Bra sporthoj för runt 40k?

Valde Sv 650 på grund av försäkringen och den sköna sittställningen. Kanske ingen riktig r hoj men gött ljud från v2:an när insatsen är urplockad.:skrämd :skrämd

Jag har haft både r1 och en yzf750 det tråkiga var att jag hade r1 innan 750 så den var inte så kul att köra.750 gick riktigt bra på kurvig väg,satt öhlins på den tror det sitter orginal på vissa modeller(vet ej)men kändes som ett lok och saknade effekt bromsarna var ok men inte super bra känsla.Och ja du har rätt r1ans bromsar är under all kritik riktigt dålig känsla.r6 är liten och smidig vilket väger upp den låga effekten.Dock samma skitbromsar som r1an.

Nä, en R1:a är det väl ingen som kan slå :) Men mot en gixxer 1000 K6 kanske.

En film där MCN testar gamla sporthojar mot en K6. 750:n kom 1,6 sek efter Sukkan på bana så asdålig effekt har den väl inte (även om den måste upp över 8000 för att ngt ska hända).
http://www.youtube.com/watch?v=rSyPkiTgifU

Öhlins sitter original på SP-modellerna (fast jag har på min :tungan ) och mina bromsar klagar jag inte på (320mm ISR, stålomspunnet och 6-kolvsok)

Jag tänkte köpa sporthoj nu jag med.

Jag är ute efter en hoj med insprutning. hyfsat med effekt (100hp+), hyfsat låg vikt, plats för lite större förare (jag är 195cm, dock endast 75kg) pris upp till 50k.

Jag har kollat på cbr600fs, yamaha r6 00 o framåt, zx6r runt 00.

har ni några fler förslag? :tummenupp ellr ngt att tillägga om hojarna?

Jag tänkte köpa sporthoj nu jag med.

Jag är ute efter en hoj med insprutning. hyfsat med effekt (100hp+), hyfsat låg vikt, plats för lite större förare (jag är 195cm, dock endast 75kg) pris upp till 50k.

Jag har kollat på cbr600fs, yamaha r6 00 o framåt, zx6r runt 00.

har ni några fler förslag? :tummenupp ellr ngt att tillägga om hojarna?

R6 fick insprutning först -03. Men en sån kan du nog hitta för strax under 50 ändå.

Köp en Yamaha Thunderace, jag har själv en -97 som jag har gjort till streetfighter och drevat ner litegrann. Den går det då att ha väldigt roligt med tycker jag.

Och den tar då inte så mycket olja som alla sa att den skulle göra ändå om den gått över 5.000 mil och varvas till varvstopp dagligen av mig , kanske gör det snart dock... :)

Hyffsat billig försäkring, jag är 28 och har haft kortet i mindre än ett år och betalar runt 700 i månaden halv. hos länsförsäkringar och kan då ha den avställd över vintern.

R6 fick insprutning först -03. Men en sån kan du nog hitta för strax under 50 ändå.

oj fan.
Jag hade för mig det var -00. Fast det kanske var suzuki som fick det då :gnissla
Känns helt sjuka överpriser på blocket imellanåt. men det är väl bara se till o ha pengarna beredda när man väl hittar någon rolig.

Triumph TT600.
+Ca 830/mån försäkring om du inte tar en SMC sporthojskurs då den för mig landade på 600/mån.
+Du får en hyfsat ny för 40 loppor till skillnad från de andra märkena.
+Du får en "egen" hoj istället för en kopia av de andras.

Bara att slå till! :tummenupp

YZF1000R är ett annat tips, 145 Hk, gör inte bort sig på bana, går att köra hyfsat långt med, och ett klipp försäkringsmässigt...

Vad säger ni om en Yamaha R6 årsmod -99. som gått 2800mil, vad bör man se upp med? vanliga fel? (förutom gafflarna i växellådan)

Som andra har sagt...929:an är ett fint alternativ, priserna är ju nere på behagliga nivåer.
Skulle egentligen köpa SP1, men vette fan om jag inte är lite sugen på en 929 istället....

Som andra har sagt...929:an är ett fint alternativ, priserna är ju nere på behagliga nivåer.
Skulle egentligen köpa SP1, men vette fan om jag inte är lite sugen på en 929 istället....

Jag har också kollat in 929:orna. Fanns faktiskt väldigt många alternativ i närheten utav mig.

Men då är det ett annat problem. Jag har inte sett en enda som varit 25kw reggad :confused:

Någon som vet om det finns stryp till dom? är väl dyrt som fan att strypa hojar med sprut?:gnissla

Nä, en R1:a är det väl ingen som kan slå :) Men mot en gixxer 1000 K6 kanske.

En film där MCN testar gamla sporthojar mot en K6. 750:n kom 1,6 sek efter Sukkan på bana så asdålig effekt har den väl inte (även om den måste upp över 8000 för att ngt ska hända).
http://www.youtube.com/watch?v=rSyPkiTgifU
Öhlins sitter original på SP-modellerna (fast jag har på min :tungan ) och mina bromsar klagar jag inte på (320mm ISR, stålomspunnet och 6-kolvsok)

Såg den filmen för några månader sen. Jäklar vad det går med rätt förare:tummenupp :yoparty Måste börja köra bana:) :tummenupp

Köp en Yamaha Thunderace, jag har själv en -97

Jasså den har insprut? Köp en kawasaki 636 -03

Tror att han skrev till trådskaparen och inte till Kiel, efter som att han inte quotade någon:tummenupp :)

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back