Verkar vara lite att skjuta över mål. Eller hade du tänkt hyra ut? Bedriva verksamhet?
Planen var att kunna få in lite pengar för besväret så jag slipper stå för hela kalaset själv. Så lite verksamhet skulle bedrivas för att kunna hamna någonstans kring plus minus noll. Läste du inte det där med bordell eller?!
Fyfan. Har du nån aning om hur mycket jobb det är på ett sånt där gammalt as till träbåt?
Jodå, jag träffade en gammal kompis för första gången på ett halvår i lördags då vi tuffade ut till sandhamn i hans gamla träsnipa som han totalrenoverat/byggt upp på nytt det senaste halvåret.
Han köpte ett äkta vrak med en gammal albinmotor och rev ut allt utom motorn. Han hade alltså ett skrov och en motor och byggde upp allt på nytt. Så med tanke på att han varit försvunnen från världen sen han påbörjade projektet har jag insett att det inte är gjort på två helger och en torsdagskväll.
Jag har gått lite i samma funderingar som du men jag skulle satsa på stålskrov.
Jo, jag är inne på samma bana. Stål är nog mest praktiskt med tanke på att ,am gärna har ett liv även eter båtköp.
Last edited: