Klotat vid provkörning?

Ibland går det mindre bra. Var vid Speed i Örebro för några år sedan och provkörde den då nya Transalpen. När jag kom in stack en kille iväg med en Triumph. (Om jag minns rätt) Hörde sedan att han kört av och kraschat in i en stolpe. Var sista provkörningen han gjorde.:(

skulle provköra en DRZ400 men fick höra att självrisken var på 15 000:- :näsblod så jag sket i det och köpte en rakt av istället va fan 15 brakare är ju en handpenning :yoparty känns lite löjligt på en hoj som kostade då 54 000:-

Själv så la ja en 690 smc under provkörningen på lockarps gocart bana.. kom in i en sväng å skulle växla ner, så hamna hojen i nått mellanläge precis vid svängen, sjukt otäckt,.. kändes som ja inte kunde styra, fick nån form av panik å skulle bromsa, men bromsa för hårt och framhjulet smet sin väg... :gnissla
kan tilllägga att de regna ganska bra så banan var hal så de behövdes inte mycket till frambroms för å släppa..

Självrisk på 10 000, men eftersom ja köpte mig en ny 690 ett par veckor senare så slapp ja den,. Min rabatt kallade dem de.. så de blev inga superbra priser där inte... :arsele

Men nu har ja en sjukt rolig hoj istället...:yoparty

fick också höra att nån hade lagt en victory i olofström..taskit om de va i en rondell! de du sa i ditt första inlägg om nån kille som klotade med en ny z750, jag lyckades se de, kul min på killen han hade efter de!:näsblod

var någonstans var det han tappade z750:n och gärna en utförlig beskrivning på hur de gick till :)

Relaterat:
Enligt hörsägen så kom en K7 hela vägen från Din MC till rödljuset vid Stalands/PrisXtra förra våren, sedan var den mos. Nyinköpt och kom 300m, det är bra jobbat. :hihi

Relaterat:
Enligt hörsägen så kom en K7 hela vägen från Din MC till rödljuset vid Stalands/PrisXtra förra våren, sedan var den mos. Nyinköpt och kom 300m, det är bra jobbat. :hihi

Vilket påminner mig om de killarna som köpte en PS3 på premiär dagen bara för att filma när de slog sönder den utanför butiken. Framför en 100m lång kö....:D vilket hån!

Vilket påminner mig om de killarna som köpte en PS3 på premiär dagen bara för att filma när de slog sönder den utanför butiken. Framför en 100m lång kö....:D vilket hån!

haha stenhårt:yoparty har du någon länk till eventuell film?

Förra sommaren när jag var och dregglade över Super Duken står det en meck på utsidan och röker. Jag frågar han vad som hänt med en sprillans ny totalutbränd Gixer 1000. Han var och tankade och klotade i en rondell varav hojjen brann upp. Fanns typ en cm av kåpan längst ner som inte var uppbränd.
Resten såg förjävligt ut. Gick inte att rädda nått. Ivf, han hade helflörsäkring?
Nä sa mecken..bara trafik. Stackar kille. :gnissla

Annars har jag bra erfarenheter av provkörningar, har betat av 2-3 hojar på de flesta ställen i GBG-trakten.

Fick köra SDn 3 gånger, sista repan var på 1h och 20 min.

Johans MC ska ha creds. Enda jag inte gillar är deras verkstad.
Dyra som fan.

Min körskole lärare berättade om en som bromsade lite för hårt på bromsprovet vurpade svårt men reste sig upp igen å slutförde provet å klarade uppkörningen.
Detta var i Halmstad.

Min körskole lärare berättade om en som bromsade lite för hårt på bromsprovet vurpade svårt men reste sig upp igen å slutförde provet å klarade uppkörningen.
Detta var i Halmstad.

Jag trodde att bromsprovet handlade om att man skulle stanna så snabbt och säkert som möjligt. Inte för att kolla om man vågar nita ordentligt, för de måste han ju gjort.

Detta var i Halmstad.
Jag vurpade på uppkörningen (lätt mc 1985), låste framhjulet vid ett bromsprov.. Skyllde på "olja på banan", fick göra om och klarade mig..

Däcken var inte de bästa på den tiden, inte hojen heller förresten.. Bromsprovet från 90km/h fick vi göra på allmän väg eftersom hojen behövde ca 1km för att nå denna hastighet!

Kan ha varit en sån här..

Bifogat

• 1980_RG125E_450.jpg
    1980_RG125E_450.jpg
    28 KB · Visningar: 80
Last edited:
Typiskt

Hej, är ny på forumet, A-kortet mitt är nu ca 21 timmar gammalt och jag har precis varit och lämnat tillbaks hojen jag hyrde.

Klarade uppkörningen utan några som helst problem, sugen som fan på att köra hoj åkte jag iväg och hyrde en Suzuki B-king -08.

Fy fan alltså, vilken hoj! Hur skön som helst, och i ärlighetens namn vågade jag aldrig dra på full sula med den :P

Nu kommer vi till det komiska och mest typiska, jag skulle rulla ut den från mig, hade vart uppe i lägenheten och druckit lite vatten efter att varit ute och kört ett bra tag, hungrig, trött, ivrig och törstig, så när jag ska backa ut den så (rör mig väl i en ca 0,3km/h) börjar den tippa lite åt vänster, jag stretar emot men orkar inte hålla upp den utan lägger ner den på backen så försiktigt jag kunde. Välter upp den och ser att en kåpa spruckit och det har blivit lite smårepor här och var. Fuck.... Aja, skit samma, inte så mycket att göra åt, hade ju åtminstone inte vurpat medans jag kört eller krockat.

Summan av kardemumman så kan jag säga att det kostade mig ca 11700kr för att få köra den där skönheten i 47 mil. SÅ VÄRT DET! :P (Försöker jag inbilla mig iaf)

Typiskt typiskt typiskt typiskt typiskt typiskt typiskt...

cogo:bara att sätta upp på körkortskontoto ;)
Var inte denna tråd om PROVKÖRNING och inte UPPKÖRNING btw? ;)

Ja? Jag hyrde en Demo-hoj dem hade, det kan väl ändå mer eller mindre liknas med provkörning eller hur?

Jodå, jag känner till en

En kille här på forumet, som jag inte vill namnge, men för sak skull, så kallar jag honom Pelle, körde uppåt landet för att titta på en hoj, redan vid första samtalet över telefonen så sa ägaren till pelle att den var bes. skattad, påställd, samt försäkrad.

När Pelle väl kört xx mil för att titta på hojen, så har han en kompis med sig som kan köra bilen hem ifall köp genomförs.

på plats frågar pelle igen om hojen är bes. skattad & påställd, och ägaren säger att "ja det är den"

pelle kollar hojen & allt ser ok ut, han vill provköra den, vilket han också får.
efter xx minuter, så kommer inte pella tillbaka & polaren, samt ägaren blir lite fundersamma.

när xxxxx minuter gått, så kommer pelle tillbaka, utan hoj.
det visar sig att pelle, under provkörningen, har blivit prejad av okänd, pelle gick i backen, hojen voltar & börjar brinna (vittne till olyckan & smitningen av bilföraren finnes)

då säger ägaren HOJEN ÄR OFÖRSÄKRAD... du får pröjsa för hojen !!!

pelle åkte hem utan att ha betalt skrotet som brann upp, med massor av hot om både det ena & det andra.

Detta är 2-3 år sedan, o vad jag vet, så har pelle fortfarande inte betalt för hojen. kan vara så att trafikförsäkringsföreningen täckte hojen, med tanke på smitningen

Oooohhh, fy fan. Jo det minns jag.

Fast den med att killen som vurpar i en kurva och sen börjar springa är ju bara bäst :D

Var inte denna tråd om PROVKÖRNING och inte UPPKÖRNING btw? ;)

Säg det till snubbarna som börjar snacka PS3 tidigare i tråden :pannkyss

Surt som fan ivf, Cogo. Hoppas det var bra mil åtminstone :tummenupp

Förra sommaren när jag var och dregglade över Super Duken står det en meck på utsidan och röker. Jag frågar han vad som hänt med en sprillans ny totalutbränd Gixer 1000. Han var och tankade och klotade i en rondell varav hojjen brann upp. Fanns typ en cm av kåpan längst ner som inte var uppbränd.
Resten såg förjävligt ut. Gick inte att rädda nått. Ivf, han hade helflörsäkring?
Nä sa mecken..bara trafik. Stackar kille. :gnissla

Va det den som stod hos Superbike i Högsbo i Gbg?

Detta var i Halmstad.

Det där är väl inte allt för ovalnigt, när jag körde upp för A1 för två årsedan så va det en som vurpade på 90-bromsningen under uppvärmningen innan provet, han genomförde sedan provet men kuggade på trafikdelen. Enligt min lärare så händer en sådan grej i snitt varannan dag på uppkörningsplatsen i Göteborg (alltså att nån vurpar innan eller under uppkörningen).

:backontop

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...