kontroll?

Nån som kuggat eller fått stort minus på säkerhetskontrollen då? Tycker det snackas så mkt om att den är en så liten del och många inte pluggar så mkt för den, bara går igenom den timmen innan uppkörningen och så?

Den tiden du lagt på att läsa den här tråden hade du lätt kunnat lära dig hela säkerhetskontrollen från scratch... Ofattbar lathet.

Edit: nästan så att jag hoppas att du inte klarar det, bara för att du öppet visar din lättja inför uppgiften. Enda anledningen att jag inte gör det är pga att om du torskar, så kommer de som lagt ner energi på uppkörningen att få vänta ännu längre på uppkörningstid pga dig.

Last edited:
Den tiden du lagt på att läsa den här tråden hade du lätt kunnat lära dig hela säkerhetskontrollen från scratch... Ofattbar lathet.

Edit: nästan så att jag hoppas att du inte klarar det, bara för att du öppet visar din lättja inför uppgiften. Enda anledningen att jag inte gör det är pga att om du torskar, så kommer de som lagt ner energi på uppkörningen att få vänta ännu längre på uppkörningstid pga dig.

Håller med. Som trådskaparen skrev i topicen:
Orkar inte hålla på så man kan 100% så undrar vad är viktigast att kunna (vad är vanligast att det kommer)?

Till trådskaparen: Du kan få vadfan som helst på säkerhetskontrollen, lika bra att plugga på det så du kan det:rolleyes:

Bah,han är -80talist och vill ha stekta sparvar som landar i munnen.

Henrik

Jag klarade det och fick lager, var typ det enda jag tränade på då man förstår själv vad som ska kollas om han säger lampor, el eller vätska.
Förresten, de som har lagt ner tid på uppkörningen? DU har väl inte en aning om hur mkt jag har övningskört och hur bra jag kan allt annat eller?
Och har man lagt ner energi så har man bokat långt i förväg och därmed inte behöver bry sig så mkt eller?
Men tycker det är kul att du finns på sporthojs forum, för eftersom det finns många glada nissar och samtidigt ska världen vara i balans så måste det ju även finnas en kvot med sura gubbar :tummenupp

Titta vad jag hittade :) http://www.youtube.com/watch?v=95uUM_lIIkY .
Har själv uppkörning snart, får oxo börja träna på säkerhetskontrollen

Suverän länk...Tog själv kortet för ett tag sedan. Fick belysning på säkerhetskontrollen. Hittade på en egen version som iofs fungerade. Men efter att jag sett den här videon så ser jag att jag missade massor av grejjer:)

"Orkar inte hålla på så man kan 100% så undrar vad är viktigast att kunna (vad är vanligast att det kommer)?"

så utifrån din egen statistiska undersökning, tänker du lära dig, inte 100% av det man ska och bör kunna vid kontroll utav hojjen vid uppkörning, utan säg 37,2% och hoppas på att den chansningen går hem?

grattis.

vi kanske ses därute, får se om du orkar köra mer än några km...glöm inte bussbiljetten.

Last edited:
Körde upp i England för en massor år sedan: ingen teoriprov, ingen slalombana och ingen garagevändning. Körprov på allmänväg och en U-sväng på en smal väg i ett villaområde att utan sätta ned foten. Sedan fick jag tre frågor: Hur anpassar man hojen för en passagerare? Vad säger man till en passagerare som aldrig åkt hoj förut? Vad betyder den här trafikskylten? Till den tredje svarade jag; "Ingen jävla aning, jag har aldrig sett den förut!" :tungan

Fan vad bra jag hade det! Ni har det svårt här, fast vad duktiga ni måste vara som klarar er! :yoparty

Körde upp i England för en massor år sedan: ingen teoriprov, ingen slalombana och ingen garagevändning. Körprov på allmänväg och en U-sväng på en smal väg i ett villaområde att utan sätta ned foten. Sedan fick jag tre frågor: Hur anpassar man hojen för en passagerare? Vad säger man till en passagerare som aldrig åkt hoj förut? Vad betyder den här trafikskylten? Till den tredje svarade jag; "Ingen jävla aning, jag har aldrig sett den förut!" :tungan

Fan vad bra jag hade det! Ni har det svårt här, fast vad duktiga ni måste vara som klarar er! :yoparty

inte så konstigt, från landet som gav oss plum pudding :D

men fish 'n chips är väldigt gott!

Förresten, de som har lagt ner tid på uppkörningen? DU har väl inte en aning om hur mkt jag har övningskört och hur bra jag kan allt annat eller?
Och har man lagt ner energi så har man bokat långt i förväg och därmed inte behöver bry sig så mkt eller?

Du är ju uppenbart sjukt lat eftersom du inte orkar att lära dig en enkel säkerhetskontroll, trots att folk här var villiga att instruera dig. Så ÄR det. Det borde du åtminstånde kunna utläsa av sveren i dina senaste trådar.

Over and out.

Du är ju uppenbart sjukt lat eftersom du inte orkar att lära dig en enkel säkerhetskontroll, trots att folk här var villiga att instruera dig. Så ÄR det. Det borde du åtminstånde kunna utläsa av sveren i dina senaste trådar.

Over and out.

Han klarade tydligen lappen. Man får ju hoppas att hans engagemang under körningen inte är lika slö som hans vilja att lära sig säkerhetskontrollen:3freak

Over and out.

Mm jag är lat, tur att jag ens orkar andas. Sen var tråden till för att få reda på om det var nåt som oftare var på säkerhetskontrollen och det fick jag veta, sen att du måste lägga näsan i blöt och klaga är ju bara beklagligt men orka bry sig, det det är gammalt nu, jag kommer heja på dig i trafiken ändå och fortsätta vara den glada skit som jag oftast är :tummenupp

Med risk för att verka oseriös men de flesta av er är ju värsta mupparna.
Kontroller hit och dit. Med rätt slant i näven på inspektören så har man körkortet i fickan.

Ska det vara så svårt att fatta. Ni behöver inte ens ta på er reflexvästen :mad:

Rätt slant = 2-5 tusen beroende på person

Jag höll på att kugga på uppkörningen men sa att vi kanske kunde diskutera det hela. Fyfan vad folk är lättlurade bara plånboken åker fram......muhahaha.

Med risk för att verka oseriös men de flesta av er är ju värsta mupparna.
Kontroller hit och dit. Med rätt slant i näven på inspektören så har man körkortet i fickan.

Ska det vara så svårt att fatta. Ni behöver inte ens ta på er reflexvästen :mad:

Rätt slant = 2-5 tusen beroende på person

Jag höll på att kugga på uppkörningen men sa att vi kanske kunde diskutera det hela. Fyfan vad folk är lättlurade bara plånboken åker fram......muhahaha.

hahah stämmer det du skriver? jag trodde dessa inspektörer var omutbara :D
Jag skulle helt klart också försöka muta gubben, om jag känner att risken finns för en kuggning, allt helvete man går igenom med uppkörningen (nervositeten) är lätt värt att "köpa" bort så

*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage