GSX-R 1000 K7-tråden

Här kommer bild på min, dock sitter det svarta pazzoracing på den nu. :tummenupp
Tackar för blåsen du inte ville ha - de klarar sig på bana, ser fina ut o passar till mina röda Titax-handtag :D

Vad köpte du för blås till slut? Ser snyggt ut :tummenupp

Men du... den där fegranden på framhjulet får du komma med till SRW o ta bort!
www.sydskanesemse.nu
Bara att boka plats!

EDIT: Men du måste klara 95dB förbipasserande @ 10m
 
Last edited:
Höga kåpglas.
Tror ni det ser helt miffo ut med den högsta rutan?
Jag är rätt lång så jag skulle vilja ha lite extra hög men den kanske blir för mycket?

comp_2_404x295.jpg


Original

109_SR.jpg


DB

109_DB.jpg


Extra hög

109_ST.jpg
 
Någon med bra inställningstips för fjädring om man ligger på 105kg med utrustning. Åker Supercorsa och 90% på bana.
Läste denna men det var ju för flugviktare :)
http://www.gixxer.se/viewtopic.php?t=771
Det som spelar mest roll för din vikt är förspänningen - saget skall vara:
Bak: 0-10mm obelastat 15-25mm med förare (mätt vertikalt mot marken).
Fram: Lägg på 5-10mm på ovanstående (mätt längs gaffelbenet).
Ökar fjäderförspänningen, brukar man få följa med med komp o retur men sällan speciellt mycket. Så börja med att ställa saget för din vikt o skruva sedan in Motorrads inställningar (ev. då något hårdare överallt) :tummenupp

EDIT: Kör du 90% bana bör du ligga åt det hårdare hållet med förspänningen.
 
Last edited:
Höga kåpglas.
Tror ni det ser helt miffo ut med den högsta rutan?
Jag är rätt lång så jag skulle vilja ha lite extra hög men den kanske blir för mycket?

comp_2_404x295.jpg


Original

109_SR.jpg


DB

109_DB.jpg


Extra hög

109_ST.jpg

Jag tycker det högsta är riktigt snyggt. :tummenupp
Blir spetsigare front ochden ser ut att gå ännu fortare. :D
Jonas
 
Tjena!
Någon som vet med sig att han/hon/du skall sälja sin k7:a i vinter kan ha en köpare här..
Är ute efter en tills nästa vår! och tänkte att jag kan ju kolla här:)
Men det blir dock inte aktuellt förens typ januari!
 
Jag satte ett DB (original Honda Racing) på min CBR1000RR-08 och det är det bästa greppet jag gjort. Klockrent, helt utan surr kring huvudet jämfört med det lägre originalglaset! :tummenupp rekommenderas varmt!

Höga kåpglas.
Tror ni det ser helt miffo ut med den högsta rutan?
Jag är rätt lång så jag skulle vilja ha lite extra hög men den kanske blir för mycket?

comp_2_404x295.jpg


Original

109_SR.jpg


DB

109_DB.jpg


Extra hög

109_ST.jpg
 
Om det intresserar någon så motsvarar en fjäder med 115N/mm en förarvikt på 85kg på en k7 1000. Har ni en annan vikt så är det bara räkna linjärt och gämföra med vad ni har nu.
 
Jag satte ett DB (original Honda Racing) på min CBR1000RR-08 och det är det bästa greppet jag gjort. Klockrent, helt utan surr kring huvudet jämfört med det lägre originalglaset! :tummenupp rekommenderas varmt!


Jag har ju en riktig racer som kallas GSX-R 1000 med db.
299 i 5 min,är ganska påfrestande...Eller vilken hastighet menar du?
 
Hur ser bakända och regskyltsbelysning ut original på K7an?
Ska in med min på registreringsbesiktning och måste ha allt så nära original som möjligt. Hittade ingen kontakt för regskyltsbelys?
 
Kontakten sitter rätt långt ner på höger sida under sadlen ungefär. En tvåstiftad vit koppling. Sladden till regplåtsbelysningen går upp på höger sida i ett litet hål på undersidan där fästpunkterna till skylthållaren sitter.
 
Kontakten sitter rätt långt ner på höger sida under sadlen ungefär. En tvåstiftad vit koppling. Sladden till regplåtsbelysningen går upp på höger sida i ett litet hål på undersidan där fästpunkterna till skylthållaren sitter.

Var visst lite ivrig igår så jag missade den. Ska kolla mer.
Måste ta och bygga nån ful stänklapp i bak så dom blir nöjda på regbesikningen.
 
Problem vid fullgas och höga varv vid halv tank!

Problem vid fullgas och höga varv vid halv tank eller mindre!
Inga problem vid full tank!
Någon mer som har dessa problem?

Sedan hojen var sprillans, börjar den hacka vid ca 7-8 liter kvar vid fullgas över ca 9000 varv. När väl bränslelampan tänds är problemen mycket besvärande :gnissla
Sänker man till 80% gas går den jämnt igen.
Har ju garanti så de får åtgärda den, men Suzuki verkar inte veta vad det kan vara.
GSXR1100R här på forumet hade samma på en -02:a och sa lugnt att det var retur-ventilen på sprutet som inte stänger tillräckligt hårt. Låter ju troligt då "bränsle-pelaren" med full tank hjälper till att "hålla emot" returtrycket.

Bara att byta returventil, eller....?

/Snuvad på 1 sek/varv vid halv tank :huvet
 
Om det intresserar någon så motsvarar en fjäder med 115N/mm en förarvikt på 85kg på en k7 1000. Har ni en annan vikt så är det bara räkna linjärt och gämföra med vad ni har nu.

fram eller bak?

jag har 105 bak och 95 fram. Men jag tror jag behöver hårdare fjädrar för ligger jag på lite så bottnar gaffeln. Väger 80 kg utan stuntdräkten och 90 med full odödlighetsutstyrsel.
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top