Turkar, åk hem...

Status
Ej öppen för fler svar.
Tycker de e lite knepigt. Utläningar får tydligen visa sin glädje å å bete sig hur som helst vid deras "högtider" men skolbarn får inte ens sjunga svenska nationalsången på Sveriges nationaldag?? för de e hets mot folkgrupp????

Något som kom när jag gick i skolan för typ 20 år sen sången anågs vara rasistik tror de gäller även idag.
Har en dotter som går i dagis å de var massa andra sånger den 6:e juni även idag.

Så är det ju tyvärr, du får hemskt jättegärna va rasist, bara du inte är svensk samtidigt.

Hade nån tutat konstant runt i mitt kvarter och väckt mina barn när det var dags för dom att sova hade jag troligtvis sulat något kapabelt att penetrera en corolla ruta mot dom och sen om dom var invandrare/utvandrare/svenskar eller utomjordingar hade inte spelat någon roll.

Haha! Right on! :yoparty

Ja för fan, jag är på hugget idag..! :tuttar

Men för att va lite seriös och återgå till ämnet så blir jag bara så irriterad på allt rasist-snack, folk verkar inte inse att bara för att nån inte gillar Ahmed eller Muhammed eller vem-fan-som-helst, så måste man inte va rasist. Det kan ju helt enkelt va så att man inte gillar honom/dem/henne/whatever som person. Men det alternativet finns inte i de inskränkta människornas värld.

"Jaha, jag hörde att du sa nåt dumt om <infoga valfritt utrikiskt namn>, jag visste inte att du va rasist..?"

Suck.

Last edited:
Ja för fan, jag är på hugget idag..! :tuttar

Men för att va lite seriös och återgå till ämnet så blir jag bara så irriterad på allt rasist-snack, folk verkar inte inse att bara för att nån inte gillar Ahmed eller Muhammed eller vem-fan-som-helst, så måste man inte va rasist. Det kan ju helt enkelt va så att man inte gillar honom/dem/henne/whatever som person. Men det alternativet finns inte i de inskränkta människornas värld.

"Jaha, jag hörde att du sa nåt dumt om <infoga valfritt utrikiskt namn>, jag visste inte att du va rasist..?"

Suck.

valid

Sen så är det ju ganska lätt att generalisera eftersom majoriteten utav "yoyo svenne yoyo" är "invandrare" som enligt mej är ett otroligt störande moment.

Ursäkta om nån tog det som ett hat utlåtande vilket det inte är.

Last edited:
Något som kom när jag gick i skolan för typ 20 år sen sången anågs vara rasistik tror de gäller även idag.
Har en dotter som går i dagis å de var massa andra sånger den 6:e juni även idag.

tyskarna får sjunga sin national sång i alla fall, även hela ibland :D

National broadcaster SRG
back time on Monday when it offered subtitles accompanying Germany's national anthem that mistakenly included the "Deutschland, Deutschland ueber alles" lyrics, a first verse ignored since the fall of the Third Reich.

http://edition.cnn.com/2008/WORLD/europe/06/18/german.song.ap/index.html

Last edited:
valid

Sen så är det ju ganska lätt att generalisera eftersom majoriteten utav "yoyo svenne yoyo" är "invandrare" som enligt mej är ett otroligt störande moment.

Ursäkta om nån tog det som ett hat utlåtande vilket det inte är.

Så sant. Man har alltid generaliserat mer eller mindre, och lär väl fortsätta med det så länge det finns folk ser olika ut och som beter sig olika. På gott och ont.

Jag förstår att invandrare (eller vad man ska säga för att inte stöta sig med nån) inte tycker att det känns roligt atta alla "de" dras över en kam som lata oärliga kriminella bidragstagare osv, precis som "vi andra" inte uppskattar att kallas rasister till höger och vänster, men det är ju tyvärr så det ser ut rätt så ofta.

Vill "de" bli accepterade som de ärliga arbetande människor som en stor del av dem ju är så hade en attitydförändring kanske varit på sin plats.

Därmed inte sagt att "svennarna" är utan skuld.

Last edited:
Jepp, tror det kommer vara så att alla dom är "lata oärliga kriminella bidragstagare osv" medans vi alla är "heilande, landsförsvarande nynazister" ett bra tag framöver och diskussioner som dessa kommer alltid att existera så länge det finns invandrare.
Är ju faktiskt så att Sverige är bara ett utav 272 länder i världen där just detta förekommer.

Nej, fira du din fotbolls vinst med likasinnade på en klubb eller bar någonstans där folk inte stör sej på det, men familjer som är fotbolls intresserade vet troligtvis redan om hur matchen utspelade sej men är inte intresserade utav att någon tutar och skriker ut det utöver hela städer medans folk som inte är fotbolls intresserade troligtvis inte vill höra talas om det överhuvud taget.

Om folk kunde tänka till lite skulle världen vara ett mycket bättre ställe att bo på.

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Back