R1 och R6-tråden!

Är det någon med en äldre R1/R6 som har en bra lösning till klocka? saknar en klocka när jag kör! nån som har en lös klocka som funkar? tänkte mig nått att sätta på t ex kåpstaget eller nått.
 
Har froskat lite på hojjens historia o det visade sig att den blev importerad från italien av en firma i örebro, är det dags att leta efter nått annat, eller ska man ge den en chans?

//Emma

Glöm den hojen!
Det luktar krångel lång väg :gnissla

Lägg extra pengarna på "fint orginalskick" istället för "moppenördigt cool stajlad"

Paco´s verkar rätt nice, om reporna räknas in i priset :tungan

(5% till mig för reklamen Paco ;) )

Hur ser jag detta?
Börjar bli osäker på vilken
årsmodell min importerade R1 är...

Någon som vet?

Om man får se nån bild blir det mycket lättare, mina clairvoyanta egenskaper är inte fullt utvecklade än :rolleyes:

Är det någon med en äldre R1/R6 som har en bra lösning till klocka? saknar en klocka när jag kör! nån som har en lös klocka som funkar? tänkte mig nått att sätta på t ex kåpstaget eller nått.

http://www.sportdepan.nu/shop/prod_link.php?art_no=OF219
Liten och smutt, ska nog ha en själv...
 
Last edited:

Glöm den hojen!
Det luktar krångel lång väg :gnissla

Lägg extra pengarna på "fint orginalskick" istället för "moppenördigt cool stajlad"

Paco´s verkar rätt nice, om reporna räknas in i priset :tungan

(5% till mig för reklamen Paco ;) )

Jo, den verkar sjysst, men ligger lite över den prisklass som jag tänkt mig, är ju trots allt en fattig student :näsblod :huvet

Ang den andra hojjen så bestämde han åt mig o släppte iväg hojjen till nån annan. Nån som vill ha en biljett från Linkan till Gbg imorrn? :gnissla
 
Fundering!!

Hej!

Jag har två problem.

Jag får små vibrationer i styret och fotpinnarna när jag är ute o åker, jag har kollat att allt sitter fast o det gör det, nån som vet vad det kan vara?

Det andra problemet jag har är att det kommer lite oljud från det främre drevet. Det låter ganska högt när man skjutsar.
Jag har tittat så det inte sitter löst o det satt fast.
Jag har även släppt lite på kedjan men det löste inte problemet.
Nån som kanske vet vad det kan vara?

Det är en R1 -03:a

Tacksam för svar

Mvh Thommy
 

Du måste ha en verkstadshandbok typ Haynes för det. Men ring till ett Yamaha-Center & fråga, de har garanterat en verkstadshanbok där det står.

Hej!

Jag har två problem.

Jag får små vibrationer i styret och fotpinnarna när jag är ute o åker, jag har kollat att allt sitter fast o det gör det, nån som vet vad det kan vara?

Det andra problemet jag har är att det kommer lite oljud från det främre drevet. Det låter ganska högt när man skjutsar.
Jag har tittat så det inte sitter löst o det satt fast.
Jag har även släppt lite på kedjan men det löste inte problemet.
Nån som kanske vet vad det kan vara?

Det är en R1 -03:a

Tacksam för svar

Mvh Thommy

Lite vibrationer är det ju alltid, men har du tex kvar orginalstyrändarna? De är ju till för att minska vibrationerna.

Angående drevet så är en för spänd kedja eller att bakjulet inte är i linje med framhjulet det i mina ögon enda som kan påverka framdrevet.

Är det någon med en äldre R1/R6 som har en bra lösning till klocka? saknar en klocka när jag kör! nån som har en lös klocka som funkar? tänkte mig nått att sätta på t ex kåpstaget eller nått.

Det finns ju inbyggd klocka i instrumenteringen, duger inte den?
 
Last edited:
Är det någon med en äldre R1/R6 som har en bra lösning till klocka? saknar en klocka när jag kör! nån som har en lös klocka som funkar? tänkte mig nått att sätta på t ex kåpstaget eller nått.

