Husaberg STYLING/MODDNING

Det är husabergs high seat, bekväm men samtidigt så pass rak att man lätt flyttar sig, rekomenderas varmt.

Har MADA komfortsadel på? La märke till igår hur låg min faktiskt är.

Nån som har två sadlar att ställa bredvid så man ser skillnaden?

Det är husabergs high seat, bekväm men samtidigt så pass rak att man lätt flyttar sig, rekomenderas varmt.

Jag har ju funderingar på att klä om min svart hos sadelmakare, då kanske det kunde gå att höja den samtidigt litegrann, frågan är hur mycket högre den är bara?

Detta har säkert vart på tapeten förut, men jag orkade inte söka.

Ni som har monterat led-blinkers på husan, hur har ni gjort med motstånd osv?

Detta har säkert vart på tapeten förut, men jag orkade inte söka.

Ni som har monterat led-blinkers på husan, hur har ni gjort med motstånd osv?

Jag hade det på ett tag men när jag blinkade åt ena hållet så blinkade det på motsatt sida fast lite klenare, provade alla möjliga sorters motstånd sen bytte jag tillbaka till glödlampa, alla lampor är bytta runt om en gång på 30h gångtid.

ÄDIT:
Då var det beställt en svart tank a la 07 och ett par svarta vingar till det, sadel är iväg hos sadelmakare för att bli omklädd i svart galon i lite tjockare material och även höjas en liten aning för jag är ju 1,9 m över havet. Alla förslag på dekaler som kan passa till detta är välkommet.

Är fälgarna möjliga att eloxera? Funderar på blå elox med guldfärgat nav, går det inte så kan det bli pulversvart, börjar bli trött på att putsa kromet.

Last edited:
Jag hade det på ett tag men när jag blinkade åt ena hållet så blinkade det på motsatt sida fast lite klenare, provade alla möjliga sorters motstånd sen bytte jag tillbaka till glödlampa, alla lampor är bytta runt om en gång på 30h gångtid.

Hjälper det med annat blinkrelä kanske?

Har inte rört Husan på över ett år, men i fredags fick jag ett ryck. Böt packboxar i gaffeln, fixade bakbromsen som har strulat, böt bromspads fram och slängde på lite dekaler. Ska sätta dit ett diodbaklyse som jag har liggande, behöver tillverka nåt typ av fäste bara.
Behöver ett nytt batteri också. Nån som vet var jag hittar billgaste möjliga?

Bifogat

• 20080523231 (Small).jpg
    20080523231 (Small).jpg
    36.8 KB · Visningar: 97
  • 20080524250 (Small).jpg
    20080524250 (Small).jpg
    55.2 KB · Visningar: 94
  • 20080524252 (Small).jpg
    20080524252 (Small).jpg
    69.8 KB · Visningar: 104
  • 20080524253 (Small).jpg
    20080524253 (Small).jpg
    87.3 KB · Visningar: 156
Störde mig på kanonröret på sidan så jag satte en liten ljuddämpare under sitsen som knappt syns från sidan :yoparty .

Bifogat

• 1.jpg
    1.jpg
    130.8 KB · Visningar: 154
  • 2.jpg
    2.jpg
    143.3 KB · Visningar: 148
Det ska bli en böj neråt så att bakpartiet inte smälter. Jag vet att det kan ta i men kan det komprimeras så här mycket ?

Bifogat

• 3.jpg
    3.jpg
    157.4 KB · Visningar: 143
Inte jag, en kompis som ska montera. Det blinkade hejvilt tydligen. Jag har dock för mig att jag sett kort på husor/ktm med diodblinkers. Cubic's kanske?

Japp, hade diodblinkers runt om. För det första behöver man ett motstånd per blinkerspar. Efter det så slutar dem att blinka i för snabb takt. Men alla 4 blinkar samtidigt oavsett vilket håll man blinkar åt.

Finns säkert ngn kickass-lösning om man är elkunnig, men jag tog bara ut blinkers-indikator-lampan i instrumentpanelen, så var problemet löst.

Lycka till!

Det ska bli en böj neråt så att bakpartiet inte smälter. Jag vet att det kan ta i men kan det komprimeras så här mycket ?

Däcksidan gör märke på hela sidan på orginalplaceringen av ljuddämparen och din ser inte ut att sitta avsevärt högre? Jag tror den kommer bli platt efter ett hopp. Finns även risk att den tar i bara vid vanlig körning oxå, hojen komprimeras ofta mer än man tror.

Det är många som har provat tidigare, en utav dem är Lasse (RaceMe) här på forumet som gjorde en platt ljuddämpare, men även den togg i. Var ingen fara dock då den inte plattades till mer. Problemet blev istället att den inte klarade ljudkraven.

Däcksidan gör märke på hela sidan på orginalplaceringen av ljuddämparen och din ser inte ut att sitta avsevärt högre? Jag tror den kommer bli platt efter ett hopp. Finns även risk att den tar i bara vid vanlig körning oxå, hojen komprimeras ofta mer än man tror.

Jepp, jepp. Visst är det så.
Jag brydde mig bara om att flytta ut den högra dämparen på mitt RAAS inför Åland eftersom "det är ju bara asfalt, det komprimer ju inte så mkt". Jo tjena, massa fina däcksmärken på den vänstra blev det.

Jag kan justera ljuddämparen så den sticker ner 6 cm i underkant på ramen och fjädringen måste komprimeras så mycket som på bilden innan det tar i. Den kommer endast att användas på gatan och det blir inte mycket hoppning där.
Hittade en bild på en crf

4C3W1872.jpg

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25