Kostnadsgräns vid tankning?

Det borde väl knappast finnas anledning ur oljebolagens synvinkel att begränsa inköp med betalkort till visst belopp. De får ju betalt av banken ändå, som sen får försöka jaga in penagarna från den övertrasserande kunden.

Ok, då är jag med, att de inte tar MasterCard på JET år 2008 fattar jag inte, kostnadsbegränsning 0:- är jobbigt.....:näsblod

Dom tar säkert inte American Express, Diners International eller Pingstkyrkans medlemskort heller...

Skaffa ett Visa FFS!

Alla mackar jag tankat på hittills de senaste åren har stoppat runt 800:- (nedrans 80liters tank). Systemet fungerade nog bättre innan bensinpriset steg över 10-11 kronor per liter.

Fast jag tankade Sprintern full förra sommaren med VISA-kortet (utan kredit) och det gick på över tusenlappen även det så jag förstår inte vari skillnaden skulle ligga då. :va

Det bolaget kanske har gräns i liter och inte i kronor?

Jag mår bättre av att tanka 200:- åt gången, man blir inte så fattig så fort :)
fick dock slanga i Mondeo kombin 720:- häromdagen p.g.a semester. Kändes inge kul.

Ok, då är jag med, att de inte tar MasterCard på JET år 2008 fattar jag inte, kostnadsbegränsning 0:- är jobbigt.....:näsblod

Hrrm, vadå inte tar Mastercard? Har tankat med Mastercard på Jet sen många år tillbaka?

Du tänker in på maestro kort nu?
Dock verkar obemannade stationer ha en gräns på 600kr och det kommer man inte långt på, men tankar endast på bemannade så man slipper krångel.

Jag mår bättre av att tanka 200:- åt gången, man blir inte så fattig så fort :)
fick dock slanga i Mondeo kombin 720:- häromdagen p.g.a semester. Kändes inge kul.

Som en bekant till mig för många år sedan - han tankade bara för några tjugor åt gången, "så det blev jämnare på kontot" :) Gissa om man fick soppatorsk lite nu och då...

Det är kortutgivarna som sätter gränserna, högst är AmEx med 1200:- lägst Diners med 400:- kan publicera en komplett lista imorgon om så önskas.

/En som jobbar på macken..

Det är kortutgivarna som sätter gränserna, högst är AmEx med 1200:- lägst Diners med 400:- kan publicera en komplett lista imorgon om så önskas.

/En som jobbar på macken..

Grymt!! gör gärna det så vet man vilket kort man ska tanka med i fortsättningen! :tummenupp

För mig blir det solklart amex :yoparty

Grymt!! gör gärna det så vet man vilket kort man ska tanka med i fortsättningen! :tummenupp

För mig blir det solklart amex :yoparty

Och barasåattduvet så har OKQ8 slutat ta emot AmEx och Diners i kassan.

/Eder OKQ8 Employeeee

Jag har tankat för över 1000-lappen med mitt Statoilkort. Ni tankar på fel mack helt enkelt... :tungan

Har försökt att tanka bilen på Statoil i Staffanstorp ett flertal gånger (med statoilkort) och den bryter alltid vid ca 800:-.
Däremot fungerar det att tanka fulltank på Statoil i Malmö.

Så även vissa statoilmackar verkar köra med samma grej vilket är
grymt irriterande.

Denna lista gäller för Statoil.

Statoil MC SE 1500:- (höjdes idag)
Statoil MC NO 1000:-
Mastercard/Eurocard Bankkort SE 800:-
SAS Corporate Card SE 800:-
Eurocard (Utländska) 400:-
Mastercard (utländska) 400:-
Visa (Swedbank) 800:-
Visa bankkort SE 800:-
Visa (utländska) 400:-