Biaggi kör Ducati GP8

Detta är ett tecken på hur viktig Capirossi var för teamet.

Apropå Capirossi så kommer han att ersättas av Ben Spies på Donnington.

Capirossi:

“I tried to get fit and although Dr Costa says the break is healing well, it won’t be good for me to race there, as it won’t be strong enough. So I hope to be back for Assen.

I wish Ben all the best on his debut, but he shouldn’t get too comfortable on my bike because I want it back soon.”

För en gångs skull är vi 100% överens! :D

MAX ROCKAR hela SBK! Det är roligare se SBK än MotoGP just nu.. MotoGP är alldeles för likt F1 med alla sina fabriksteam.. I SBK ser det mer ut som racehojar, med olika sponsorer och roligare lacker. Förra året var det väl bara Fiat Yamaha som skojade till det?

/J
Och framförallt så får man se att förarna måste bråka lite med hojarna för att få dom att gå snabbt, inte som i motogp där det för det mesta är strykjärnsmode: on :D

Är han trasig? Har jag missat i så fall...

Last edited:
Sete, enligt mig e inte något vidare "super-mc-hero", det var bara ett år som han visade sig vara stark å det var när dajiro katoh omkom å sete fick ta över hans materiell. det var då sete fick upp ångan men fick ändå spö av rossi. nä dajiro katoh for ever säger jag, enda snubbe som hade typ fetare meritlista än rossi å rossi e ju the king. Sete e bara en i mängden i moto gp.

Sete, enligt mig e inte något vidare "super-mc-hero", det var bara ett år som han visade sig vara stark å det var när dajiro katoh omkom å sete fick ta över hans materiell. det var då sete fick upp ångan men fick ändå spö av rossi. nä dajiro katoh for ever säger jag, enda snubbe som hade typ fetare meritlista än rossi å rossi e ju the king. Sete e bara en i mängden i moto gp.
Visst är det så, men varken Katoh eller Rossi var till Ducatis förfogande för utvärderingen av GP9:an. Av de som fanns tillgängliga så var Sete högst troligt en av de bättre. Vad har de mer att välja på, bröderna Roberts? :)

De kan ta mig, kan säkert testa crashbarheten i deras hoj hehe. varför inte ta mike doohan, han lär la ställa upp då å då när han har tid. ducati har helt enkelt tappat fotfäste för tillfället sånt som händer...

varför inte ta mike doohan, han lär la ställa upp då å då när han har tid. ducati har helt enkelt tappat fotfäste för tillfället sånt som händer...
De kanske kan ta Agostini? :rolleyes:
Doohan är väl 44 år, slutade för 10 år sedan pga skadorna och har inte tävlat på en MotoGP 4-taktare. Inte för att jag tycker att Sete kan jämföras med Doohan, men som testförare idag 2008 är säkert Sete inte ett sämre val än gamle Mick.

De kanske kan ta Agostini? :rolleyes:
Doohan är väl 44 år, slutade för 10 år sedan pga skadorna och har inte tävlat på en MotoGP 4-taktare. Inte för att jag tycker att Sete kan jämföras med Doohan, men som testförare idag 2008 är säkert Sete inte ett sämre val än gamle Mick.

Ago kör fortfarande några tävlingar om året när arrangören pröjsar tillräckligt många Euro (med många nollor bakom), det gör väl inte Doohan. Ago är skolad på fyrtaktshojar :D

att biaggi ska hjälpa folk från motogp då kan ju allihopa börja samarbeta ist bara för att han kör ducati i sbk får han hjälpa factory ducati motogp knasigt..

att biaggi ska hjälpa folk från motogp då kan ju allihopa börja samarbeta ist bara för att han kör ducati i sbk får han hjälpa factory ducati motogp knasigt..

Till att börja med är det inget konstigt eller ovanligt att team tar in testförare på alla håll och kanter, inget som strider mot några regler eller konventioner.
För det andra, om du läst tråden så hade du vetat att Biaggi än så länge inte skall testa GP8an.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...