Vilken reggad fyrhjuling ska man ha?

http://www.vv.se/faq/fordon/fyrhjuling/index.htm

i italien så finns dom fletsa reggade å om dom e reggade där kan man importera dom till sverige å få dom helfordonsgodkända... ett lite knep bara för den som vill ha e "värsting" på vägarna men ja kan rekomendera att inte köpa en kymco pga att de e variatordrift på dom å ja har två kompisar som bara skulle ha fyrhjuling jätte fort som köpte varsin kymco... - med dom e att de finns inga trimgrejer å köpa å så pajar variatordriften typ skitlätt!!

HanneZ skrev:
men, dom där stora maskinerna är väl inte lv-reggade?

näe dom e inte reggade i sverige men de e inte dom andra heller utan dom importeras hit reggade... så om du hittar en rapptor reggad utomlands så kan du ta in den i sverige å regga den!!

GSX-R Micke skrev:
men ja kan rekomendera att inte köpa en kymco pga att de e variatordrift på dom å ja har två kompisar som bara skulle ha fyrhjuling jätte fort som köpte varsin kymco... - med dom e att de finns inga trimgrejer å köpa å så pajar variatordriften typ skitlätt!!
Kymco har två olika modeller. MXer och KXR. MXer är på 150cc (finns även som 50cc). KXR är på 250cc.
Om variatorn pajjar på ett nytt fordon så borde det väl gå på garantin?
Däremot ser jag vissa körtekniska nackdelar med variatordrift på en gatreggad fyrhjuling. Någon som kört en Volvo DAF 66 eller vad de hette på halt underlag?
Men inte sjutton köper man väl en gatreggad fyrhjuling om man vill hålla på och trimma en massa?
Jag skulle definitivt kunna tänka mig att köpa en gatreggad quad. De verkar skitskoj att köra. Om än en aning oberäkneliga på asfalt p.g.a. stel bakaxel :hihi

Esquire skrev:
Kymco har två olika modeller. MXer och KXR. MXer är på 150cc (finns även som 50cc). KXR är på 250cc.
Om variatorn pajjar på ett nytt fordon så borde det väl gå på garantin?
Däremot ser jag vissa körtekniska nackdelar med variatordrift på en gatreggad fyrhjuling. Någon som kört en Volvo DAF 66 eller vad de hette på halt underlag?
Men inte sjutton köper man väl en gatreggad fyrhjuling om man vill hålla på och trimma en massa?
Jag skulle definitivt kunna tänka mig att köpa en gatreggad quad. De verkar skitskoj att köra. Om än en aning oberäkneliga på asfalt p.g.a. stel bakaxel :hihi

jo visst går de på garantin men för min polare har de tagit evigheter!! varfrö ska man inte trimma?? helsystem å dreva den så kommer man ha skitkul!! ja körde barossan i eksjö å den va riktigt grym!! finns en hel del på blocket för den som e intresserad!!

Du kan regga vilken fyrhjuling med vilken cc som helst egentligen.
Dock så är grejen den att fyrhjulingen får inte överstiga en viss max-vikt samt effekt.

Så en Raptor 998cc kan vara gatreggad, men den är strypt till 20hk.

Det är vad jag har fått fram.

Har även köpt mig en ny Dinli 450cc med 50hk++ :D

Du kan regga vilken fyrhjuling med vilken cc som helst egentligen.
Dock så är grejen den att fyrhjulingen får inte överstiga en viss max-vikt samt effekt.

Så en Raptor 998cc kan vara gatreggad, men den är strypt till 20hk.

Det är vad jag har fått fram.

Har även köpt mig en ny Dinli 450cc med 50hk++ :D

:klappar :klappar :klappar :klappar Härmed utnämnes föregående inlägg till denna veckas trådlyft ! Nästan 4 år gammalt inlägg !!! Well done o grattis !:tummenupp

Sökte efter ett fyrhjulings forum på google och hittade dessa inlägg.

Tänkte inte på att tråden är 4:a år gammal..

Sry.

Ha ha... Ingen fara:) . Blev bara så full i skratt när jag såg datumet:D

Att köra gatquad är som att pippa sin syster, visst känns ställningen bekant, men det känns ändå så fel.....

(Har varken gatquad eller syster, så det är baklängeslogik i mitt fall, har kört quad på gata och det kändes fel....)

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back