rydlinger
Medlem
köpte motard kitt till min 525 exc nu i veckan och det visade sig vara i aningen sämre skick än vad det var sagt... t.ex. Däcken som var i uselt skick! både spruckna och slitna nästan intill fibrerna + nått knepigt broms system som verkade sådär. skivan gick att flytta fram länges Ca 1/2 cm! så nu valde jag att skicka tillbaka sm-kittet istället och försöka leta efter ett nytt.
Pga detta köpet så funderar jag på att vänta lite tills ekonomin ser bättre ut och köp sprillans nya saker istället. så undrar om det lönar sig att köpa nytt istället för begagnat? eller sjunker andrahands värdet så mycket att det inte är värt lägga pengar på? finns det andra metoder som att köpa lösa nav, fälg banor och ekra upp det själv? (obs budgeten ligger på runda 7-8 tusen kr!
HJÄLP! NYTT ELLER BEGAGNAT, KÖPA LÖST OCH MECKA SJÄLV? vad hade ni/du valt för tillväga sätt!
Pga detta köpet så funderar jag på att vänta lite tills ekonomin ser bättre ut och köp sprillans nya saker istället. så undrar om det lönar sig att köpa nytt istället för begagnat? eller sjunker andrahands värdet så mycket att det inte är värt lägga pengar på? finns det andra metoder som att köpa lösa nav, fälg banor och ekra upp det själv? (obs budgeten ligger på runda 7-8 tusen kr!
HJÄLP! NYTT ELLER BEGAGNAT, KÖPA LÖST OCH MECKA SJÄLV? vad hade ni/du valt för tillväga sätt!
Last edited:

