan du åka där:) ska kolla vilken tid vi ska samlas på kajen,återkommer me d.

lite info om racet i falun.........

STREETRACE 2008

Hej på Er alla racefantaster!!!!!!

Nu är det dags igen för årets upplaga av: Coppermine Cruisers STREETRACE.

Lördag den 13 september kl 15,00 (reservdag söndag 14 september) på Ingarvet i Falun.
Vi kommer precis som förut att ha registrering på asfaltsplanen utanför Korsnäs Gummi.
Tiden för denna är mellan 10,00-12,00 och sedan skall som bekant bilarna och motorcyklarna köras till Ingarvet där besiktningen sker mellan 10,00-12,30.

Vi kör med max 30 Bilar och 30 MC och båda klasser körs med A och B stege, så det blir minst två repor per deltagare
(30 är för att det skall finnas en plats åt B-stegevinnaren.)

För att vi skall kunna ha bästa möjligheter att förbereda tävlingen så önskar vi att man föranmäler sig till oss, detta görs genom att betala in 100:- på Coppermine Cruisers Bankgiro: 5680-5831
Där skriver ni namn, adress (gärna mailadress också) och vilket fordon man har och reg. nr.
Sista inbetalningsdag för anmälan är Fredag 28 augusti.

OBS: Alla föranmälda får åka, blir det fler än 30 tas inga efteranmälningar.

I mån av plats går det naturligtvis att anmäla sig på plats i Korsnäs på lördag morgon. Priset är då 300 :-

Som alla vet är våra regler:
– Besiktigade och godkända bilar/MC av Svensk Bilprovning
- Skattade och försäkrade.
– Hjälmtvång gäller samtliga,
- Säkerhetsbälte för samtliga bilar.
- Om man åker på eller över mittlinjen kommer detta medföra diskning.
- För MC åkare gäller krav på skinnställ och ryggskydd.

Kom ihåg att dessa regler gör vi för Er säkerhet.
Välkomna till en riktig motordag i Falun önskar Coppermine Cruisers.

För info om tävlingen ring:

Micke Dahlberg Peder Flygt
Koordinator 073-656 46 93 Tävlingsledare 070-556 43 56

--------------------------------------------------------------------------------

Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar