Laddningsproblem CBR 1000 RR -05

Har nu kollat med Diod-läget och mätt röd kabel från instrumentet till röd kabel på regulatorn, svart instrumentkabel till gul 1, 2 och 3 på regulatorn, syns inget på mätarn.?

Har nu kollat med Diod-läget och mätt röd kabel från instrumentet till röd kabel på regulatorn, svart instrumentkabel till gul 1, 2 och 3 på regulatorn, syns inget på mätarn.?

Jag hade exakt detta problemet på min zxr!
då var det regulatorn som inte fick jord, så jag drog en jordkabel direkt ifrån batteriet till regulatorn... då slipper jorden fara igenom ramen = mindre problem...

Har du gjort "Battery Line" och "Ground Line" kontrollen?
Stator-lindningarna verkar vara OK så om regulatorn har kontakt med batteriet och med jord kan det nog inte vara något annat än regulatorn som är väck.

Kollade även ev läckström nu, ställde mätaren på 20m och fick 0,1 mA på mätaren, med eller utan regulatorn inkopplad.

"3. CURRENT LEAKAGE TEST WITHOUT REGULATOR/RECTIFIER CONNECTED
Disconnect the regulator/rectifier 2P connector and recheck the battery current leakage.
Is the current leakage below 2.0 mA ?
YES - Faulty regulator/rectifier
NO _. Shorted wire harness
• Faulty ignition switch."

Enligt beskrivningen från pdf-filen (urklippet ovan) så är min nya regulator paj eller?

Nja, det testet är för att kolla om du har någon läckström i elsystemet som drar ström ur batteriet när allt är avstängt och regulatorn urkopplad.

Om du har en läckström över 2mA (steg 2) som försvinner när du kopplar bort regulatorn (steg 3) är det regulatorn som skapar läckströmmen.

Last edited:
Har du gjort "Battery Line" och "Ground Line" kontrollen?
Stator-lindningarna verkar vara OK så om regulatorn har kontakt med batteriet och med jord kan det nog inte vara något annat än regulatorn som är väck.

Japp, jag tror samma, den nya regulatorn är nog ett måndagsex. Får väll beställa ytterligare en ny. (man vill ju ut å åka, har bara 1,5 veckor semester kvar)

Japp, jag tror samma, den nya regulatorn är nog ett måndagsex. Får väll beställa ytterligare en ny. (man vill ju ut å åka, har bara 1,5 veckor semester kvar)

Hur har det gått? Har haft liknande problem med min hoj, var semester när de startade men lyckades precis ta mig hem. Har bytt batteri och laddregulator men problemet kvarstår

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard