Ja jag vet

Status
Ej öppen för fler svar.
Ja. Såna räddharar vill inte jag möta i trafiken iaf. De borde omedelbart fråntas sitt körkort.

I viss mån kan jag hålla med. Men de som bara reagerar på olyckstråden så att de kör långsammar eller tänker efter bättre är "lagom rädda" då? Var går gränsen? ;)

Grejen med rökningen är att där har du en destruktiv handling så fort du röker, hojåkningen i sig är är helt ofarlig men det finns en risk som inte behöver drabba mig tänker alla yngel.
EDIT: du kan åka hoj en miljon år utan att ta skada, det kan du inte med rökat. alltså är det lättare att ta till sig.:tummenupp
Finns iofs dom som röker ett helt liv utan att dom verkar ta någon nämnvärd skada av det, utan att dö i förtid, och att åka hoj kan vara farligt även om man kör lagligt och med alla skydd som finns. Men visst, ur den synvinkeln haltar jämförelsen lite.

Men nu var det ju ingen en jämförelse på så sätt utan det jag vill påvisa var att det som vissa varken noterar, intresserar sig för eller tar någon som helst lärdom av alls kan påverka andra i allra högsta grad, så man kan alltså inte påstå att olyckstråden inte gör någon nytta för att man själv finner den ointressant.

Men återigen, varför måste olyckstrådens existensberättigande bevisas för att den ska accepteras på ett forum där massvis med trådar i så fall är i en betydligt gråare zon?

Last edited:
morsan, finns det infet roligare att göra på sh än att rapportera olyckor?:va jag menar, man kan ju göra nåt annat också iallafall... kanske:)

Men återigen, varför måste olyckstrådens existensberättigande bevisas för att den ska accepteras på ett forum där massvis med trådar i så fall är i en betydligt gråare zon?

Det är inte tråden i sig som stör, det är det att det finns en eller flera personer som rapporterar olyckor utan att skriva om så mycket annat som stör.

Den som påstår nåt annat ljuger.

Men nog är det konstigt att en sajt som ska tillvara ta en grupps intressen formligen sprutas ner av en massa negativa saker, jag menar att vill man frottera sig i andras olyckor så finns det hundratals andra ställen typ wighsnews o alla nätblaskor.:nurse

Men nog är det konstigt att en sajt som ska tillvara ta en grupps intressen formligen sprutas ner av en massa negativa saker, jag menar att vill man frottera sig i andras olyckor så finns det hundratals andra ställen typ wighsnews o alla nätblaskor.:nurse

Tycker du verkligen att det är så himla konstigt att det skrivs om motorcykelolyckor på ett mc-forum? Ärligt?

Men över 70procent av gruppens intresse ligger att kunna ha tillgång till informatiom om dessa olyckor. Mao de flesta blundar inte för de negativa som finns med mc åkandet. Utan det är intressant kunskap som gör man kan ta till sig ett och annat.

Sedan vem f.. är ni, som vi måste förklara för vrf vi vill läsa om olyckor för att tråden ska ha rätt att finnas. Jag skiter i fullständigt av vilka anledningar du inte vill läsa om olyckor det är dit liv och dina beslut (såvida du inte styrs av tvångstankar).

Ps.
Jag vill ge en j.... stor känga till moderatorerna här som har sett till att idiot efter idiot ska kunna slänga ur sig vad som helst utan det händer ngt. Visst till sist blir man förbannad själv så spårar ännu en diskussiontråd ur.

men är det bara jag som tycker(vågar säga) moderatorerna är mesiga?? Men faan bara för vissa inte klarar av att läsa om olyckor (lr låta bli för den delen) så måste de använda sig jämnt uttryck "FROTTERA SIG I OLYCKOR" om andra...

jag drar mig ur den diskussionen...(som allt efterliknar en fotbollsmatch där domarna inte gör ett shiit)...innan den spårar ur ännu mer...:kulspruta

Med det sagt så menar du då att det inte är i vår grupps intresse att ta in hur den negativa biten av vår grupps verklighet ser ut, eller iaf inte den negativa delen av det?

Medans filmer med vansinnesköringar som hade lett till körkortsindragningar om det hade framgått vem som körde är ok, för det ses inte som negativt på forumet, utan stimulerar fler 20-åringar till stordåd. Vilket är bra eller iaf helt ok tills vederbörande klotar, för då uppstår dilemmat att vi inte kan rapportera om det i en olyckstråd om det inte var en bekant till någon på forumet, för det är endast då vi kan stå ut med tragiken i det hela, och är det någon okänd så förstör han bara vårt åkhumör och stämningen på forumet?

Vad blir nästa steg, att klaga på minneslunden, för det är väl ingen som kan påstå att den är positiv på något sätt? Det blotta faktum att den finns på forumet med den mängden inlägg/trådar är väl både tragiskt och deprimerande om något....

Jag vill ge en j.... stor känga till moderatorerna här som har sett till att idiot efter idiot ska kunna slänga ur sig vad som helst utan det händer ngt. Visst till sist blir man förbannad själv så spårar ännu en diskussiontråd ur.

men är det bara jag som tycker(vågar säga) moderatorerna är mesiga?? Men faan bara för vissa inte klarar av att läsa om olyckor (lr låta bli för den delen) så måste de använda sig jämnt uttryck "FROTTERA SIG I OLYCKOR" om andra...
Det mesta startade väl med IronMikes ständiga påhopp och klagande på både tråden och morsan, trots att han skrev vanliga inlägg i den själv ibland. Han fick sedan med sig en massa andra medans han själv efter en tid valde att göra det han borde ha gjort från början, dvs. hållt sig borta från tråden som han inte gillade. Dock så har "drevet" han lyckades få igång inte stannat ännu...

Synpunkter på olyckstråden som sådan hade varit acceptabla om dom hade tagits i egna trådar. Men att stänga den för att se vilka reaktionerna blir bara för att några skriker högt, som dessutom tycker att personangrepp och felaktiga anklagelser är ok medel i debatten, det är riktigt dåligt.

Nej du är inte ensam om att tycka så, och hade det moderarats hårdare från början så hade det inte varit så här idag.

Last edited:
Visst ska man riskmedvetenhet och säkerhetstänk när man åker men det gynnar ingen att varenda klotning ska upp till analys på detta forum:rolleyes: :arsele

Fattar du inte bara Morsan??

ALLA vet att olyckor sker och alla kommer fortsätta köra i alla fall. Vill du att folk ska sluta köra eller vad vill du få ut av dina olycksförmedlanden?
Återigen ett direkt angrepp på morsan i en öppen tråd istället för att diskutera tråden som sådan. Varning, banning, något...?

Hej;

Jag tror de flesta är medvetna om riskerna med mc-körning. Är man inte det så borde man skola om sig eller helt lägga av och hitta en annan hobby!
Det är bra att veta att dessa olyckor tyvärr leder alltför ofta till personskador eller ännu värre, döden, men att överexponera folk till såna "nyheter" och statistik kan ha en motsatt effekt.. man blir helt enkelt avtrubbad! Det är lite som att läsa om självmordsbombare i vissa länder. Otroligt tragiskt, men efter att ha läst och hört och sett det flera hundra gånger på tv, radio, tidningar och på nätet så tänker man tyvärr inte ens på det.

Låt oss bara hoppas att antalet olyckor minskar och folk tännker 2 gånger innan de gör något dumt med sina mc i trafiken.

Kör med insidan och var rädd om er och era medtrafikanter...

Mvh
Dio

Men över 70procent av gruppens intresse ligger att kunna ha tillgång till informatiom om dessa olyckor. Mao de flesta blundar inte för de negativa som finns med mc åkandet.
Inte riktigt va?Det är drygt 70% av dom som brytt sig om att rösta som vill läsa om olyckor.321 av ca 39000 forummedlemmar noga räknat...

Visst ska man riskmedvetenhet och säkerhetstänk när man åker men det gynnar ingen att varenda klotning ska upp till analys på detta forum:rolleyes: :arsele

Det är väl för helvete precis just det det gör. :huvet
Att sedan idioterna lägger upp avrättningar osv visar ju bara hur jävla illa ställt det är med tankeverksamheten.

Status
Ej öppen för fler svar.
*/ ?>
Nyheter
Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage