Ktm 640

Här är slutresultatet av 08:a blinkers på min 05:a
81181_1214592054.jpg
45949_1214592087.jpg

28386_1214592066.jpg

Nu är ja nöjd med utseendet, bara ut och åka på bakhjulet nu :yoparty
 
Ni som har en 640. Vid bakhjulskörning:
Gasar ni upp hojen på 1an eller 2an... eller kopplar ni upp den?

//Magnus
 
Ni som har en 640. Vid bakhjulskörning:
Gasar ni upp hojen på 1an eller 2an... eller kopplar ni upp den?

//Magnus

Jag gasar upp min på tvåan, får rycka om jag ska ha upp den på trean eller om man kommer ur en tvär sväng så kan den resa sig på trean om man ger full gas.
 
Jag gasar upp min på tvåan, får rycka om jag ska ha upp den på trean eller om man kommer ur en tvär sväng så kan den resa sig på trean om man ger full gas.

Hmm... Jag jobbar på det... har precis gått ner till 16 kugg i framdrev och haft ut hojjen 2 ggr sedan dess.. Nu idag lättade framhjullet lite lite lite.... på 2an och bara gas.. :yoparty måste bara öva mer.
Dessutom slog jag till med spinnande bakhjul när jag stod upp och drog på upp för en backe mitt i stan... fan de va rocknroll :D

Är så jäkla sugen på att skaffa mig en enduro med. En lättare och mindre än 640n. Den lär komma fram till hösten antar jag. Ngn mer här i Götet som går i de tankarna?
 
Gasar då upp min på 1an och då är allt orginal, blir att pilla upp luftburken och bestycka om hade jag tänkt så då får vi se :tummenupp
 
Jag gasar upp min på tvåan, får rycka om jag ska ha upp den på trean eller om man kommer ur en tvär sväng så kan den resa sig på trean om man ger full gas.

tja cipar!har du orginaldrevning på din?

är du fortfarande nöjd och känner att det är roligare med motard än sporthoj?

vad ligger försäkringar på dessa hojar?
 
tja cipar!har du orginaldrevning på din?

är du fortfarande nöjd och känner att det är roligare med motard än sporthoj?

vad ligger försäkringar på dessa hojar?

jag har orginal fram och 40 drev bak, visst är denna mycket roligare än min förra hoj men var ute med 10 andra nu på en lång tur i två dagar och det känns att men har åkt iaf, den vibrerar lite för mycket tycker jag.
fick leta upp en Järnia butik i Arvika och köpa två bultar som hade vibrerat bort efter 25 mil. Men vid aktiv körning på riktigt krokiga Norgevägar så går den riktigt fort och då är den riktigt rolig.

sen så finns det en bild på dom delarna som är bort plockade på min hoj på sida 35.
 
Last edited:
jag gasar upp min på 2:an vid ungefär 40km/h och sen direkt i med 3:an.. sen fortsätter ja på fyran när de behövs. körde nära på en kilometer på bakhjulet idag :yoparty
99103_1214773393.jpg
 
Last edited:
jag gasar upp min på 2:an vid ungefär 40km/h och sen direkt i med 3:an.. sen fortsätter ja på fyran när de behövs. körde nära på en kilometer på bakhjulet idag :yoparty
99103_1214773393.jpg

Ok... Jag ska testa mig fram lite imon. Nån som tycker det går lättare att gå upp på bakan om man lägger an bakbromsen lite precis innan man slår på fullgas? Såg på Bike TV att de rekomenderade det...

jaja... kör lugnt ...
 
Kanske inte riktigt hör hemma i tråden men måste ändå kolla läget lite. Är intresset för 640 helt dött?? Har min ute nu och den ligger lägst i pris av de jag hittat och har dessutom rullat lite men verkar inte finnas tillstymmelse till intresse. Fler som har erfarenheter kring detta?? Hade en -02 för några år sen och den sålde jag på dan. Får inte ihop det, tips någon????:va
 
Är det vanligt att folk som köper en 640 ångrar sig efter ett tag och byter till 660?

Kanske inte riktigt hör hemma i tråden men måste ändå kolla läget lite. Är intresset för 640 helt dött?? Har min ute nu och den ligger lägst i pris av de jag hittat och har dessutom rullat lite men verkar inte finnas tillstymmelse till intresse. Fler som har erfarenheter kring detta?? Hade en -02 för några år sen och den sålde jag på dan. Får inte ihop det, tips någon????:va

Jag söker själv efter 640/660, är dock kräsen...har kikat på din hoj men den är för långt bort och saknar acrapipor som kostar skjortan. Men du borde ju få den såld tycker man.
 
Last edited:
är det väldig stor skillnad på kvalitet på husaberg och ktm?

det är ju trots allt grymt drag i husa 650!men överväger det kvaliteten?
 
är det väldig stor skillnad på kvalitet på husaberg och ktm?

det är ju trots allt grymt drag i husa 650!men överväger det kvaliteten?

Definiera kvalitet .
Är det prestanda, service intervaller, utseende, komfort , pengar etc

Vad är hög-, låg- eller bristande kvalitet ?
 
Letade efter EPC kontakten idag utan resultat. Troligtvis är den redan bortkopplad, men jag hittade samtidigt den här där ena sladden är avklippt.
Misstänker att det är denna kontakten #32 http://www.ktmworld.com/oem_part_images\03584319.gif

Har tidigare ägare helt enkelt bara klippt av ena delen av EPC kontakten och sen gömt undan resten någonstans?
 

Bifogat

  • P1010061.JPG
    P1010061.JPG
    39.2 KB · Visningar: 121
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top