Bestycknigsproblem Ktm 660 -03

PJannesson

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yz 450
Som rubriken låter
Har slängt på ett Sebring helsystem och öppnat upp luftburken.
Bestyckat om förgasaren med 48/170.
Hojen går bra på gaspådrag men känns något ryckig vid jämngas och baktänder vid gasavslag.
Har sökt men finner inte riktigt vad jag vill hitta så all hjälp är till nytta.
Har tyvärr inte rätt strl på tändstiftshylsa så jag vet ej hur stiftet ser ut förrens under morgondagen.
Har hört flera som höjt nålen ett steg, hur gör man det? är det bara att plocka ner hela förgasaren eller finns det genvägar ?
Tack på förhand
Mvh Per
 
Det vågar jag inte svara på. det är monterar korrekt med alla fjädrar som ska sitta där.
Det sitter ingen tätmassa eller liknande i skarvarna.
Tätar det efter ett tags körning eller måste man täta det med något ?
tack för det snabba svaret
 
Hej
Jag har en 660 -04 som det sitter ett sebring slippon på.
Min bestyckning är 48/168 och den går som en klocka.
Vet dock inte hur högt min nål är satt.

Mvh Philip
 
Nu så

Nu har jag fått tillbaka rytet i maskinen och minskat baktändningarna :tummenupp
Efter att ha höjt nålen ett hack går det som det ska.
Tack för hjälpen
Mvh Per
 
Nu har jag fått tillbaka rytet i maskinen och minskat baktändningarna :tummenupp
Efter att ha höjt nålen ett hack går det som det ska.
Tack för hjälpen
Mvh Per

Kände du att hojen blev starkare/rappare efter detta?
Jag har nämligen exakt samma symtom på min 640... Fast jag vet att det läcker lite vid en packbox precis i början av systemet.
 
Hej
Hojen blev betydligt rappare efter att jag höjde nålen , har dock lite finjustering att göra.
märkte under gårdagen att den blev orolig på jämngas (märktes på bakhjulet)
vet inte hur jag ska komma åt detta men blir till att fortsätta justeringarna
Jag är nöjd med systemet annars, hojen går bra och låter som ett monster :)
 
Hej
Hojen blev betydligt rappare efter att jag höjde nålen , har dock lite finjustering att göra.
märkte under gårdagen att den blev orolig på jämngas (märktes på bakhjulet)
vet inte hur jag ska komma åt detta men blir till att fortsätta justeringarna
Jag är nöjd med systemet annars, hojen går bra och låter som ett monster :)

Då ska jag se om detta kan hjälpa mig också då... Även om jag gillar mina smällar... :D

Tror den går lite fett. Har fått en indikation på detta av andra medlemmar här på SH...

Tack för tipsen!
Kör lugnt... (!?) //Magnus
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top