Bilder: Bulten 080629

Conseal

På avstånd är allt vackert
Gick med
19 Mar 2007
Hoj
Honda VFR800 -02
Jahapp ..då har man varit där igen :yoparty (Ja, det var jag i orange tröja på åkern :tummenupp )

Allt finns tillgängligt i galleriet som vanligt, bra som dåligt (förutom de helt skitvärdelösa såklart).
För en gångs skull har jag behandlat dem lite. De är lite beskurna och 2-3 stycken har fått lite exponeringskorrigering annars obehandlat.

Smakprov nedan och hela galleriet HÄR!

Bifogat

• DSC_3076.JPG
    DSC_3076.JPG
    103.4 KB · Visningar: 120
  • DSC_3213.JPG
    DSC_3213.JPG
    94.5 KB · Visningar: 154
  • DSC_3197.JPG
    DSC_3197.JPG
    67.2 KB · Visningar: 128
  • DSC_3190.JPG
    DSC_3190.JPG
    72.6 KB · Visningar: 70
  • DSC_3116.JPG
    DSC_3116.JPG
    81.4 KB · Visningar: 110
  • DSC_3107.JPG
    DSC_3107.JPG
    62.2 KB · Visningar: 98
  • DSC_3080.JPG
    DSC_3080.JPG
    91.4 KB · Visningar: 92
--------------Snip

Jahapp ..då har man varit där igen (Ja, det var jag i orange tröja på åkern )

Allt finns tillgängligt i galleriet som vanligt, bra som dåligt (förutom de helt skitvärdelösa såklart).
För en gångs skull har jag behandlat dem lite. De är lite beskurna och 2-3 stycken har fått lite exponeringskorrigering annars obehandlat.

--------------Snap

Aha du har börjat slå dig in på den enkla vägen :tungan

Skämtåsido, tycker att bilderna blev bättre (mycket) när du beskar dom, sen behöver du inte göra så mycket mer.

Sen, kanske du vill gå till ytterligheter, då är det bara på med skugga/högdagar, nyans/mättnad, och oskarp mask.

Sen är det nog BKK på Tuvängen den 12/7 så då behöver du inte stå på Bulten

>>Eric

Last edited:
:huvet
…och jag körde där nu på eftermiddagen. Såg ett par killar smyga runt i en kurva och plåta men tyvärr inte min gula grushoj, den är väl inte tillräckligt ball förstås ha ha ha! :tungan

OT: när jag kör Trajan hälsar de flesta men när jag kommer på min gula GS så hälsar nästan ingen?? :va

Förresten, schyssta bilder Conseal!

Last edited:
:huvet
…och jag körde där nu på eftermiddagen. Såg ett par killar smyga runt i en kurva och plåta men tyvärr inte min gula grushoj, den är väl inte tillräckligt ball förstås ha ha ha! :tungan

OT: när jag kör Trajan hälsar de flesta men när jag kommer på min gula GS så hälsar nästan ingen?? :va

Förresten, schyssta bilder Conseal!

*Skyldig* - Plåtar inga grussprättare! :arsele

Finfina bilder Conseal! Synd att man inte fastnade på nån själv... :(

Här kommer ett smakprov från min skörd för dagen. Resten finns Här

Bifogat

• DSC_0103.jpg
    DSC_0103.jpg
    144.2 KB · Visningar: 165
  • DSC_0179.jpg
    DSC_0179.jpg
    163.8 KB · Visningar: 84
  • DSC_0087.jpg
    DSC_0087.jpg
    123.5 KB · Visningar: 91
  • DSC_0186.jpg
    DSC_0186.jpg
    171.1 KB · Visningar: 71
  • DSC_0079.jpg
    DSC_0079.jpg
    138.9 KB · Visningar: 92
  • DSC_0101.jpg
    DSC_0101.jpg
    123.8 KB · Visningar: 193
*Skyldig* - Plåtar inga grussprättare! :arsele

Finfina bilder Conseal! Synd att man inte fastnade på nån själv... :(

Såg dig där i kurvan (måste vart du då jag känner igen de flesta andra från Rosenhill) stå & mysa. Men jag fick som vanligt inte vara med på bild. Vad måste jag göra? Knäskarpa eller? :4skrika

Såg dig där i kurvan (måste vart du då jag känner igen de flesta andra från Rosenhill) stå & mysa. Men jag fick som vanligt inte vara med på bild. Vad måste jag göra? Knäskarpa eller? :4skrika

Haha, måste ha missat dig isf. För jag hade gärna fotat din hoj. Det här var min första fotorunda på Bulten och såklart hade man glömt att ladda batteriet - Var tvungen att prioritera lite mao. Men det är klart att knäskrap hjälper :D

Trodde jag skulle bli förevigad eftersom både jag och hojen är sjukt snygga, men icke.
Jag förstår iosfs att ni vill ha den perfekta bilden när det väl är dags att lägga ut den här. :)

Schyssta bilders .. när var du där ?

(Snubben med flejms på tröjan dök upp vid Rosenhill precis när vi misslyckats med att köpa glass :gnissla )

Tack! Jag var där runt halv två till tre.

Aha, det var precis när jag kom till bulten då. Åkte och scoutade efter bra platser att sitta på och blev omkörd av honom precis innan trevägskorsningen med stoppskylten. Han körde vidare mot Rosenhill och dök upp igen nån timme senare.

Hur misslyckas man med att köpa glass? För full eller? :wiggle

Last edited:
Det börjar arta sin conseal! :tummenupp

He he du kommer bli en hejare på att panorera. :)

Snygga bilder!
Äntligen va man på plats när fotograferna va där...de e ju så trevligt med nytt "skrivbordsunderlägg"!
Tack tack:)

Det börjar arta sin conseal! :tummenupp

He he du kommer bli en hejare på att panorera. :)

Börjar lära mig utrustningen nu och har börjat sätta autofucusareas manuellt beroende på från vilket håll folk kommer .. blir lite stressigt ibland när det kommer från båda hållen nästan samtidigt bara.

Föresten .. ett tips till er som kör i grupp (eller kompiskör ialllafall), håll längre avstånd så kommer fler med på bild. Med 25-50 meter mellan hojarna hinns det inte med att panorera och tillbaks för nästa. Det blir till att välja en av er istället för att ta alla en i sänder ;)

Härliga bilder, instämmer med all positiv respons. Tycker dock att du lyckats fånga min skrothög alldeles för många gånger :D

Kul och schysst bild! Fast ni får fan sätta upp skyltar "ladda nu för nerlägg", blev så överraskad så jag höll på att köra i diket :D

0a36609a_md.jpg

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back