Sovställning?

Tempurmadrass har funkat väldigt fint för mig. Kommer inte ihåg senast jag vaknade med ryggont nu. Men att vänja sig med madrassen tar lite längre tid än en vecka och den trollar inte bort det onda i ryggen direkt:rolleyes:
I mitt fall tog det nog en månad innan jag kände mig bekväm med Tempurmadrassen.

Last edited:
Jag tjör med tempurkudde. Den gör att jag somnar gott på rygg mest varje natt. Måste dock tjöpa en ny nu då den börjar bli väl svampig.

Så gör jag också och det är är enligt mig den mest bekväma sovställningen. Ibland drar jag dock upp högerknäet i öronhöjd. Sjukt bekvämt! :)

hehe faktiskt en sak som jag också gör ibland, fast brukar ofta bli att jag drar ner det igen innan jag somnar.

Tempurmadrass kan kanske vara något, får låna hem ett prov. Styv kudde har jag inte hittat någon i lämplig storlek (fast ärligt talat har jag inte letat så noga heller). Men vi får se, det där med tempur tänkte jag inte på. Har alltid tyckt att "ergonomiska kuddar" och "super-madrasser" alltid varit lite kvinnligt. Men min rygg börjar verkligen säga ifrån. :gnissla

Att sova på mage går fetbort då jag inte kan använda nacken på år och dag efteråt.

Ryggen skulle kunna funka, men jag lyckas alltid hamna på sidan när jag håller på att somna och lägger mig (nästan) alltid på sidan i sömnen såvida jag inte sovit väldigt dåligt ett par dagar innan.

Att sova på kvinna går för sig en eller två dagar i veckan. Verkligen inte mer! Fyfan för att hamna i kärringträsket! Nä, engångsförpackningar får räcka...

om du inte kan sova på mage, så testa det jag skrev om att ha en kudde under ena sidan av bröstet :tummenupp

Last edited:
Jag sov rätt ofta på sidan tidigare men efter inköp av en säng med tempur-blaha så sover jag oftare på rygg än tidigare. Har en lite högre kudde än tidigare också ifall jag somnar på sidan.
Däremot kan jag inte gärna ligga mer än 6-7 timmar i sängen (oavsett säng ska tilläggas) då min rygg säger ifrån rätt ordentligt.
Och har du problem med leder som knakar etc så finns det naturläkemedel som fungerar fint, smörjer upp där det behövs. Ska själv börja testa det litegrann efter att ha talat med en bekant som precis som mig själv har problem med ömma knän/handleder etc när man har slitit för hårt. För honom fungerade det perfekt med det medel han käkade.

Mjaa, innan man köper en tempurmadrass skulle jag vilja prova på en sådan i en vecka, minst.

Min far köpte en sådan madrass men han är inte nöjd med den. Även fast den är anpassad efter hans vikt så sover han inte bekvämt i den. Jag väger ungefär lika mycket som honom och sover inte heller bra i den.

Innan tempurköp = prova på!

:brynad

Min mamma fick låna hem en tempurmadrass i en månad innan hon köpte den.
Så de tillämpar fakiskt prova på period.
Hon är grymt nöjd med den.
Jag sov över där nån gång när jag var hundvakt och jag tyckte den var knasig första natten. Sen upptäckte att den är faktiskt ganska skön ändå. Men saknar studsen i madrassen när man ska vända på sig el så. :P

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back