Annorlunda hojupplevelse

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Hej!

I Lördags fick jag möjligheten att åka med som burkslav på en sidvangsräser på jobbets parkering. De som vågade fick åka med. Tur att man har spegelvisir annars hade man sett min skräckslagna min :skrämd

Har aldrig åkt så fort på en parkering förut det är helt säkert..
 

Bifogat

  • Maquet 080614 125_sporthoj.jpg
    Maquet 080614 125_sporthoj.jpg
    139.9 KB · Visningar: 502
  • Maquet 080614 100.jpg
    Maquet 080614 100.jpg
    124.3 KB · Visningar: 466
Haha det där har Johan försökt få med mig på också! Aldrig att jag skulle våga! Men du lever och skriver här alltså :va :D
 
Haha det där har Johan försökt få med mig på också! Aldrig att jag skulle våga! Men du lever och skriver här alltså :va :D

Jag var först ut, eller jag hade iaf inte sett någon annan åka innan mig så jag trodde han tänkte puttra lite försiktigt runt på parkeringen men... icke! Herrejösses va den där maskinen går. :yoparty

Och efter att jag hämtat mig från den första chocken så åkte jag en tur till och då hade jag fattat hur jag skulle ha fötterna för att spjärna emot lite och då slapp man vara rädd för att flyga av iaf.
 
Avundsjuk som fan.
Hade jag haft större kuk, så skulle jag prova att burkslava.
Dessvärre brukar publiken tunnas ut vid sidovagnsdelen av större arangemang.
Förstår inte varför.
Tycker att det är skitkul att kolla på.
 
sämre än de flesta hojar i vikt/effektsynpunkt men antagligen rätt mkt bättre väghållning alltså?

Det hade iaf inte gått att åka sådär fort med någon tvåhjuling på den där asfalten/ytan iaf. det var en massa grus o skit. Jag frågade Johan som körde o han sa att han åker ifrån alla 2-hjulingar i kurvorna på banor men blir ifrånåkt på rakorna, man åker ju med skjuss hela tiden.

Det sista man tänkte på var iaf. att börja klättra därpå. Jag hade fullt sjå att hålla i mig för allt vad jag orkade.:crash
 
Är det uppmätt effekt eller "uppskattad" :)

Uppmätt med hjälp av bromsbänk.

Står lite mer här: http://www.reuterholt.com/

EDIT: såg att de inte var så jätteuppdaterad info på sidan men men..

Nästa gång ska jag burka såhär:
jurva3editopti.jpg
 
Last edited:
Inte trådskaparen tror jag, men aningen skrämd :)
 

Bifogat

  • P9170543small.jpg
    P9170543small.jpg
    50.2 KB · Visningar: 105
  • P9170794small.jpg
    P9170794small.jpg
    56.9 KB · Visningar: 69
Kunde lika gärna varit jag.. sjukt läskigt på parkeringen sådär med bilar och betongsuggor överallt :D
 
1984-85 någonting blev jag erbjuden att åka med ett dåtida tävlingsekipage.
(tyvärr bangade jag)

Jag var nere vid finlandsfärjan och blev stoppad av en finne som undrade var man kunde hämta vatten, tja sa jag det finns en kran ute på väggen ca 1km ditåt sa jag och pekade.

Varpå dom rullade ut tävlingsekipaget ur skåpbilen och körde och hämtade en dunk vatten, sedan bjöd dom på kaffe, bryggt med elaggregatet och förmodligen den oljigaste kaffebryggaren jag har sett.

Yamaha körde dom, Team Arvidsson, Arnoldsson eller något sådant hette dom...
 
Bror på Nurburgring, -06 tror jag de va.

[YOUTUBE-ID]ULTalRUSWXg[/YOUTUBE-ID]
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top