Har inte 02:an nån klocka menar du? Finns ju på 98-01..:va
 
Jag köpte biltema cykeldator med 11 funktioner för 89 kr och satte på min ER6 styre. Den innehåller även timer. Jag klippte bort hjulgivaren. Sedan var klämman för något för stor för mitt styre, så jag lägga en gummibit emellan och en strip.
 
Last edited:
Nu är hojen på mappning! På fredag får jag den +mappen som jag slänger upp här med säkerhet. Nån som har koll på faktiska hästar i en r6 -08?
Ska bli kul o se vad sakerna gör!

Issue
 
Någon som vet dimensionen på en oljeplugg till R1 -05? Så man kan springa runt och leta någonting som kan passa
Råkade ut för en mektabbe och lämnade oljan och pluggen ute på asvalten :/
Har beställt plugg, men den kommer i bästa fall först på fredag (de sa måndag och det är ju katastrof)
 
"Bromsbelägg"

Börjar bli dags för nya bromsbelägg tror jag. Lyckas inte riktigt se om dom är helt slitna eller massor kvar, men tippar på att dom sett sina bästa dagar.

Undrar om ni andra grabbar som kör R1 ha några tips på bra slitstarka belägg?
Tror inte jag har verktygen för att byta grejjerna själv heller så är det någon som vet vad det kan gå på ungefär?

Peace

Hhmmm läste lite kanske inte är så svårt o byta själv...
 
Last edited:
Har froskat lite på hojjens historia o det visade sig att den blev importerad från italien av en firma i örebro, är det dags att leta efter nått annat, eller ska man ge den en chans?

//Emma

Nu är den ju tydligen såld, vilket var lika bra det. Jag tycker du ska satsa på en hoj som är i orginalskick och med servicebok för ett så problemfritt ägande som möjligt.

Börjar bli dags för nya bromsbelägg tror jag. Lyckas inte riktigt se om dom är helt slitna eller massor kvar, men tippar på att dom sett sina bästa dagar.

Undrar om ni andra grabbar som kör R1 ha några tips på bra slitstarka belägg?
Tror inte jag har verktygen för att byta grejjerna själv heller så är det någon som vet vad det kan gå på ungefär?

Peace

Hhmmm läste lite kanske inte är så svårt o byta själv...

Det är skitlätt att byta. Inga krångliga verktyg krävs. Det är också lätt att kontrollera om de är slut. Det är bara att kika in framifrån oket så ser du belägget och ur mycket som är kvar av slitagespåret.

Jag kör med Ferrodo CP Racing & är skitnöjd.
 
Last edited:
Börjar bli dags för nya bromsbelägg tror jag. Lyckas inte riktigt se om dom är helt slitna eller massor kvar, men tippar på att dom sett sina bästa dagar.

Undrar om ni andra grabbar som kör R1 ha några tips på bra slitstarka belägg?
Tror inte jag har verktygen för att byta grejjerna själv heller så är det någon som vet vad det kan gå på ungefär?

Peace

Hhmmm läste lite kanske inte är så svårt o byta själv...

Som X-up säger, det är verkligen skitlätt. Men jämför inte tjockleken med bil-belägg, hoj belägg ska va tunna, 3-5mm.

Jag kör med Ferrodo CP Racing & är skitnöjd.

CP Racing :D hihihi, var bara tvungen att kommentera...
 
Nu är den ju tydligen såld, vilket var lika bra det. Jag tycker du ska satsa på en hoj som är i orginalskick och med servicebok för ett så problemfritt ägande som möjligt.



Det är skitlätt att byta. Inga krångliga verktyg krävs. Det är också lätt att kontrollera om de är slut. Det är bara att kika in framifrån oket så ser du belägget och ur mycket som är kvar av slitagespåret.

Jag kör med Ferrodo CP Racing & är skitnöjd.

Ok, låter bra boys! Ska väll ge det ett försök själv när det är dags :) .. CP racing :tungan , har dom en bra livslängd?
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top