officiella "vi har ingen bana" tråden 2008

schneberger

Bannad
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
CC Dominator
så. nu är jag så jäkla trött på allt detta tjöt i alla trådar som handlar om att köra fort , att någon gnäller på att det är så långt till banan och yada yada yada.. senast i tråden om bogesundsvägsrepotaget på tv4.

så lyckas alltid en skara vilsna människor få för sig att tokkörning på landsväg och övrig outlaw mentalitet skulle försvinna bara det fanns en bana i stockholm.

ärligt talat. så jävla långt har ni inte.. största delen av sveriges befolkning har MER än 30 mil till en bana..ni har något under..

jajag. nu ska jag sluta babbla..

tanken med denna tråd är att varje gång du i en tråd känner ett starkt behov av att skriva någon korkad kommentar i samband med att du inte har någon bana och att det minsann är därför som du har rätt att köra i 200 förbi agda..

ja det är då du skall öppna denna tråden och skriva sagda mening istället..:tummenupp

se det som ett slags skrikrum där du kan vråla ut din ilska över avsaknaden av bana :tummenupp

denna tråd borde bli befolkad av kirunabor, för dom har långt.

men jag tror inte att så blir fallet ,

så skrik av er nu

Har påpekat tidigare.
Buskörning företas medelst landsvägsmotorcykel.
Få länder har så många motorbanor per capita som Sverige.
Naturligtvis förläggs inte en räserbana där markpriserna är som högst.
Kolla en karta hur många banor det finns på ett par, tre timmars avstånd från tullarna.

Äh, orka köra 3,5 timmar till Mantorp för att sedan pröjsa xxx kr för att få köra i en timme eller två när man kan bränna runt hemma gratis.
:hjälm :cool:

Äh, orka köra 3,5 timmar till Mantorp för att sedan pröjsa xxx kr för att få köra i en timme eller två när man kan bränna runt hemma gratis.
:hjälm :cool:

Du var den första att BEKRÄFTA det alla egentligen redan vet.........
en bana i Stockholm skulle inte få andra än de som redan ÅKER på bana att
utnyttja den.

- Det kostar pengar...oavsett hur långt det är till banan.
- Det kostar engagemang, licens, extra prylar mm.
- Dessutom ingen där som blir imponerad av att nån kör fort.

KentW

Återigen äre bevisat att sörlänningar är gnälliga:näsblod , har 68mil till närmaste banan, Kemora i finland, man lastar moppan å dammar dit, brassar 2 dagar sen hem igen och är nöjd i en månad...

Men straxx har vi bara 40mil till närmaste banan, då kommer man kunna åka dit över dagen å brassa på helgerna :tummenupp :yoparty

Återigen äre bevisat att sörlänningar är gnälliga:näsblod , har 68mil till närmaste banan, Kemora i finland, man lastar moppan å dammar dit, brassar 2 dagar sen hem igen och är nöjd i en månad...

Men straxx har vi bara 40mil till närmaste banan, då kommer man kunna åka dit över dagen å brassa på helgerna :tummenupp :yoparty

Brukar du inte brassa med hojen i Voronezh? :D

Då undrar ju naturligtvis Pitebon var den banan kommer?
Jag borde ju ha närmare än du.. :)
Har ju endast knappa 50 mil till Mittsverigebanan nu.. :tummenupp

Du var den första att BEKRÄFTA det alla egentligen redan vet.........
en bana i Stockholm skulle inte få andra än de som redan ÅKER på bana att
utnyttja den.

- Det kostar pengar...oavsett hur långt det är till banan.
- Det kostar engagemang, licens, extra prylar mm.
- Dessutom ingen där som blir imponerad av att nån kör fort.

KentW
Jag håller med - speciellt det sista...
Tillägger att:
- Inga försäkringar gäller på bana.

Jag blev så arg idag när jag tänkte på att det inte finns någon bana nära Stockholm så jag brände förbi ett dagis ca 5 gånger i 180 bara för att visa mitt missnöje :tummenupp Dock tyckte barnen jag var häftig och dagisfröknarna såg ut att vilja hänga med så det fungerade inget vidare :gnissla

Jag har ingen bana!
När jag väl kör bana så är det dyrt, ligger inte runt husknuten och banan är full av sådana där sporthojsdårar som kör illa. Får bara köra vart fjärde pass eller så. Banarrangemangen krockar dessutom inte sällan med andra saker som t.ex. dåligt väder eller jobb.
Vidare kostade det mig dyrt att kasta hojen på bana. Banan var för hård. Det var cykeln och mitt nya fina ställ som gav efter.

Ge mig en egen mjuk och fin bana full med solsken - NU!
Om inte det kan uppfyllas så kan vi väl iaf. enkelrikta alla vägar i Sverige och få bort långsamma trafikanter?

Jag håller med - speciellt det sista...
Tillägger att:
- Inga försäkringar gäller på bana.

Klart dom gör men kanske inte alla! Min på Bilsport & Mc gäller om det inte är tävling eller träning inför tävling. Alltså kan jag lugnt köra en bandag och ha gällande försäkring.

*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage