Speldator

Äh, vista laddar ju in massa skit i minnet tydligen. Så det ska bli snabbt..

Se till att du grejar en riktig kylare! Det är det viktiga..

Om killen nu har ett varmt rum så satsa på en thermalright ultra-120 extreme.. Den är "the shit" just nu, helt enkelt.. Har du utrymme i lådan så är den en av de bästa som går att få för pengar..

Xigmatek HDT-S1283 är mer bang for the buck. Ofta bättre temps än TRUE och mycket billigare.

Ska du inte överklocka skulle jag inte köpa en ny prollefläkt. Min Core2 Duo originalfläkt snurrar öht. inte ens när datorn idlar och klara sig fint vid belastning.

Har köpt en noctua NH-U12P som processorkylare samt bytt ut orginalfläktarna i chassiet mot tre nexus 120mm fläktar blev en j---la skillnad på ljudet.
Köpte en ny dvd spelare och den funkar felfritt så det var samsungbrännaren som var kaputt:gnissla har nog lagt 4-5 timmar på att få igång skrotet.

Noctuakylaren är förbannat bra faktiskt. Snudd på ljudlös även under full load, jag har en Q6600@3,4ghz som knappt hörs alls. :tummenupp

Hur bra är egentligen en budgetspeldator för 10k i dagsläget om man ser till vad som fanns för 1-2 år sedan? Säg att man köpte den tidens highendburk för 20-25k och jämför med en 10k speldator idag. Räcker den till att spela allt "gammalt" med max grafikinställningar etc?

Har fått för mig att man får mycket mer dator för pengarna idag...är det så?

Har fått för mig att man får mycket mer dator för pengarna idag...är det så?

Du får roughly dubbla prestandan idag med samma pengar som för ett 1/2 år sedan, dvs om du köper näst-senaste prylarna typ P35 mobo med en Q66 och ett 8800gt med 2x2GB ddr2. Undantaget är hårddiskarna där de allra senaste är mest prisvärda som t.ex. WD's 640-giggare. Ett snabbt gamer-bygge behöver inte kosta mer än 6k.

ASUS grafikkort, GeForce 9800GX2, 1024 MB DDR3, PCIe 2.0, 2xDVI/1xHDMI
Får gärna berätta hur det funkar, hadde det tidigare 7950GX2 och det var skit. Gick inte att köra dual screen utan att splitta kärnorna, drivarna var horribla, många spel funkade inte som dom skulle med kortet samt trots att FPS'en var ok så fick man microstutter konstant pga SLI.

Du får roughly dubbla prestandan idag med samma pengar som för ett 1/2 år sedan, dvs om du köper näst-senaste prylarna typ P35 mobo med en Q66 och ett 8800gt med 2x2GB ddr2. Undantaget är hårddiskarna där de allra senaste är mest prisvärda som t.ex. WD's 640-giggare. Ett snabbt gamer-bygge behöver inte kosta mer än 6k.

Tack då vet jag. :tummenupp

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back